5 mei 2025, 04:27:04

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 25 april 2007, 14:06:34

« vorige - volgende »

Randy

heeee ivy 8)

echt leuke fotos joh ;D
en je jonkies zijn ook vet mooi geworden :P
voor elk al een baasje gevonden of niet???,,,

groetjes randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Sanna

Whaahaha ;D ;D ... Ja, dat kraken had je me al voor gewaarschuwd, maar dat ze dat allemaal meteen in praktijk zouden brengen... ::) :D. En over de rui, die heb ik speciaal voor jou bewaard ;D ;D. Maar ik begrijp dat het nu niet alleen maar lastig is Belle nog terug te krijgen, maar inmiddels dus ook haar kooi?? :D :D

Groetjes, Sanna

Ivy

28 juni 2007, 21:21:56 #167 Last Edit: 28 juni 2007, 21:27:58 by Ivy
Hoi Sanna.
Klopt, ook de kooi is zeer populair hier ;D. Maar wees gerust, ik geef alles terug... heb eventueel ook een toegift voor je....

Is ie mooi of is ie mooi ;D
Oh ik wordt per dag nog meer verliefd op hem. Waarom is onze logeerkamer niet groter ;D
James Bond met zijn prachtige kuifje

Hij geniet nu al enorm van kroelen. Hij gaat zijn toekomstige eigenaar erg gelukkig maken... als ik er eentje voor hem vind :-\. Maar aan de andere kant vind ik het ook niet zo erg als hij blijft plakken  :P.

Kaneeltje is ook wel lief hoor...

Hij begint al een beetje te brabbelen. James Bond heb ik ook al een beetje gehoord, maar Kaneeltje is wat spraakzamer :D

En de kleine dame genaamd Puzzeltje

Veertjes zijn al terug, alleen nog in hulsjes. Over een paar dagen is zij ook compleet, nou ja, pootjes zijn nog wat kaal maar de rest is al af.

Ook haar moet ik weer te koop zetten, het meisje voor wie ik haar liet testen, liet niks meer van zich horen :-X dus ik denk dat ze toch geen interesse hebt. Jammer dat het me 22 euries moest kosten... Kan gebeuren. *zucht*

Vandaag heb ik ze alle drie naar beneden genomen. Even kijken hoe het eten gaat. Ik heb ze wel pap gegeven, dus ze hebben wat restjes op snaveltjes.

Eergisteren brak hier paniek uit wat tot 2 gewonden leidde... Belle heeft een schaafwondje op haar pootje en Puzzeltje heeft een wondje op haar vleugel (sorry Sanna, maar het pootje valt nog niet af... hopelijk ;D nee grapje).

Nicky en Makker hebben 4 eitjes, 2 heb ik omgeruild, eerste 2 zijn wel bevrucht. Sammy en Joepie hebben nog niks ???
Het wordt dus wel afwachten of er wat komt. Ze paren wel regelmatig en zitten ook veel in het blok, maar ze zitten daar holletjes te graven ipv eitjes leggen ;D

Voor de rest gaat alles zijn gangetje. Vandaag heb ik nieuwe groente uitgeprobeerd... maar tomaat vinden ze dus nog niet interessant. Wie weet komt het nog wel :D

Hoi Randy.
Zoals je misschien heb kunnen raden, ik heb nog voor geen jong een huisje...  :-\ volgende jaar laat ik ze maar in winter broeden :P

Groetjes!!!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Hoi Ivy,

wat een schatjes zijn het toch. Wat jammer dat het meisje niks meer heeft laten horen zeg. Zo'n mooi valkje dat laat je toch niet in de steek :o :o :o :o

Groetjes Anja

aad

Hoi Ivana

Zijn het dan allemaal mannekes ?? ;)

Ivy

Hoi Aad.
Nee hoor, Puzzeltje is een meisje.

Inmiddels heeft Nicky al 5 eitjes gelegd... Ik heb 3 omgeruild voor neppers, ze mogen al blij zijn met twee kindjes vind ik :D
Joepie heeft eindelijk ook een eitje gelegd, zaterdag al. Als Sammy d'r af is, kijk ik of er tweede ligt...
Het is nu ontzettend rustig in de schatkamer want beide koppels broeden uren samen, alleen af en toe komt er eentje om te eten, drinken en poepen :D

Dizzy en Jelle beginnen nu echt vriendjes te worden. Het is zelfs zo erg dat ik ze vandaag gezien heb elkaar te versieren. Ze wilden duidelijk paren, alleen kregen ze ruzie omdat ze allebei bovenop wilden ;D. Ben benieuwd hoe dit afloopt, straks moet ik nog 2 mannen erbij kopen haha. Nou ja, Jelle wil wel met Jessie... Als Belle naar huis is, dan ga ik die twee in de broedkooi zetten samen, misschien wordt het nog wat...

Belle is echt een moppie. Ik ben helemaal gewend aan haar, als ik boven met mijn laptop zit, zit ze altijd bij mij. Ik zal haar zeker missen als ze weer weg moet. De broedse kippies komen niet bij me zitten en Leia heeft ook niet altijd zin om bij me te zitten - ze gaat liever mijn muis slopen...

Ik zal een van deze dagen weer wat foto's maken, dus die houden jullie nog tegoed :D

Groetjes, Ivana

*Yvon

Hoi hoi

Nou als ik nog een popje had gewild.....  ::)
Dan was ik zeker gezwicht voor puzzeltje.  ;)
Ik hoop voor je dat dat meisje zich toch nog even meld.
Ze zien er alle 3 heel goed en mooi uit.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ivy

Hoi hoi!
Vandaag heb ik een paar foto's gemaakt... toen ik bezig was schrok ik van een beestje... het was een motje. Aaaaargh. Ik haat motjes. Ik weet niet waar ze in zat, de voer heb ik al gecheckt en al, die was goed. Dat wordt leuk. Brrrrr, ik hoop dat ze geen eitjes gelegd heeft (of wat dan ook) anders duurt het weken voor ik er vanaf ben >:(
De kleintjes doen het goed. Ze eten al zo goed als zelfstandig. 's avonds geef ik nog pap, maar vandaag werd er maar weinig van gegeten - Kaneeltje wil al helemaal niet. Hij blijft ook keurig op het gewicht.

Ze laten zich alle drie al uitgebreid kroelen, het zijn echt drie schatjes geworden.
Om te kussen

Puzzeltje met in achtergrond James Bond
en hier andersom

aaaaah

Ik zit erg in dubio of ik hem echt ga verkopen... alleen de oude trukjes zullen al niet meer werken op Gerard. Ik heb nieuwe taktiek nodig hihi. Hij is niet alleen lief maar ook zo schattig

Kaneeltje

En een paar van boven nog...
Eerst Belle. Zij vergeet natuurlijk ook hier niet dat ze moet mooi blijven en dus poetsen

Leia... zo kijkt ze als ze gekroeld wil worden. Dan kan ik echt nooit weerstaan...

en slopen

En zo kijkt Dizzy als hij gekroeld wil worden. Ook onweerstaanbaar...

Hij is ook in de rui. Uit sympathie met Belle misschien??

De broedkippies doen het goed. Nicky heeft ook ei 6 gelegd, die heb ik ook weggehaald *zucht*. De eerste twee zijn bevrucht en ontwikkelen goed, de nepeitjes doen het ook prima :D
Joepie heeft ook een derde eitje gelegd. Eerste is bevrucht, tweede kan ik nog niet zien.

Dus over een paar weken weer donsjes. Misschien niet zo verstandig gezien ik deze niet eens kwijt ben, maar ja, plek zat.

Dat was het weer eventjes!

Groetjes, Ivana

PS Yvon, ik denk niet dat het meisje zich meldt, het is alweer drie weken terug... maar goed, het is misschien beter dat ze haar nu niet meer wil dan dat ze haar over een paar maanden niet meer wil...

Anja

Hoi Ivy,

Wat zijn het toch schatten die valkjes van jou. Hoop dat er niet nog meer motjes zich melden :) :) :)

Groetjes Anja

Ivy

Hoi Anja.
Helaas meldden zich nog twee motjes. Eentje zelfs beneden. Dat is een ramp. Zouden ze in de mais bodembedekking kunnen zitten? Ik heb het ook gecheckt maar daar is het lastig te zien... dus ik zag niks.

Vandaag heb ik een (tijdelijke) logeetje bij... Ik had een sollicitatiegesprek in Amsterdam en toen ik langs de belastingdienst liep, zat er een grasje tegen het glazen gebouw aangeplakt. Arme ding, het is geen weer om buiten te zitten. Ik heb hem gelijk gepakt, het ging heel makkelijk dus ik denk dat hij al best zwak is. Onder mijn jas naar het station, daar heb ik een doosje gevraagd in de Etos en hup in de trein naar Almere.
De drie kleintjes heb ik voor de zekerheid uit de woonkamer weer naar de vogelkamer verhuisd en het grasje zit nu in mijn oude kooi - wat ben ik blij dat ie nog op zolder stond  :) ik wou hem al verkopen.
Ik heb hem onder de warmtelamp gezet. Hij heeft al een heel klein beetje van de trosgierst gegeten maar is nog vrij sloom. Ik hoop dat hij het gaat halen. Ik heb hem al bij amivedi gemeld, dus ik hoop dat ik zijn eigenaar vind.

