28 maart 2024, 20:56:58

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Ivana,
Leuk dat de valkjes zo vertrouwd met je worden.
Ik kan me zo voorstellen dat je moeite hebt om James weg te doen.
Als mijn valkjes ooit jongen krijgen.... dan zal ik denk ik over heel wat heen moeten stappen om die weg te doen.
Maar ja je kan ze toch moeilijk allemaal houden ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Caroline

Ik heb Ivy ook al aangegeven in een IM dat het misschien schurft kon zijn, maar aangezien ze het niet aan haar pootjes heeft, zal het misschien wel meevallen maar het is goed te behandelen. Ik heb ook een opvanggrasje gehad met schurft, moesten we dagelijks met iets behandelen en dat heeft geholpen. Ze had wel een snaveltje en pootjes die er vies en raar uitzagen maar ze heeft toch nog verschillende jaren bij ons gewoond en de anderen niet besmet. Maar het is zeker geen pretje hoor....

Hoi Ivy

Wat leuk dat je valkjes al vertrouwder met je raken. Dat is zo lief.

Mara

Caroline

8 juli 2007, 12:02:30 #197 Last Edit: 8 juli 2007, 12:04:05 by Caroline
Graag gedaan, Ivy.  :D

En Mara, schurftmijt "kunnen" ze aan alle lichaamsdelen krijgen waar geen veertjes opzitten, dus ook hun geslachtdeel  :o maar ik herhaal kunnen, mijn Zilvie had het dus alleen aan zijn snaveltje en verder nergens en heeft het ook nooit meer terug gekregen na een kuurtje smeren met Epitholzalf.

Het begon net als het snaveltje van het "logeetje" van Ivy, dus min of meer onregelmmatig van structuur en werd langzaam aan erger, vandaar ik de link even gaf aan Ivy.

Wat  je ook kunt doen Ivy, enkele dagen preventief even het snaveltje insmeren met vaseline, dit verstopt de kanaaltjes waarin de mijtjes zitten en dood ze ook, mocht het toch een beginnende schurftmijt zijn.  ;)

PS. kijk voor de zekerheid ook even de pootjes en het geslachtdeel na, even goed de veertjes bij beide rondom wegblazen.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Caroline

Wij hadden een ander middel gekregen, maar dat werkte ook supergoed. Je hoopt nooit dat je zoiets ergs krijgt bij een van je dieren. Hoe is jouw logeetje er toen aangekomen? Die van mij had het volgens mij gekregen door of een zwaarvervuilde kooi of door het feit dat hij buiten heeft moeten overleven in de kou. Ik weet het niet. Het was geen fijn gezicht maar dat van het geslachtsdeel dat wist ik dus niet. Haha, weer wat geleerd!!!!

Dank je wel Caroline!!

mara

Caroline

Oh een ander middeltje dat kan als je via de dierenarts het medicijn krijgt, ik ben gewoon bij een dierenspeciaalzaak het medicijn gaan halen wat voor gebruikt voor schurftmijt.

Het heeft niet zo zeer te maken met alleen hygiene, mijn kooi was hardstikke schoon, maar heeft ook te maken met weerstandvermindering of zelfs overgevoelig ervoor zijn.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Caroline,

Hier heeft het ook niets met hygiene te maken gehad hoor, Tweety had het al toen we hem uit de lucht plukten. Dus we konden er niets aan doen dat ze het had.

Mara

Randy

heeee ivy

zijn die 3 jongkies famlie van ashley en jessica??
en is die puzzeltje een man of niet??? ;D  8)
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Ivy

Hoi Randy.
Haha. Nee, de drie jonkies zijn kindjes van mijn andere koppel. Puzzeltje is een meisje. Als het een man was, dan zouden de parels toch na de rui verdwijnen en ze zou eruitzien als Kaneeltje...

Het meisje die geinteresseerd was in Kaneeltje heb ik nee verkocht. Ze wilde hem in zijn eentje houden, ik heb duidelijk in de advertentie geschreven dat hij wel een vriendje moet krijgen. Er komt vast wel iemand aan wie ik de kleintjes met goed gevoel kan geven, dit was het niet helaas.

Ik heb vanmiddag een afspraak bij een DA in Almere, de assistente zei dat ze wel een DA hebben die verstand heeft van vogels dus ik ben benieuwd. Ik laat het nog wel weten.


Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Carin

Hoi Ivy,

Wat een schattige vogeltjes. Ik heb even je dagboek bijgelezen!

Het grasje is een vrouwtje, zo te zien aan haar neusdop. Maar ik schat in dat het wel een jong grasje is.

Balen voor je dat mensen niet reageren of even het fatsoen hebben om te zeggen dat ze een valkje niet willen.
Ik persoonlijk vind puzzeltje een schatje!

Groetjes!

Ivy

Hoi Carin.
Bedankt. Puzzeltje is ook een schatje. Ach, beter dat ze hier blijft dan dat ze naar iemand gaat die haar niet verdient ;)
Ik lees het vaker dat mensen niet eens afzeggen, dat zijn toch geen manieren...

En zo te zien heeft Dizzy hier eindelijk zijn Ozzy gevonden :D. Maar dan nog, stuur Ozzy maar een paar snavelkusjes van Dizzy. Eerste liefde is maar eerste liefde he ;D

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Hoi Ivy,

Hoe was het bij de DA?

Groetjes Anja

Mara

HOi Ivy

Ik ben ook wel benieuwd hoe het bij da DA was.

Mara

Ivy

Hoi.
Nou, ik ben niet erg wijzer geworden maar wel 30 euro armer haha.
De DA kon geen schurft uitsluiten maar ze vond het eerder een gevolg van voedingstekorten van te eenzijdige voer. Dat klonk ook wel logisch, als het vogeltje thuis ook hetzelfde at wat ze hier eet (ze pikt alleen 1 soort zaadjes uit het voerbak) dan is dat niet echt verbasingwekkend.
Ik heb haar snavel voor de zekerheid met Epithol zalf ingesmeerd, dit zal ik een week lang doen en ik ga kijken of ze van pellets gaat eten. Ik vind het wel belangrijker nu dat ze gaat eten, dus ik ga haar niet extra stressen met overzetten naar pellets.
Dus ja. Ontlasting was trouwens oke, DA heeft gelijk naar wormeneitjes gezocht maar er zat niks in.

Met valkjes alles goed nog steeds :D. Joepie liet het bij 4 eitjes en ze zijn alle 4 bevrucht. Ik ben benieuwd of er nu een witmaskertje tussen zal zitten.
Leia betrapte ik tijdens paren met Sammy... pffff. AAD!!!

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Randy

Citaat van: Ivy op  9 juli 2007, 11:08:57
Hoi Randy.
Haha. Nee, de drie jonkies zijn kindjes van mijn andere koppel. Puzzeltje is een meisje. Als het een man was, dan zouden de parels toch na de rui verdwijnen en ze zou eruitzien als Kaneeltje...

Het meisje die geinteresseerd was in Kaneeltje heb ik nee verkocht. Ze wilde hem in zijn eentje houden, ik heb duidelijk in de advertentie geschreven dat hij wel een vriendje moet krijgen. Er komt vast wel iemand aan wie ik de kleintjes met goed gevoel kan geven, dit was het niet helaas.

Ik heb vanmiddag een afspraak bij een DA in Almere, de assistente zei dat ze wel een DA hebben die verstand heeft van vogels dus ik ben benieuwd. Ik laat het nog wel weten.


Groetjes!
Ivana




heee ivy

okej dan dat is inderdaad niet leuk voor een valkje om al1 te zitten, ik wilde lilo eerst ook alleen houden maar later tog van gedachte veranderd omdat ik veel weg was.
en naja nu zit ik er met 6 whahaha 8)

maargoedt sterkte met je nieuwe bevruchte eitjes, hoop dat het wat word, en dat er ook een witmaskertje tussen zit :P
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Anja

Hoi Ivy,

tja 30 euro lichter en nog niks weten >:( >:( >:(
Maar je weet nu dat de ontlasting oké is en dat het mss ook aan eenzijdige voeding kan liggen.
Dure raad maar voor de bestwil van het grasje zullen we maar zeggen.

Groetjes Anja