29 maart 2024, 00:35:30

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Ivy

25 april 2007, 14:06:34 Last Edit: 26 mei 2008, 20:23:07 by Ivy
Omdat mijn eerste dagboekje al best lang geworden is, heb ik besloten om een nieuw dagboekje te openen. De reden hiervoor is ook dat ik nu een magisch getal 8 heb bereikt... mijn imaginaire slot zit er op, we zijn compleet.
Laat ik mijn achttal nu netjes voorstellen:
Allerlangst hebben we Nicky.




Nicky is van (ongeveer 28ste) augustus 2004 en we hebben haar op 21 oktober opgehaald. Natuurlijk vonden we het al snel zielig dat ze in haar eentje moest zitten en in december is er een vriendje voor haar geboren. Hij heette Frankie en kwam bij ons in februari. Helaas is hij kort daarna weggevlogen en ik heb hem nooit meer terug gevonden.
Ik kon Nicky niet alleen laten en al snel hebben we Joepie op marktplaats gevonden. Ik hoopte nog steeds op terugkomst van Frankie, maar helaas. Ik hoop dat hij gelukkig is waar hij terecht kwam.
Joepie is geboren in januari 2005 (rond 23ste) en kwam 6 maart bij ons wonen. De kweker zelf dacht dat het een mannetje was, vandaar de naam. Een paar maanden later, toen bleek dat Joepie een popje is, was de naam al zo ingeburgerd, dat we het maar zo lieten.




Na een tijdje vond ik dat de dames ook een mooie man verdienen en heb ik een witmasker mannetje gereserveerd bij Riny. Sammy is geboren op 1 mei 2006 en toen ik hem ging bezoeken toen hij nog een klein pluisje was, gebeurde er iets onverwachts... onderweg naar huis had ik een reisgenootje, Makker, een lutino mannetje.




Hij zat bij Riny in een voliere, maar we werden op elkaar verliefd en Riny heeft hem aan mij gegeven voor proefverblijf. Hij kon in de volière maar geen vriendinnetje krijgen en zat steeds alleen, hij was blijkbaar toch meer mensenvalkje. Zo kwamen we aan in Almere... en twee weken later heeft Nicky haar eerste eitje gelegd. Als dat geen liefde op het eerste gezicht was... Eerst mochten ze oefennen op nepeitjes, hun tweede nestje mochten ze grootbrengen en dat hebben ze uitstekend gedaan.
Makkertje heeft een ringetje om van 2001, maar zijn verleden is verder onbekend.
Allereerste baby was Rafiki




Rafiki en Jessie


Yaro en Yara


Rikkie en Vlekje


Jessie bleef hier wonen, haar broertjes en zusjes hebben geweldige huisjes gevonden.


Inmiddels was Sammy gegroied van dit


naar dit


en ik mocht hem ophalen. Vriendje voor Joepie :D
Nu is Sammy al in de rui geweest en zijn maskertje is mooi wit geworden.


Sammy is nu bezig met een nestje samen met Joepie.

In december 2006 zijn we bij vrienden van ons geweest. Ze hadden twee valkjes, die in twee aparte kooien zaten. Eentje, Opa, is al een jaar of 10, maar ze hadden ook nog een wildkleurtje zitten, die Jetje heette. Omdat zij het zelf ook zielig vonden dat Jetje alleen in zijn kooitje zit en nooit los mag vliegen (vier hondjes...), hebben ze mij gevraagd of ik Jetje wou hebben. Ik kon natuurlijk geen nee zeggen. Jetje heb ik wel omgedoopt tot Jelle, want Jetje is geen naam voor een mooi stuur mannetje... Jelle is van december 2005.


Inmiddels is Jelle goed vriendjes met Jessie geworden.


25 januari 2007 is bij Aad een lieve cinnamon popje geboren. Ik kon haar niet weerstaan en 6 weken later heb ik haar opgehaald
Effe foto pikken bij Aad


En zo ziet deze lievard er nu uit


Inmiddels hebben Makker en Nicky zolang gebedeld om een blok, dat ik ze in december weer eentje gaf in hoop dat we dan een rustige zomer tegemoet gaan...
Eerste jonkie kwam uit op 9 januari. Het werden er uiteindelijk vier. Drie dames en 1 heer.