De eerste twee eitjes van Joep zijn bevrucht, dus ik hoop dat er nu echt een witmasker mannetje eruitkomt voor iemand :D
De twee van Nicky zijn al best ver, moet even gaan kijken wanneer ze eigenlijk gelegd zijn... Zal al niet zo lang meer duren denk ik.

Pffff wat een gebedel komt er nu van de vogelkamer. Ben benieuwd of ze nog wat eten krijgen van de ouders, ze zaten nu al een goed week beneden...

Groetjes, Ivana

PS Ben aangenomen!!!  ;D

Anja

Hoi Ivy,

met je nieuwe baan. Wat is het voor een baan?

Oei nog 2 motjes da's minder. Uit de trosgierst mss? of eivoer?
Je hebt je goede daad vandaag weer gedaan lees ik wel. Wat een geluk voor dat grasje dat jij toevallig langs kwam.
Mss kun je hem wat druivensuiker door het water geven.
Ben benieuwd of de eigenaar nog te achterhalen is.

Hoe is het met Puzzeltje? Dat vind ik zo'n lief en mooi valkje.

Groetjes Anja

Ivy

Hoi Anja.

Bedankt! De baan is een soort telefoniste baan maar dan anders :). Ik kan daarbij mijn moedertaal gebruiken omdat ik dan ook door Slowaakse en Tsjechische klanten gebeld wordt (ik hoef ze niet zelf aan te spreken). Dat vond ik heel fijn.

Druivensuiker heeft hij ook al, alleen drinkt hij niet. Hij is nog niet helemaal slecht aan toe, hij kan nog best hard bijten ;D. Hij zit nu heel dichtbij de warmtelamp, in dit weer buiten dat is zeker een schok voor zo'n klein beestje. Af en toe knabbelt hij aan de trosgierst, dus hij komt al een beetje bij volgens mij. Gelukkig.

Motjes - tja, ik heb alles doorgezocht, trosgierst, alle voer, alle mogelijke dingen wat ze lekker zouden kunnen vinden, maar niks... waar is die *trek mijn haar uit* smiley als je hem nodig hebt hihi. Er zit niks anders in dan ze steeds doodmeppen.

Puzzeltje doet het goed. Haar veertjes zijn nu allemaal terug, ook op de pootjes, alleen zitten ze nog gedeeltelijk in hulsjes. Straks wordt het een mooie jonge dame. Ze laat zich inmiddels ook al kroelen, het zijn alle drie schatjes.

Groetjes, Ivana

Anja

Hoi Ivy,

Fijn dat je in je moedertaal mensen te woord mag staan. Wanneer mag je beginnen?

*heb inmiddels ook al wat haren uitgetrokken* in andere voedingsmiddelen mss. Rijst, macaroni etc. Iets wat niet voor de valkjes is?

Wat leuk dat ze al tam begint te worden. Als je niet zover weg zou wonen dan zou ik het wel weten hoor :D :D :D Dan kwam ik ze halen.
Geef ze maar een dikke knuffel van me.

Het grasje knapt denk ik wel op. Hij heeft je dus al gebeten. Had je hem geknepen ofzo :o :o ;D ;D Je moet hem ook lief aaien ;D ;D

Groetjes Anja

Caroline

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!!  :D

Sterkte met je tijdelijk logeetje.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ivy

Hoi Anja.
Ik moest hem een paar minuten in mijn hand vasthouden toen ik naar het station liep, dat vond ie niet zo fijn... en toen ik hem uit het doosje moest halen beet ie ook weer, maar niet zo hard meer :D

Ik denk dat de motjes wel uit de valkjesgerelateerde dingen komen omdat ik ze vooral boven heb gevonden. Beneden maar eentje, maar boven heb ik inmiddels al zeker 5 motjes gemepd.
Ik heb echt sterke vermoeden dat ze toch in die maiskorrels zitten. Ik ga gewoon alles weggooien wat ik nog heb. Het is wel een duur spul, dat vind ik dan wel zonde, maar liever weggooien dan motjes. brrr

Ik begin 16 juli, dus al vrij snel.

Hoi Caroline.
Bedankt! En ik hoop ook dat hij het redt, hij slaapt nu wel helemaal dichtbij de warmtelamp, dus ik denk dat hij het echt koud heeft gehad. We zien morgen wel. Duim duim.
Heeee eerste geluidje kwam er net uit... zou het al beter gaan :D

Groetjes, Ivana