4 mei 2025, 21:11:43

Mogelijke verborgen split?

Gestart door lolliefant, 25 april 2007, 13:34:22

« vorige - volgende »

lolliefant

Hoi allemaal

Mijn eerste jonkies van het jaar.  Voor het eerst heb ik jonkies in mijn buitenvoliere.  Moeder (was) cinnamon bont en vader wildkleur.  Ik ben benieuwd wat voor kleuren de jonkies zal worden.  Ik zag bij de 2 jongste jonkies dat ze een bruine kuif krijgt, en bij de andere 2 zag ik wat gele veertjes uitkomen op hun hoofdjes en bij de bekje van de oudste. Dus, misschien een verborgen split van papa's kant?  Ze zijn nu tussen de 2 en 3 weken oud.

Groetjes
Marijke

oudste jonkie

2de jonkie

3de jonkie

Jongste jonkie

lolliefant

Hoi

Sorry, ik zag net dat ik een foutje heb gemaakt.  Ik heb dit topic perongeluk in het verkeerde board geplaats.  Het moet onder mutaties komen te staan.  Weet iemand hoe ik dit kan verplaatsen?

Groetjes
Marijke

Karin

Dat kun jij niet  ;D Alleen de modjes  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Voor zover ik het kan zien, gaan alle jonkies op paps lijken. :)

lolliefant

1 mei 2007, 20:37:08 #4 Last Edit: 1 mei 2007, 20:39:41 by lolliefant
Hoi

Hier is een paar nieuwe foto's.  Ik denk toch dat er iets bont in zitten?  Bij een wildkleur komt er toch geen gele veertjes op hun hoofdjes?  Of heb ik het nu mis?  En de ene jonkie is veel lichter van kleur?  Wat denken jullie? 

carco

Er zit geen bont in, maar het ene jong is zo te zien cinnamon.
Dat betekent dat paps split cinnamon is anders komt dit niet tot uiting bij de jongen ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Linn

Die vlekjes in de nek zijn omdat ze split voor bont zijn. Ze dragen het gen voor bont dus bij zich, maar zijn zelf niet bont.

Rianne

Nu zie ik het ook. :) Het geslacht van het cinnamonnetje is niet te zeggen omdat je aangeeft dat moeders cinnamon bont is. Daar komt dus ook die split bont vandaan.