28 maart 2024, 09:28:25

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

aad

hoi Ivana

mooi zeg die cactus  ;)
enne is het een man ??  of kan je dan nog niet zien ?? ;D ;D ;D ;D



en snap je nu waarom ik zo vaak nassi eet ??  :P



groetjes aad

Ivy

Citaat van: aad op  6 juni 2007, 22:12:09
hoi Ivana

mooi zeg die cactus  ;)
enne is het een man ??  of kan je dan nog niet zien ?? ;D ;D ;D ;D



Hoi Aad.
De cactus?? Ik wist niet dat die ook als mannetjes en vrouwtjes voorkwamen  :P  :P  :P

Helaas moeten we wachten tot veertjes opgestuurd kunnen worden voor DNA  ;)

En ja, ik snap het nu... je moet het altijd delen, dan zou ik het ook vaker willen eten ;D




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Hoi Ivy,

Wat een mooie foto's weer en wat een verrassing van Puzzeltje of niet?
Op de foto van de favo scharrelplaats van de valkjes heb je op de achtergrond een mand op de zijkant staan. Heb je dit bewust gedaan voor de valkjes? En zo ja vinden ze dat leuk?

Groetjes Anja

Ivy

Hoi Anja.
Puzzeltje is zeker weten een verrasing.
Het mandje is inderdaad voor de valkjes en ja, ik heb het voor ze neergezet. Het is een extra landingsplekje, ze klimmen er ook vaak op en slopen het een beetje :D. Daar binnen ligt wat speelgoed of een verse wilgentakje, vinden ze ook leuk... en als ze bovenop zitten, kunnen ze naar buiten kijken. Zoals je ziet is het een multifunctioneel mandje ;D ;D ;D
Groetjes!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Gerda

Hoi Ivana,

Leuke en mooie foto's van de birdies!
Wat groeien die kleintjes snel zeg! Voor je het weet vliegen ze rond.

Groetjes, Gerda                                                                           

Sanna

Ja hoor Ivana!! Dachten we er eindelijk uit te zijn, wat Hans betreft.... gooien de koters van Sammy roet in het eten!! ;D ;D Snap jij er nog wat van? Ikke niet hoor. Eens kijken of Beau mij later ook allemaal puzzeltjes gaat geven ;D.

Groetjes, Sanna

Ivy

Hoi Sanna.
Ik heb een beetje zitten lezen over crossovers (http://www.cockatiel.org/genetics/#crossover) en ik denk dat Puzzeltje zo eentje is. Ik denk dat jouw berekening voor Hansje gewoon klopt en dat Puzzeltje een verrasinkje is. Nu kan ik hem CrosswordPuzzel-tje noemen haha. Volgens de site is cinnamon gepareld eigenlijk resultaat van een crossover, zo zijn ze ooit ontstaan.
Ik snapte er niet echt alles van, maar als ik het goed begreep, dan hebben de parels van 1 chromosoom gesprongen naar die andere, waar cinnamon van Hansje zat, haha. Het gebeurt niet zo vaak, dus ik hoef dit soort verassingen niet in elk nestje te verwachten :D.

Hoi Gerda.
Ja inderdaad vliegen ze gauw uit... de oudste is van 16 mei, dus al drie weken... Nog een paar daagjes en dan gaan ze uit het blok gleuren ;D

Ik heb ze vandaag beneden gehad voor een uitgebreide kroelsessie, ik kon het niet laten om alweer foto's van ze maken. Nu veranderen ze zo snel, het is erg 'tempting' ;D

Kaneeltje


Puzzeltje


en James Bond


Die wordt schitterend. Jammer dat zijn pareltjes straks verdwijnen :D. Hij is de enige van wie ik geslacht weet Aad ;).

Groetjes!
Ivana





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Diaantje

Hoi Ivy,

Wat een schatjes zeg! Ik heb al een tijdje niet gelezen, had weer een hoop in te halen. ;D
Leuk dat je weer jongen hebt, vooral puzzeltje is een schatje zeg, erg leuk de verrassingmutatie. :-* :-*


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Sanna

Citaat van: Ivy op  7 juni 2007, 14:51:31
Kaneeltje


Puzzeltje


en James Bond




Heej!! Jullie heb ik vandaag geknuffeld! ;D ;D ;) :-*

Ivy

Hoi!
Onze logeetje heeft al snel de weg in de kamer kunnen vinden. En een bewonderaar ;D. Kleine Leia volgt Belle overal naartoe.


Belle is een echte moppie. Zodra ik in de kamer kom, vliegt ze op mijn schouder  :D


De kleintjes zijn nu af. Of het zo blijft is nog de vraag. Eergisteren is Sammy begonnen met plukken. Ze hebben een beetje kale billetjes :-\. Hij doet het niet zo erg veel, ik hoop dat het zo blijft en dat hij niet begint aan de kuifjes en de rest. Ook doet hij het alleen bij de twee geparelde kleintjes.

Kaneeltje begint steeds meer van kroelen genieten. Vandaag eindelijk zijn oogjes dicht en kom maar op met kroeltjes :D. Ook is hij vandaag uitgevlogen. Vanochtend trof ik hem aan op de bodem, bewaakt door beide ouders. Na de photoshoot heb ik hem maar terug gezet in het blok, anders is hij zo eenzaam in de grote kooi. Ik zie wel de nadelen van de kooi, om hem uit te halen was een hele klus :D. Gelukkig dat de voordeur zo groot is, ik moest namelijk de kooi in hihi.



Puzzeltje


James


en samen in een mandje


Nog eventjes en dan wordt het druk :D met 12 valkjes in de kamer. Dan kan ik uittesten of de kamer het aankan :P

Groetjes!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anke

Wat een lieve valkjes,echt om te  :-* :-*
Leuk dat je logé zich zo thuisvoelt :)
wow 12 valkjes :o, dat is best wel redelijk een beetje nogal druk :o :o :o
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Ivy,

Wat een mooie foto's. Wat fijn dat Belle het goed doet zeg en zo vertrouwd ook.
Lijkt het nu zo of heeft ze een lange snavel.

De 3 jonkies worden al echte valkjes.

Groetjes Anja

Sanna

Citaat van: Anja op 10 juni 2007, 18:52:42
Lijkt het nu zo of heeft ze een lange snavel.


Nee, dat lijkt niet zo, dat is zo ;D ::). Na mijn vakantie ga ik hem toch maar laten knippen. Nu wordt hij ook niet langer dan hij is, dus ik hoop erop dat hij van knippen niet ineens harder gaat groeien (zoals vroeger bij mijn grasje) en dan ik dan elke maand bij Feld zit voor die snavel :P.

Citaat van: Ivy op 10 juni 2007, 16:31:18
Ik zie wel de nadelen van de kooi, om hem uit te halen was een hele klus :D. Gelukkig dat de voordeur zo groot is, ik moest namelijk de kooi in hihi.


Had Gerard daar niet even een fotootje van kunnen maken?? ;D ;D ;D

Hee super dat Belle het zo goed doet. Ja die Leia haha, die liep gisteren al meteen zo trouw achter Belle aan. Gaan je kleintjes nou van de week al meteen mee naar beneden als ze uitgevlogen zijn?

Groetjes, Sanna

•=Bonnie=•

wat een super lieve foto's :) Dat hele gele opaline valkjes is prachtig zeg!  :o

Peggy

Hoi Ivana,
wat een mooie lieve valkjes zeg en wat zijn ze weer gegroeid.
Mooie foto's trouwens en wat fijn dat je logée het ook zo goed doet.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier