28 april 2024, 08:15:35

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Ivy

Dizzy is vermist
:'( :'( :'(







Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

*Petra*

Hoi Ivy,

Ooh dit prachtige valkje  :o ! Wat is er gebeurd??

Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

carco

Nee hè: wat erg!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerda

Och meiske,

Veel sterkte!
Ik hoop dat je Dizzy snel terugvindt!

Liefs, Gerda

Kimm

och wat vind ik dat nou verdrietig zeg.
ik hoop dat je haar snel terug vind.
sterkte hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja


Jeetje Ivy wat erg. ik hoop dat je Dizzy snel terug vind.

Ik duim voor je.

Liefs Anja

*Yvon

Hoi

Vermist ?? ?? ??  :o :'(


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Ik hoop dat je Dizzy weer terug krijgt
Sterkte!

candy

Hallo Ivana,

Hopelijk vind je Dizzy snel terug.

Heel veel sterkte toegewenst,
                                          Ria en Henk

Ivy

Hoi.
Ik weet niet eens hoe ik het neerzetten moet, ik voel me zo dom - als er ooit al een valkje bij je is weggevlogen dan let je gewoon beter op... ik ben de slechtste baasje ooit...
Al een paar weken doe ik 's nachts het raam open, anders is het in die kamer niet vol te houden. Gordijn gaat dan helemaal dicht, alle valkjes de kooi in behalve Jelle en Dizzy, die weigeren gewoon.
Het ging ook steeds goed, maar vanochtend werd ik om 6 uur wakker want ik hoorde geschreeuw! Wat ik dacht onmogelijk is gewoon gebeurt... Dizzy heeft zich door de gordijn heen naar buiten gewurmd! Erg makkelijk was het niet wat Jelle zat er gewoon nog. Ik weet nog steeds niet hoe Dizzy het gedaan heeft, maar dat maakt helaas niet meer uit... Hij heeft zijn kans genomen en vliegt nu ergens buiten.

Ik heb gelijk trui gepakt, gympen aan, Jelle gepakt, in de kooi buiten gezet en gelijk een rondje gelopen. Maar ik heb hem niet eens meer gehoord, laat staan gezien. Jelle werkte ook niet echt mee, vogels boven opeens ook helemaal stil ... toen heb ik gelijk posters uitgeprint en rondgebracht, amivedi gebeld, dierenambulance...
Om drie uur werd ik gebeld dat ze hem net gezien hadden bij een bushok. Ik gelijk die kant op, maar natuurlijk niks! Valkjesgeluiden op mijn mobieltje afgespeeld...

Dit jaar is echt k***e. Alles lijkt mis te gaan - mijn relatie, gezondheid van familieleden, ik haat 2008. Ik hoop dat het snel december wordt.

Enige plus is dat het warm is en ik mijn lokvogel ook morgen kan gebruiken... Dizzy is denk ik toch in de buurt. Toen Frankie drie jaar geleden wegvloog lag er sneeuw... Ik voel me zo dom.

Bedankt voor jullie steun, het doet me goed.
Ik kan beter al mijn vogels wegdoen want zo'n stomme iemand verdient ze gewoon niet.




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Hermien

Hé kom op joh! Ik weet hoe je je voelt. Hetzelfde overkwam mij vorig jaar pinksteren toen Gompie vast raakte in de hordeur, wild begon te fladderen waardoor de hordeur van de magneet opensloeg. Weg Gompie! Alles geprobeerd om hem te lokken. De schurk heeft zelfs nog een hele week mij vanuit de bomen tegenover huis geteisterd met zijn gegil. Maar naar zijn kooi komen (die had ik bij de benedenburen in de tuin gezet), ho maar. In augustus kreeg ik via Amivedi een tel.nr van mensen in Bergambacht. Zij hadden hem gezien ja, maar ook niet kunnen vangen. Nog elke dag denk ik aan hem, maar ik ga mezelf echt geen verwijten maken. Een ongeluk zit in een klein hoekje en in jouw geval zat dat hoekje achter het gordijn. Misschien kun je een vaste hor daar maken? Maar prent goed in je hoofd dat je beslist geen slecht baasje bent! En vanaf nu proberen elk risico op ontsnappen te vermijden!
Sterkte!

