28 april 2024, 18:45:32

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Anja


Wat jammer van de maiskorrels die je weg moet gooien, maar zoals je zelf al aangeeft beter dit weggooien dan het hele huis vol motjes.

veel succes met het meppen van de motjes :D ;) ;)

Groetjes Anja

Mara

Hoi Ivy

Van harte met je nieuwe baan. Nieuwe banen zijn altijd uitdagend en spannend.

Heel veel sterkte met je tijdelijke logee. Ik hoop echt dat het grasje het gaat redden. Het is zeker geen weer om buiten te zijn.

Mara

*Petra*

Hoi,

Allereerst, proficiat met je nieuwe baan !!
Lijkt me leuk, die baan, het zal voor jou gemakkelijk zijn

Wat is puzzeltje weer mooi op die foto!
Ze ziet prachtig wit, wat een schatje.   




Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Gerda

Hoi Ivana,

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
En je begint al snel! Waar in Amsterdam is het?

Mooie foto's heb je gemaakt van de birdies!
Veel succes met jouw kleine Azultje. Het zal wel een blijvertje zijn  :-X Maar wie weet komt zijn baasje nog te voorschijn.

Groetjes, Gerda


Ivy

7 juli 2007, 01:11:46 #184 Last Edit: 9 juli 2007, 21:10:49 by Ivy
Hoi Gerda.
Het is in Amsterdam Sloterdijk. Ja het gaat wel snel, maar ze hadden echt iemand nodig... ik was liever pas in september van start gegaan want mijn scriptie is nog steeds niet af. Maar ik begin deeltijd, dus hopelijk red ik het nog op tijd af te maken zodat ik in september kan afstuderen.

Ik hoop dat ik het baasje van klein Azultje wel vind, want Gerard ziet het absoluut niet zitten :-X. Ik denk wel dat het een popje is eigenlijk, want zijn neusdopjes zijn niet blauw maar een beetje vleeskleurig... maar ik heb er niet zo veel verstand van dus ik weet het niet zeker. Ik zal nog een foto maken morgen ofzo, misschien kunnen jullie ermee helpen :D.

Joepie heeft vierde eitje gelegd. Ik heb nog gekeken, maar die van Nicky zouden volgende week alweer uit moeten komen :D

Verder niks nieuws sinds gisteren  :D

Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

hoi Ivana

Gefeliciteerd met je baan  :-*
Enne Gerard moet niet zeuren , zeg dat maar tegen hem  ;D ;D
En dat Leia sloopt .. tja zit in de familie  :P

Groetjes aad

Mara

7 juli 2007, 16:31:32 #186 Last Edit: 7 juli 2007, 16:37:30 by Mara
Hoi Ivy

Ik hoop dat het baasje zich meldt, anders heb je een blijvertje denk ik. Grasjes zijn best wel lief hoor. Heb je al een foto van je opvanggrasje?

Mara

Ivy

Hoi!
Ik heb wat foto's gemaakt vandaag, wel door de tralies en zonder flits dus niet zo best.
Maar misschien kunnen jullie vertellen of het een jonge grasje is en wat zijn geslacht is...? En welke kleur het eigenlijk is, is het bonte ofzo? En zijn neusdopjes zijn een beetje raar, hoort het zo?







Hij leeft nog steeds maar zit nog steeds in de straal van de warmtelamp. Hij eet wel van de trosgierst maar heb hem nog niet zien drinken. Er komt nu ook wat meer geluid uit, tijdens het stofzuigen bleef hij chirpen  :D. Het was echt grappig, zodra de stofzuiger stopte, was hij ook stil, stofzuiger aan - grasje aan ;D ;D

Hoi Aad.
Ik heb jouw boodschap doorgegeven maar Gerard zegt dat 8 valkjes is meer dan zat  :D
Ik heb wel voor de zekerheid al naar een mooie kooi gezocht waar 2 grasjes in kunnen :) je weet nooit hihi. Deze vind ik leuk:


Vandaag de eitjes geschouwd, eerste 3 van Joep en Sammy zijn bevrucht. Ik weet echt niet hoe het mogelijk is en waar ze het doen... ik zat er wel eens bijna de hele dag in de vogelkamer en niks... doen ze het in het blok ofzo :D

Joepie, Nicky en Jelle genoten vandaag van een douche. De rest van de birdies vluchtten voor de waterstraal... chickens.

Groetjes!!!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mara

Hoi Ivy

Het is een popje en volgens mijn nog redelijk jong, ik denk dat ze tegen een jaar aangaat. En ze is of een witpen geelmasker hemelsblauw dominant bont of Opaline geelmasker mauve. Ze doet me heel erg aan Pipa denken, maar ook aan Pipo. En Pipa is een witpen en Pipo is de opaline. Maar ik denk eerder dat ze hetzelfde is als Pipa. Ze ziet er verder goed uit, haar blik is best wel alert moet ik zeggen. Ze heeft wel wat rare plekken op haar snavel en de neusdop is wat verdikt, dat kan volgens mij geen kwaad want ik heb er hier ook eentje met een wat verdikte neusdop, die is ondertussen ook al een jaar of 8 denk ik, maar daarvan weet ik de leeftijd niet precies.

Succes met de zoektocht naar het baasje...

Mara

Anja

Hoi Ivy,

Ze is een mooi grasje hoor. Ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n verstand van dus ik kan je niet verder helpen. je geeft aan dat je ze nog niet hebt zien drinken. Ze heeft wel gedronken anders was ze denk ik al dood geweest. Een vogel kan volgens mij niet erg lang zonder water. Ze heeft een alerte indruk vind ik.

Groetjes Anja

Caroline

Wat een scheetje.

Inderdaad een meisje niet zo heel erg oud maar ook niet zo heel jong denk ik.  ;)

Ook ik zie een wat onregelmatig neusdopje, wel even in de gaten houden, het kan komen van een tijdje leven in de buitenlucht, in af en toe noodweer maar let er wel op dat het niet gaat uitbreiden naar ......



Succes met haar.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ivy

Bedankt voor de link Caroline. Ik heb het doorgelezen, ook al die links die erin zaten en ik schrok behoorlijk. Ik hoop dat ze dat niet heeft...schurftmijt... brrrrr
Ik zal haar een weekje laten bijkomen hier en dan ga ik voor de zekerheid toch even langs een DA. Lijkt mij niet zo lastig om te zien voor een DA, dus kan ik ook gewoon naar 1tje in Almere. Er zal vast eentje zitten die iets van de vogels weet.
Kunnen ze gelijk ontlastingonderzoek doen of ze geen wormen heeft ed.

Ze begint nu wel wat op te leven. Vanavond heeft ze eindelijk van onder de warmtelamp gekomen en het is een acrobaatje! Ze hing wel 10 minuten ondersteboven, kleine vleermuis hihi. Ze zit nu in een andere hoek van de kooi, de warmtelamp mag uit denk ik.

Ik denk dus dat het goed gaat komen met het kleine vondelingetje. Ze staat nu ook al op amivedi, dus als iemand haar zoekt, hoop ik dat ze daar ook kijken.

Fijne avond nog!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Saar

Hoi Ivy
Het is zeker een mooi grasje :)
Ik denk dat ze een jaar of 2 jaar is :)
Groetjes Saar :-*

ManjaV

Hoi Ivana,

Even bijgelezen in je dagboekje. ;) Hoe gaat het eigenlijk met Dizzy? Vast goed!

Ik ben benieuwd of je de eigenaar van het grasje nog vindt, maar dat is twijfelachtig he. Grasparkieten vliegen namelijk in Amsterdam ook in het wild rond (verwilderde grasjes).
Ik hoop iig dat hij/zij gezond blijkt te zijn.

Zijn je valkjes al gereserveerd? Ik vind Kaneeltje erg leuk. ;) Het is dat ik nog geen grotere kooi heb kunnen kopen. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Ivy

Hoi Manja.
Met Dizzy gaat het goed. Het is hem eindelijk gelukt om Jelle zo ver te krijgen en ze kroelen nu regelmatig met elkaar.
De kleintjes zijn nog steeds niet gereserveerd. Ik heb wel een mailtje over Kaneeltje gekregen, nu wacht ik nog op antwoord. En anders wacht ik totdat je jouw grotere kooi hebt en kom ik hem brengen :P

Ik denk niet dat het grasje 1 van de wilde grasjes is, omdat hij op de grond zat te rillen. Wilde grasje zou ergens in de boom zitten, beschut van de wind en waarschijnlijk met zijn groepje lijkt mij. Ik denk eerder dat iemand met vakantie ging en geen opvang heeft kunnen regelen >:(
Ze voelt zich gelukkig al stuk beter. Gisteren avond heeft ze wel half uur ondersteboven gehangen en ze gebruikt nu meerdere zitstokjes. De lamp heb ik al uitgezet. Ze heeft tot nu toe wel alleen nog maar van de trosgierst gegeten, maar ik hoop dat ze gauw ook uit de voerbak gaat eten.

Ik heb net boven gezeten en tot mijn verbasing kwamen Kaneeltje en James Bond gewoon naar mij toe en gingen ze met mijn rits spelen. Boven zijn ze niet zo rustig, dus dat ze kwamen vond ik erg leuk. Uiteindelijk durfde Puzzeltje ook wel. Ze is wel wat bangig nog, maar blijkbaar niet zo bang :).
James Bond heb ik van de verkoopsite afgehaald. Ik heb het hart niet om hem te verkopen. Ik zeg nog niet dat hij hier blijft, als iemand heel lief interesse voor hem gaat tonen dan zal ik hem gewoon weggeven, maar ik kan hem niet met een vreemde laten gaan en nooit meer van hem horen... En als hij blijft plakken... tja - niets aan te doen toch ;D

Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie