28 maart 2024, 15:39:20

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Heeey, gefeliciteerd met het eerste eitje!  :)

Ivy

Hoi!
Inmiddels liggen er drie eitjes :D
Ik heb ze vandaag geschouwd... maar ik zie niks. In de eerste eitje zou toch al wat te zien moeten zijn, dus ik denk dat ie niet bevrucht is. Het kan ook zijn dat ze slecht bebroed worden... als Sammy aan de beurt is, worden ze namelijk niet zo goed warm gehouden. Hij springt bij elke geschreeuw het blok uit en klimt ie de kooi uit. Vervolgens gaat Joepie de kooi in en hij volgt, maar vaak koelen de eitjes ondertussen af.

Bij Makker en Nicky ben ik begonnen met nepeitjes weghalen.
Met de rest van de valkjes gaat het ook prima. Kleine Rocko is zondag opgehaald en heeft de lange reis naar Eindhoven ook goed overleefd.

Gisteren heb ik een luchtreiniger en luchtbevochtiger in een aangeschaft. Of hij goed de lucht reinigt zal ik nog moeten zien, maar bevochtiging werkt uitstekend. Gisteren was de lucht in de kamer nogal droog namelijk, 33%, dus ik moest iets doen. Toen kwam ik deze in MediaMarkt tegen en ik heb hem gekocht. Overnacht heeft ie aangestaan en luchtvochtigheid is nu 45%.

Dat was het weer eventjes...

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rianne

Gefeliciteerd met de eitjes! Ik zou nog even wachten met weghalen, deze ronde is de laatste voor Dulce en Diego dus ik liet de eitjes maar liggen ondanks dat ik dacht dat ze onbevrucht waren. En ze bleken dus WEL bevrucht te zijn. :D Het kan nog alle kanten op bij jou. Hier broeden ze ook slecht, 's nachts zit er niemand op. En evengoed ontwikkelen ze. ???

Ivy

Hoi Rianne.
Oh ik laat ze zeker liggen... het maakt toch niet uit of ze op hun eigen onbevruchte eitjes zouden broeden of op nepeitjes... en ik hoop dat er toch een paar bevruchte tussen zullen zitten. Maar ja, het is de eerste keer voor hun, ik hou er rekening mee dat het niet zo goed hoeft te gaan als het ging bij Makker&Nicky.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ivy

2 mei 2007, 23:35:01 #34 Last Edit: 2 mei 2007, 23:36:39 by Ivy
Hallo weer.
Vandaag heb ik weer wat foto's gemaakt, dus ik zal jullie verwennen  :D

Zondag is Rocko opgehaald en toen bleef dus alleen kleine Jessica en Dizzy beneden. Dizzy heeft wel goede stembanden, die bleef communiceren met de bovenkamer... om vrede in huis te bewaren besloot ik maandag om hem en Jessica ook naar de vogelkamer te verhuizen. Gerard vond het namelijk steeds minder leuk, en ik wil niet dat hij de vogels vervelend gaat vinden.
Het is misschien minder slim, Dizzy is hier net een week, maar ja, zoals in de Liefde is... zou staan: compromissen maken.
Hier zat hij nog beneden


Het viel me op dat hij een hartje op zijn ruggetje heeft ;D



Boven heeft hij gelijk vriendjes gemaakt. Ik dacht al dat hij het meest naar Jelle zou trekken, hij lijkt namelijk op Ozzy.


De vogelkamer is nu ook zoals ik het graag wil hebben. Alleen zal ik de valkjes nog laten schilderen als het behang helemaal af is ;D




Het was heel eventjes stress toen die grote kooi naar binnen moest, maar nu is iedereen tevreden. Sammy en Joepie zitten helemaal rechts en overdag worden ze helemaal niet lastig gevallen. Ze broeden gelijk wat beter, ze hebben gewoon meer rust. Iedereen zit namelijk het liefst op de kooi van Nicky en Makker :D
Daar kunnen ze nu makkelijker bij sloopwerk komen...


Tweede eitje van Joepie en Sammy is wel bevrucht. In de eerste nog steeds niks, dus die zal wel niet gelukt zijn.
Ben benieuwd.

Joepietje is overdag vrij




en Sammy 's nachts. Ze hebben de rollen dus precies zo verdeeld als Makker en Nicky.

De geniale uitvinding van Monique heb ik gisteren met hooi gevuld... vandaag lag alles op de bodem. Ik heb er een snee brood ingepropt... vonden ze geweldig
Jessie


Leia


Leia is ook tevreden met een broodje uit de ouderwetse knijper


Jessie heeft vandaag netjes geposeerd... gebeurt niet zo vaak.




Nicky met haar pepersnaveltje


Makkertje is zijn strekoefenningen aan het doen (voor de spiegel haha)


Ook hij heeft vandaag peper gegeten


Dizzy voelde zich gelijk goed tussen alle valkjes. Ze zijn nu weer hele dag stil, alleen 's ochtens half uurtje schreeuwen en 's avonds half uurtje. Hij laat steeds meer toe, kroelen mag ook met mijn vinger inmiddels. Opstappen doet hij nog steeds niet maar hij laat zich makkelijk pakken. Nog even oefennen dus.



Ook Jessica en Ashley waren blij om elkaar weer te zien. Ze zijn hartstikke gehecht en waar eentje gaat, gaat die andere ook. Heel leuk voor ze dat ze straks samen in een voliere mogen gaan wonen...

Jessica




Dat net niet opgetrokken pootje, sweeeeeet....


en Ashley







Met de luchtreiniger ben ik ook tevreden. Ik heb wel het gevoel dat het minder stoffig is in de kamer, het werkt in ieder geval heel goed als bevochtiger en dat is minstens zo belangrijk.

Oh ja, een goed nieuws... vandaag ben ik gebeld door DA, Dizzy is negatief voor Pbfd. Hoeraa. Schimmels zullen ook wel negatief zijn, want ze heeft verteld dat als hij wel schimmels zou hebben, dat het al na een week duidelijk is. Als er niks te zien is, wachten ze voor de zekerheid nog een week. Geen nieuws is goed nieuws in dit geval.
Zo, een upda'tje' met een 'paar' fototjes haha

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mandy

Mooie foto's! :D
En leuk om Dizzy weer te zien, mooi hartje inderdaad! ;)
Fijn dat de test goed was en dat hij al went.
Pas maar op met je valkjes te zoenen na die pepertractatie anders brandt je je lippen! :-X
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

aad

hoi Ivana

Zie nu pas dat je weer opnieuw bent begonnen :-\
Maar zo als je weet heb ik een computer crach gehad  :-[
Zal van af  nu weer meer op de valkensite vershijnen  :D  Moest eerst proberen weer het één en ander er op te zetten .
Zie wel dat je inmiddels eitjes heb  ;)


Groetjes aad

Rianne

Hoi Ivana,

leuke foto's! Grappig, dat hartje op Dizzy's rug! :D

Caroline

Gefeliciteerd met je goeie uitslag!!  :D

Lief, het hartje op Dizzy.  :-*

De andere foto's zijn ook leuk!!

Gaaf hè, 2 dezelfde kooien.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ik zal het ff in 1 woord vertellen.  ;D

GEWELDIG !!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ivy

4 mei 2007, 18:40:13 #40 Last Edit: 4 mei 2007, 19:03:23 by Ivy
Hoi.
Thank you thank you thank you...
Ik was ook erg opgelucht hoor, dat de uitslag negatief was.
En Mandy, ik pas zeker op met kusjes geven op pepersnaveltjes  ;D

Joep heeft ook eitje 4 gelegd. 2 en 3 zijn zeker bevrucht, ze worden nu ook heel goed bebroed. Ik hoop dat alles goed gaat, nog 2 weken geduld  ;D
Bij Riny haar dagboekje zijn er nu nieuwe berekeningen voor de nakomenlingen van Hansje (papa van Sammy) geplaatst, dus nu ben ik helemaal benieuwd wat de kleintjes van Sammy worden, zo komen we achter of de nieuwe berekening klopt, omdat er dan hele andere jonkies uitkomen.

Makker en Nicky hebben nog maar 1 nepeitje over, zondag haal ik het blok af. Ik hoop dat ze dan niet moeilijk gaan doen...

Groetjes, Ivana

PS: De oude berekening voor Sammy en Joepie:

Moeder:cinnamon gepareld split voor witmasker
Vader:witmasker split voor {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}

man afkomst:
25% witmasker cinnamon gepareld
25% witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
25% cinnamon gepareld split voor witmasker
25% wildkleur split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker cinnamon gepareld
25% witmasker lutino
25% cinnamon gepareld split voor witmasker
25% lutino split voor witmasker


nieuwe berekening:

Moeder:cinnamon gepareld split voor witmasker
Vader:witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino gepareld}

man afkomst:
25% witmasker cinnamon split voor {X2: gepareld}
25% witmasker gepareld split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld}
25% gepareld split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
25% witmasker cinnamon
25% witmasker lutino gepareld
25% cinnamon split voor witmasker
25% lutino gepareld split voor witmasker


Wat een verschil maakt het of je x1 of x2 invult...




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ivy

Ik ging net even de kippies opsluiten... als dit geen leuk gezicht is ;D



Makkertje met zijn drie dochters en Sammy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad


Ivy

Ja he... van de andere kant zal ik het maar niet fotograferen, want die kant van de deur is niet zo mooi schoon ;D




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.