Mandy

Ach arme Ivy en Dizzy... :'(
Wat verschrikkelijk. Ik hoop dat Dizzy door z'n tamheid toch nog terug komt.
Het is gewoon een dom ongeluk en dikke pech.
Al had je het wel makkelijk kunnen voorkomen door er een hor voor te doen. Doe dat dus maar snel voordat je er straks nog meer kwijt bent. En tot die tijd maar het raampje dicht houden. ;)
Veel sterkte en succes met zoeken!

Weet jij trouwens nog waar Ozzy toen naar toe is gegaan, iemand van dit forum weet ik nog maar weet alleen niet meer wie? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

candy

3 mei 2008, 21:34:00 #552 Last Edit: 3 mei 2008, 21:39:13 by candy
Hallo Ivana,

Kom je moet niet zo negatief denken, je bent toch altijd goed voor je vogels je doet van alles voor hen.
Een ongelukje kan altijd gebeuren. Zo vloog vanmiddag Elfjes grote vriend weg, terwijl die gekortwiekt is en dagelijks buiten komt. We moesten Kiki ergens op de camping weer opzoeken.
Is het dan ook nodig dat wij zeggen dat alle vogels maar weg moeten. Wij denken van niet maar letten de volgende keer weer beter op en gaan gewoon verder op de weg die we bewandelen.
Het betreft toch een ongelukje wat je niet wenst, maar je overkomt. En dan kun je niet zeggen ik ben slecht voor mijn vogels, maar het lijkt er op dat ze het leuk vinden wat je doet.
Bij jou hadden wij ook het idee dat jij meer dan goed voor je vogels bent. Wat ook nu uit jou bericht weer blijkt, dat je bang bent voor te weinig frisse lucht voor je vogels.
Dat jij nu dacht dat het gordijn voldoende was, maar Dizzy toch een uitweg vond, of dit het zoeken van een uitweg is, of  dat ie door schrik achter het gordijn is gekomen en daar in paniek is geraakt en daardoor is gevlucht kan je achteraf niet beoordelen.
Eventueel kan je denken "stom dat ik er niet aan gedacht heb om een hor voor het open raam te zetten", maar het ging zo goed en dan kan het ook op de manier waarop ik het doe.
Jij hebt al het mogelijke in het werk gesteld om Dizzy weer te vinden en wie weet lukt dat ook nog als ie nog een beetje in de buurt zit.

Heel veel sterkte en kop op meid.

Henk en Ria

Sanna

Lieve Ivana,

Denk dat nou toch niet, je bent het beste baasje die ik ken!! Je houdt zielsveel van je vogeltjes en ik laat mijn moppies ook altijd vol vertrouwen bij je logeren. Het is gewoon domme pech geweest en Dizzy heeft z'n kans geroken en genomen. Ik hoop dat je hem nog terug kunt vinden. En als dat niet meer lukt moet je bedenken dat hij nu de beste overlevingskansen buiten heeft. Maar het blijft natuurlijk zwaar shit dat hij hem gesmeerd is! En bovendien ontzettend knap, ik weet wat voor gordijnen je hebt hangen. Misschien is er paniek geweest en is hij er tegenaan gevlogen en zat hij zomaar ineens buiten. En daar herkende hij natuurlijk niks meer en zal hij wel omhoog gevlogen zijn. Ik duim echt met je mee dat hij nog weer terug komt. Het is nou lekker weer, je kunt Jelle in een kooitje buiten zetten. Hoe is Jelle eronder trouwens?

Dikke kus, Sanna

Ivy

Jelle zat gisteren al hele dag in een kooi buiten, maar roepen hou maar - niewsgierig stilletjes om zich heen kijken. 's Middags heb ik Jessie bij hem gezet zodat hij niet zo alleen zit, ging hij haar versieren ...  ::)
Ik denk dat eerder Dizzy Jelle mist dan andersom.

Vanochtend ging ik hem weer even zoeken heb ik een baby eendje gevonden die door een ekster aangevallen werd... Haar ouders nergens te bekennen... alfijn, ze zit nu bij me in een doosje en wordt straks opgehaald door dierenambulance...

Jelle en Jessie heb ik vanochtend toen het wat aangenamer werd ook weer buiten gezet, maar ik vraag me af of Dizzy nog in de buurt is...

:(

Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie