29 maart 2024, 01:12:52

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Ivy

11 juli 2007, 12:42:31 #225 Last Edit: 12 juli 2007, 16:02:57 by Ivy
Hoi Carin.
Het grasje doet het goed. Ze wordt steeds levendiger, ik heb nu wat meer speelgoed opgehangen zodat ze zich niet verveelt.
Gisteren heb ik nog naar dierenambulance Amsterdam gebeld, nou ik dacht - nu heb ik de eigenaar gevonden. Ze heeft precies het grasje beschreven die hier zit! Maar toen belde het meisje wie het grasje miste, schijnt dat ze al sinds april aan het zoeken zijn. Het grasje wat ik hier heb is niet hun grasje, dat was een mannetje met blauwe neusdopjes dus. Helaas. Ik heb haar dit grasje wel aangeboden, als je zo hard aan het zoeken ben dan ben je zeker een goed baasje. Ze heeft inmiddels al een vriendje voor haar andere grasje gekocht, maar ze zou er over nadenken.
Ik hou haar hier nog een week voor het geval dat de eigenaar zich meldt, maar ik denk niet dat ik Gerard kan overtuigen om haar te houden.

Met miniMakker gaat het goed, hij wordt vaak gevoerd. Ik zal hem straks uithalen voor een snelle fototje.
De eitjes van Joepie en Sammy ontwikkelen ook goed, die hebben nog wel zeker een week te gaan.
Gisteren weer twee motjes geplat


dacht ik al van ze af te zijn, nee hoor... Waar komen ze toch vandaan???
Nou ja, misschien waren dat de laatste. Duim duim.

Als het zonnetje een beetje doorkomt, zal ik ook wat foto's maken van de rest van de bende, maar met dit weer zijn ze niet zo mooi... dus hard blazen! weg met die wolken...

Groetjes, Ivana





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ivy

Hoi.
Ik stel jullie voor:



gaaaaaaaaaaaaap


Toen ik hem heb uitgehaald, zag ik het tweede eitje. Ik denk dat er iets mis is... de ei is heel zwart en er zit een rare barstje in, niet zoals een jong zou uitpikken maar gewoon een barstje. Ik denk niet dat ie nog uitkomt. Jammer is dat. Ik wacht nog af, maar anders krijgt Makker en Nicky 1e ei van Joepie en Sammy erbij, zodat deze kleine niet alleen zit.

Belle helpt natuurlijk met typen


James Bond en zijn favoriete bezigheid


Jessie


Jelle


Papa Makker... HUH??


en Puzzeltje.


De rest wilde niet poseren...

Groetjes!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Hoi Ivy,

Het zijn weer stuk voor stuk mooie foto's hoor.

en het kleintje zo lief. Weet je de mutatie al?

Groetjes Anja

Ivy

Hoi Anja.
Het is een wildkleur mannetje. Enne... bedankt!
Groet!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mara

Hoi Ivy

Wat leuk zeg de foto's, en wat jammer dat je Gerard niet kunt overtuigen om het grasje te houden.

Mara

Inge88

Oo wat een schatje dat kleintje!!
De meeste vogels die wegvliegen van hun huisje overleven het niet, ik vind het dan ook zo jammer dat degene die het wél overleven hun baasje niet terugvinden (of andersom). Hopelijk krijgt het grasje een nieuw goed huisje  :)

Ivy

Hoi!
Kaneeltje is net opgehaald  :'(
Hier zijn Kaneeltjes laatste foto's. Ik weet dat hij een goed nieuw huisje heeft, maar als je ze zo bij elkaar ziet dan is het wel even slikken...





Yammie




En alleen nog papa Sammy vandaag. Die heeft al lang niet op een foto gestaan




En dat is toch zonde :D

Het eitje van Nicky en Makker die zwart was heb ik weggehaald. Een stukje opengemaakt maar er zat een soort groengrijs smurrie in. Dus ik denk dat het ei veel eerder is afgestorven... Nicky kreeg het eerste eitje van Joepie erbij, er zal dan wel wat verschil tussen de jonkies zitten, maar ik weet dat bij Makker en Nicky maakt dat niet uit.

Het grasje is al helemaal gewend. Ik begin er al een beetje aan hechten... moet maar gauw aan de gang met baasje zoeken, want ik denk dat zijn eigenaar hem niet zoekt. Want de eerste hit wat je krijgt als je 'huisdier kwijt' intikt op google is amivedi. Dus ja...
Als iemand iets weet... ik hou hem hier nog een week en dan zal ik advertentie plaatsen :( Het is wel gezellig dat gekwetter...

Groetjes, Ivana





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Inge88

Wat een schatjes op de foto zeg! Sammy is erg mooi. Hij is een goed voorbeeld van hoe mijn Paddy er straks uit zou moeten komen te zien  :D
Misschien heeft het baasje van het grasje wel geen internet ofzo en kent amivedi niet. Óf ze wordt inderdaad niet gezocht. Heb je haar trouwens al stiekem een naam gegeven?

Anja

Hoi Ivy,

Dat is idd zonde dat Sammy al lang niet meer is gefotografeerd. Ik vind dat hij een hele mooie kuif heeft.
Mist Puzzeltje nu Kaneeltje? Of valt het nog mee?
Het is zeker slikken als ze zo mooi tegen elkaar aan zitten.

Groetjes Anja

Ivy

Hoi Anja.
Puzzeltje heeft Jamie (James Bond) nog. Oh ik wil er niet aan denken dat ze elkaar missen, ik weet dat het zo is maar ik kan ze gewoon niet allemaal houden :(
Mooie kuiffie he, en het staat er niet eens heel op... viel me nu pas op.

Hoi Inge.
Ja dat kan dat het baasje geen internet heeft... ik ben maandag weer in die buurt, dus ik kijk of ik posters zie hangen. Maar ja, als hun niet weten wat ze kunnen doen om het beestje te vinden en ook niet proberen uit te zoeken, dan kan ik er verder ook weinig aan doen... Ik blijf hopen. Ze blijft nog een weekje hier, maar als ik haar langer hou, dan wordt het net zo moeilijk als met mijn jonkies.
Ik noem haar gewoon moppie, wat dat is ze ook :D

Groetjes!





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

hoi Ivana

Ja ff slikken he ... ik ken het  ;)

maar wat een mooie foto's weer  :)
en zoiets als Sammy zoek ik  ;D ;D

Groetjes aad

Ivy

Haaaai.
Leuk nieuws vandaag... Puzzeltje gaat toch naar haar broertje :D. Gisteren is Kaneeltje opgehaald en vandaag kreeg ik een mailtje van de moeder van het jongen en zij wil graag Puzzeltje als vriendinnetje voor haar valkje.
Ik ben reuze blij, want ik heb met tegenzin Puzzeltje gisteren op marktplaats gezet... en vandaag alweer snel afgehaald ;D
Ze wordt morgen opgehaald.

Hoi Aad. Blijf dan maar duimen...

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad


Anja

Hoi Ivy,

Ooooo wat een goed nieuws zeg. Goed hè.
Groot gelijk dat je ze meteen van marktplaats af hebt gehaald.

Voor morgen, succes met afscheid nemen.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Ivy,
Fijn dat ook puzzeltje een goed huisje heeft gevonden ;D
Die sammy is inderdaad een knapperd :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes