19 april 2024, 22:15:16

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Ivy,

Om te  :-* :-* :-* :-* :-*

Groetjes Anja

Sanna

Citaat van: Ivy op 23 mei 2007, 20:50:03




Hahaha, deze zit echt zo van: "heej! ik kan zien... :o"
;D ;D ;D

Anke

Het blijft toch leuk om naar te kijken ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

aaaah de foto van jong 1 is leuk :)

Ivy

28 mei 2007, 10:41:48 #94 Last Edit: 28 mei 2007, 12:09:40 by Ivy
Hoi hoi!
Nou, als jullie ze toen leuk vonden, dan zullen jullie ze vandaag nog leuker vinden... want de kleintjes groeien natuurlijk.
Het zijn drie stekelvarkentjes geworden, met volgens mij een leuk verrasinkje ;D



Jong 1


Deze moppie is volgens mij cinnamon. Rood lensje, lichte kuifje... ik zie geen pareltjes, dus waarschijnlijk klopt de nieuwe berekening van Sanna wel en is Hansje, papa van Sammy alleen split gepareld en Sammys mama is een geparelde albino.

Jong 3, mijn kleine James Bond, ringnummer 007. Als enige wist hij zijn ringetje af te schudden nadat hij geringd was ;D dus ik zal hem voortaan ook gewoon James noemen



De mutatie moet ik nog afwachten...

en nu komt het dus, of ben ik nou gek???

Jong 2 heeft witte pennetjes op zijn vleugeltjes en buikje... misschien bont?



Hier zit hij rechts onder


en hier rechts


Zijn kuifje lijkt nog wel gewoon cinnamon, maar die pennetjes... wie o wie weet het? Nou ja, ik kan ook gewoon geduld hebben en nog een weekje wachten natuurlijk, tot er veertjes komen ;D Maar ik zou het geweldig vinden... verwacht ik witmaskertjes die niet komen, zou er dan een heel onverwachte bontje tussen kunnen zitten?
Van Sammy wist ik dat hij kanssplit bont is, maar Joepie ;D

hihi

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

•=Bonnie=•

Wat een bijzondere verdeling bij jong 2!  :o Ja dat lijkt echt wel bont, maar heeeel apart zeg! Leuk! :)

Caroline

Bij de jongen van Pablo & Coco krijgen de meisjes ook eerst witte puntjes aan de pennetjes als deze naar buiten komen, daarna blijken ze gepareld te worden.  ::)

Ik zag dit niet bij de jongen van andere koppels.

Ik zal eens een foto zoeken.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Hier een foto, hier zie je duidelijk dat de puntjes van de pennetjes op de schouders knalgeel zijn en lijkt ze wel bont te worden.

Zo is ze uiteindelijk geworden.



Een cinnamon gepareld  popje.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ivy

Hoi Caroline.
Nou, dan wordt het toch afwachten... :D Want parels kunnen wel, gezien Sammy split gepareld is en Joepie gepareld zelfs...  
Zonder mogelijke splitten bij Joepie zouden het dus cinnamonnetjes en wildkleur gepareld kunnen zijn.


Moeder:cinnamon gepareld
Vader:witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino gepareld}

man afkomst:
50% cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld}
50% gepareld split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% cinnamon split voor witmasker
50% lutino gepareld split voor witmasker

Alleen is jong 2 volgens mij ook cinnamon want hij heeft rood lensje en lichte kuifje... en die kunnen niet gepareld zijn volgens deze berekening.
Het wordt nog spannend ;D

Groetjes!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivana
Ik kan het natuurlijk mis hebben , maar horen bontjes dan ook geen geel of een wit kuifje te hebben.
Fijn dat ze zo goed groeien.
Het kan trouwens best zo zijn dat uit het volgende nestje wel witte bontjes komen.
Uit de eerste ronde van mijn Broodfokkertjes had ik alleen maar gele donsjes, nu is er een witte geboren.
We blijven hopen en duimen voor jou.
Groetjes Riny

Ivy

Hoi Riny.
Dat dacht ik ook, vandaar dat het me helemaal niet is opgevallen toen ik de jongen vasthield. Pas toen ik foto's bekeek, viel het me op dat zijn schoudertjes en kropje wittige pennetjes hebben.
Pfffff geduld hebben... nu snap ik wat jullie ermee bedoelen dat jullie de veertjes uit willen kijken haha.

En dat er witte donsjes komen, dat heb ik nog niet helemaal opgegeven, het kan altijd. Ik snap wel dat ze in het eerste nestje niet gelijk alle mutaties laten zien, daarom is Sammy een te goede zoon van papa Hans haha. Kom ik er drie jaar later pas achter wat er allemaal uitkomt hihi...

Groetjes




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Hoi Ivy,

Wat een mooie foto's weer en nu is het een kwestie van geduld hebben zeg. Moeilijk hè ;D ;D ;D
Ik zal voor je duimen.

Groetjes Anja

Inge88

Ja, leuke foto's! Ben benieuwd wat ze volgende week voor mutaties blijken te hebben.

Rob S

28 mei 2007, 17:12:07 #103 Last Edit: 28 mei 2007, 17:27:37 by Riny
Citaat van: Riny op 28 mei 2007, 11:20:03
Hoy Ivana
Ik kan het natuurlijk mis hebben , maar horen bontjes dan ook geen geel of een wit kuifje te hebben.



Nee hoor, dat hoeft niet. Ik heb hier een bont mannetje met gele slagpennen en 2 bonte vlekjes in de nek. Voor de rest is het net een wildkleur, dus een grijs kuifje ;)

•=Bonnie=•

Het kan ook inderdaad gepareld zijn, met mooie lange parels... de kuif is ook wat licht lijkt wel :)