Daisy


Lady


Diva


Binky


Toen de jonkies uitgevlogen waren, begon Makker en Nicky gelijk aan de tweede ronde werken.


Ashley


Joep


Jessica


Rocko


Het kon natuurlijk niet bij 7 blijven, Leia moet toch ook een vriendje krijgen... en daarom reisde ik helemaal naar Dordrecht om mooie Dizzy op te halen. Dizzy is geboren op 30.4. 2005.




Nu zijn we compleet. Zo snel kan het dus gaan als het valkenvirus je flink te pakken heeft gekregen :D. Wil je graag alle details over hoe het allemaal ging, kan je alles daarover in mijn oud dagboekje lezen.





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ivy

25 april 2007, 14:07:12 #1 Last Edit: 22 maart 2008, 18:50:25 by Ivy
Dit zijn de koppels (hoop ik)

Makker en Nicky zijn al een koppel, ze hebben inmiddels al drie nestjes grootgebracht.


Moeder:wildkleur
Vader:lutino split voor {X1:  gepareld} 
man afkomst:
50% wildkleur split voor {X1:  lutino gepareld}
50% wildkleur split voor {X1:  lutino} 
pop afkomst:
50% lutino gepareld
50% lutino

Sammy en Joepie




Moeder:cinnamon gepareld
Vader:witmasker split voor {X1:  cinnamon} {X2: lutino gepareld}

man afkomst:
50% cinnamon split voor witmasker {X2: gepareld}
50% gepareld split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% cinnamon split voor witmasker
50% lutino gepareld split voor witmasker


Jelle en Jessie


Moeder:lutino gepareld
Vader:wildkleur split voor {X1:  lutino} 
man afkomst:
50% lutino split voor {X2: gepareld}
50% wildkleur split voor {X2: lutino gepareld} 
pop afkomst:
50% lutino
50% wildkleur

Dizzy en Leia
(moeten eerst nog verliefd op elkaar worden)

Moeder:cinnamon
Vader:bont cinnamon gepareld split voor witmasker 
man afkomst:
50% cinnamon split voor bont witmasker {X1:  gepareld}
50% cinnamon split voor bont {X1:  gepareld} 
pop afkomst:
50% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
50% cinnamon gepareld split voor bont





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

carco

Wauw wat een mooie foto's maak jij toch.
en die kroelkoppies: oh ik smelt helemaal weg hier.
Ik hoop dat de andere stelletjes ook koppeltjes worden ( hoe zeg ik dat ::) )
Mooie handtekening.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ivy

Hoi Caroline.
Gefeliciteerd, je bent de eerste die zich door de lap tekst heen heeft geworsteld! :D

Bedankt. Ik hoop dat het voorlopig ook mijn laatste handtekening is, meer valkjes passen er echt niet meer op ;D

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hi Ivana,

Heerlijk zo'n mooi overzicht van je valkjes zo aan het begin van een nieuwe verhalenboek.

Ik had dat aan het begin van mijn dagboek ook, maar het is voor een groot deel al achterhaald hahahaha  ;D
Ik had toen niet durven denken dat ik nu zoveel vogels zou hebben  ;D Mooie dingen van het leven hahaha.

Ik blijf die kroelfoto's prachtig vinden. Die zou je eigenlijk in de vogelkamer moeten inlijsten en ophangen  :D

Ik smolt trouwens wel weg van die foto met Yaro en Yara  :-* :-* :-* Zo lief.... Zo zijn ze nog steeds... Hij verzorgt haar  :)

Heel veel plezier in je nieuwe verhalenboek en heel veel kweekplezier...

