Hoe en met welke materialen speelgoed mk?

Gestart door Peggy, 24 april 2007, 14:13:26

« vorige - volgende »

Valerie

Hoe reken je uit hoeveel meter je nodig hebt om te haken? Want als je dat touw haakt, wordt ie veel kleiner?
Ik heb een ladder in gedachte zonder stokken (enkel touw en kralen).  8)



Peggy

Hoi Valerie,  op advies van Riny heb ik Sisal touw gekocht...voelt niet echt zacht aan en tijdens het knopen,vlechten en draaien vlogen er wel kleine touwtjes in het rond,  maar als het eenmaal goed vast zit valt dat denk ik wel mee. Je kunt er wel vanalles mee doen :D
Ben echt benieuwd of Nikkie er ook daadwerkelijk op gaat zitten ;D
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

Ik heb het niet gehaakt maar gevlochten en toen twee vlechten in elkaar gedraaid....we hebben gewoon tig touwtjes vandezelfde lengte geknipt en zijn op goed geluk gewoon begonnen.  je kunt het,  als het bijv niet past,  makkelijk weer even uithalen en evt dus korter of langer maken.
Suc6 ermee
gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Valerie

Hoi Peggie,

Ik bedoelde vlechten natuurlijk. Ik kon daarstraks op het woord niet komen.  :P
Dan zal Riny het vast wel over hetzelfde touw hebben, als wat ik hier heb liggen. Er vliegen idd stukjes af, bij het vlechten en het gaat erg stug, vind ik.
Ik heb even bij de blokker gekeken en het is hetzelfde touw als wat ik heb.  ;)
Dan zoek ik mijn bolletjes weer bij elkaar en probeer wat te maken.  8)



Peggy

Moet je echt doen ja, want uiteindelijk ziet het er erg mooi uit. En het touw is makkelijk te vlechten enzo. Wij hebben nu twee van zo'n schommels gemaakt en straks, als de grote kooi klaarstaat, dan maak ik daarin zelf wat speel goed...heb ik nu al zin in...als ik nu buitenloop zie ik overal berkebomen en knotwilgen  ;D ;D
Gr Peggy
laat je ook het resultaat effe zien ? ;)


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Valerie

Natuurlijk, Peggie! Niks leuker dan je eigen kunsten aan anderen laten zien.  ;)



Peggy

Ja hoor,  onze Nikkie heeft vandaag voor de eerste keer op zijn nieuwe schommel gezeten...niet zo heel lang...maar het begin is gemaakt.Hij zat het ding echt helemaal te bekijken. Zo komisch ;D





Ziet er wel leuk uit hè? Morgen hang ik aan de andere kant vd huiskamer een schommel op.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Lieke

Hoi Peggy,

Mooi zeg!! Bij mij lukt dat nooit zo mooi (heb er gewoonweg het geduld niet voor  ::) :P) ....

Groetjes, Lieke:)

Peggy

Lieke, je moet er gewoon aan beginnen. Tis echt zo moeilijk niet.
Onze Nikkie vliegt er nog niet zelf naar toe maar als ik hem erop zet, blijft hij wel zitten en zit dan echt het hele ding eens goed te bekijken. Straks klauterde hij zelfs naar het andere stokje 8) 8) jaja stoere Nikkie ;D
Leuk om te zien.
Probeer het gewoon Lieke! Tis zo leuk als je daarna je valkje erop ziet zitten.
Succes!
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

gerda73

hoi

Ook ik vind die schommels erg leuk maar moest wel opzoeken hoe dat knopen ook alweer ging  ;D heb het vroeger wel eens gehad op school maar ja dat is al zo lang geleden.

Maar even een vraagje kan het ook met kokostouw dat heb ik nml. nog liggen.

groeten gerda73

Peggy

Hoi ik heb de touwen niet op een speciale manier geknoopt ofzo....ik heb twee vlechten gemaakt en die heb ik in elkaar gedraaid...dat heb ik 4x gedaan en bovenin heb ik alles aan elkaar vast geknoopt.
Ik weet niet of je kokustouw kunt gebruiken...weet niet of dat wel of niet goed is voor je valkje. Riny raadde mij sisaltouw aan en dat heb ik toen gekocht.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Riny

 
Hoy Peggy
Mogen wij ook op die schommel of is die alleen voor Nikky?
Ze is erg mooi geworden.
Groetjes Neeltje Bo en Dirkje.

Peggy

Hij is zeker ook voor jullie!!!  en daarom maak ik er nog één bij en ik ga zelfs voor jullie speelgoed maken voor in jullie nieuwe heerlijke ruime kooi.  Ja hoor jullie zijn meer dan welkom hier.
Als jullie groot genoeg zijn dan staat hier alles voor jullie klaar.  Sam en Melle kijken iedere dag naar jullie foto's.
Sam zegt steeds; ''  ik wil de valkjes nu al hebben mam ''  en Melle zegt ; ''  dat worden alledrie mijn nieuwe vriendjes ''  :) Lief hè.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Inge88

Leuk leuk! Ik heb al wat speeltjes en zo'n vierkante schommel gemaakt. Ook een speelplaats in elkaar getimmerd met mn vriend. Het zijn favoriete plekken!! En het speeltje is ook in "gebruik" genomen.
Ik wordt met deze foto's en zo weer enthousiast gemaakt weer wat te gaan maken. Morgen dus weer aan de slag! Heb nog houten gekleurde kralen en touw liggen... hmm ik wil nu ook wel wat met rvs kettingen doen en misschien heeft de bouwmark wel meer dingen als onderdelen voor een speeltje.

Iemand tips???