29 april 2024, 10:32:44

Mijn Valkjes !

Gestart door Lieke, 6 april 2007, 20:10:50

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Lieke
Als je de mogelijkheid hebt is het misschien beter als die twee elkaar niet kunnen zien.
Dan heb je wel kans dat ze eerder aan een andere partner wennen.
Groetjes Riny

Lieke

25 april 2007, 11:31:06 #16 Last Edit: 25 april 2007, 11:34:11 by Lieke
Hoi Riny,

Tja.. dat gaat helaas niet.. Ik vind het ook best iritant worden want hij is best agressief naar de andere valkjes daarom zit hij nu ook alleen met Phoebe. Dat gaat opzich wel, maar Chicka vind die aandacht volgends mij ook wel leuk en ze broed eigenlijk nog maar zelden mee met Chico (arme beest zit dag en nacht op het nest).

Ik kijk het gewoon aan en als het broedblok erin hangt heeft hij misschien wel aandacht voor Phoebe  ;).

Groetjes, Lieke

Lieke

Hoihoii,

Vandaag hebben we het broedblok erin gehangen voor Yuki & Phoebe. Yuki heeft er al in gezeten dus misschien wordt dat toch nog wat  ;D.

Chico & Chicka hebben nu 5 eitjes gelegd en ze zijn allemaal bevrucht.. :D Als het goed is komt de eerste op 7 mei uit  :)

Groetjes, Lieke :)

Riny

Hoy Lieke
dat gaat goed , let maar op.
het is op dit moment zeer vruchtbare grond in Limburg !
Groetjes Riny

Lieke

Hoi Riny,

Limburg hè  ;)

Voor de rest gaat hier alles goed. Heb Yuki & Phoebe zien paren  :) dus verwacht daar ook eitjes van binnekort, en dat terwijl ze elkaar pas een week kennen, dat had ik niet gedacht!

Kawai en Suki paren ook vaker, alleen Kawai snapt het niet. Die springt er steeds scheef op (tegen Suki's vleugel)..  ::)

Chico en Chicka broeden erg goed, dus wie weet  ;D

Groetjes, Lieke :)


Lieke

Vandaag heeft Suki een eitje gelegd  ;D.

Groetjes, Lieke

Lieke

Gister heeft Suki het 2de eitje gelegd :)

Vandaag keek ik dus in het broedblok van Chico & Chicka. Ik dacht wat hoor ik nou?? ;D Ik pakte zo'n eitje en heel zachtjes hoorde je gepiep. Morgen komt dus het eerste eitje uit  ;D ;D

Groetjes, Lieke :)

Anke

Hoi Lieke,
Het lijkt wel pasen bij jou met al die eitjes
oh wat spannend morgen het eerste eitje dat uit gaat komen!
Ik kom morgen gauw kijken of er idd iets geboren is bij je ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lieke

Hoi Anke,

Ik zal het je laten weten als de valkjes zijn geboren :D

Groetjes, Lieke :)

Lieke

Oja.. Yuki & Phoebe paren ook al vaker. Na dit broedseizoen wordt Yuki verkocht. Hij is toch nog steeds best agressief tegen de andere valken (inclusief Phoebe) & kwartels. Als er volgend jaar een nieuw koppel in die vlucht komt, wil ik toch dat de valken rust hebben.

Groetjes, Lieke :)

Lieke

 ;D ;D ;D In 2 eitjes zitten barstjes  ;D ;D ;D

Hoelang duurt het meestal na de eerste barstjes??

Ben echt helemaal blij  ;D

Suki heeft vandaag een ei uit het nestblok gegooit en er een nieuwe bijgelegd.. waarschijnlijk waren ze toch onbevrucht, dus heel erg is het niet.


Lieke

JAAA HIJ IS GEBOREN  ;D ;D

Ik kwam net terug van saxofoonles, en ja hoor! Chicka helemaal kwaad dat ik kwam kijken naar haar kleintje  :P.

Het is een heel klein, geel donsje. Als Chicka een beetje rustiger wordt, zal ik foto's knippen  :D.

Groetjes, Lieke  :)

Anke

gefeliciteerd ;D ;D ;D
Ja leuk een foto :)




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lieke

Ondertussen al 3 kleine, gele donsjes  :D In het 4de ei zit een barstje en het piept :D ondertussen is er ook al eentje gereserveerd  :).

Suki en Kawai maken al hun eitjes kapot.. dus dat wordt niks :(

Phoebe heeft gisteren ook haar eerste eitje gelegd (op de grond). Heb het eitje in het broedblok neer gelegd, hopelijk wordt dat wel wat  :).

Groetjes, Lieke  :)