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Ivana
Leuk dat je een nieuw dagboekje bent begonnen.
Makker is een geparelde lutino, maar zijn parels zijn nu bijna verdwenen.(sorry voor je berekening)
Toen hij bij ons kwam kon ik ze nog erg goed zien.
Makker is een vondeling, hij is gevonden door een stel studenten die een avond aan het stappen waren,in Rotterdam.
Hij lag helemaal uitgeput op straat.
Die jongens hebben hem meegenomen naar hun studentenhuis, en er professorisch een kooi voor getimmerd van afvalhout.
Naderhand hebben ze er een tweede valkje bij gedaan.
Toen die stierf was er met Makker geen land meer te bezeilen.
Daarom hebben ze een advertentie geplaatst voor een opvangadres, voor Makker.
Jan en ik zijn hem in Rotterdam op gaan halen.
Groetjes Riny

Ivy

Hoi Riny.
Met zijn verleden bedoel ik dus dat er niets van zijn afkomst bekend is. Want als hij echt gepareld was, dan had ik van hem alleen geparelde lutinotjes gehad, en ik kreeg ook gewone luutjes, zonder pareltjes. Dat kan alleen als hij niet gepareld is maar een split draagt.  :D
En ik ben nog steeds blij dat je hem aan mij hebt gegeven, wel of niet gepareld ;D  :-*


Vandaag is Dizzy de hele middag los geweest. Bijna heel die tijd zat hij op een keukenkastje. Ik denk dat het hartstikke meevalt met de tamheid, hij heeft al een keer op mijn hoofd geland waar hij aan mijn haar zat te knabbelen en net kon ik hem kroelen met mijn neus. Hij houdt niet zo erg van handen maar hopelijk komt dat ook gauw goed. Hoewel... morgen een afspraak bij de dierenarts in Amsterdam, dus wie weet of hij zich daarna nog door mijn neus laat kroelen ;D

Groetjes, Ivana





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Hoi Ivy,

wat een prachtige valkjes heb je zeg. De kroelfoto's daar smelt je toch helemaal voor.
Weet je zeker dat het bij 8 valkjes blijft  ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Caroline

Gefeliciteerd en heel veel plezier met je nieuwe dagboekje.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Hoi Ivana,

misschien een crossover? :)
Leuk dat je een nieuw dagboek bent begonnen, zo ben ik weer helemaal bij wie wie nu is en met wie die gekoppeld is :D

Sanna

Hoi Ivana!

Leuk dat je een nieuw dagboek begonnen bent. En handig zo die introductie aan het begin, who is who ;D. Geweldige kroelfoto's van je koppeltjes, heeeeerlijk als ze zo die koppies tegen elkaar douwen :D. Ik ga morgen ook naar America, wie weet waar ik mee thuis kom.... ;D ;D

Groetjes, Sanna

carco

Citaat van: Ivy op 25 april 2007, 20:08:17


Vandaag is Dizzy de hele middag los geweest. Bijna heel die tijd zat hij op een keukenkastje. Ik denk dat het hartstikke meevalt met de tamheid, hij heeft al een keer op mijn hoofd geland waar hij aan mijn haar zat te knabbelen en net kon ik hem kroelen met mijn neus. Hij houdt niet zo erg van handen maar hopelijk komt dat ook gauw goed. Hoewel... morgen een afspraak bij de dierenarts in Amsterdam, dus wie weet of hij zich daarna nog door mijn neus laat kroelen ;D

Groetjes, Ivana




Dan bijt hij je neus er af :-X

Ik vind het wel mooi dat alle herplaatsingsvalkjes ineens zo tam blijken te zijn , ze hebben toch al die tijd echt aandacht tekort gehad en halen dat nu, naar lijkt ruimschoots, weer in :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Diaantje

Hoi

Leuk dat je een nieuw boekje bent begonnen!
Zo kan ik vanaf het begin alles volgen...
mooie koppels!!!


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

kimmie

Hoi Ivana,

Wat leuk dat je een nieuwe boekje bent begonnen...
Je eerste had ik niet van het begin gelezen, maar nu ben ik toch weer een beetje bij :D

Wat heb je trouwens een mooie nieuwe handtekening...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


•=Bonnie=•

Hey wat een super leuke foto's  :D
Leuke het voorstel rondje zo, zijn we weer helemaal bij :)