5 mei 2025, 16:41:52

Ik mag geen valkje! What to do?!

Gestart door elientje, 6 september 2003, 18:52:51

« vorige - volgende »

elientje

Hallo allemaal,
ik heb een heeel groot probleem, ik mag geen valkje!!!
Hoe is het mogelijk?! M'n ouders zitten met mijn allergie, en geloven er dus niet echt in dat ik ze alleen zal verzorgen. Ze vinden dat als we een valkparkiet zouden krijgen, we er ook met z'n allen er voor zoude moeten zorgen, en dat willen ze dus niet. Ze willen liever ook geen 2 valkparkieten, en zitten ook met het geluid dat ze produceren. En dan vinden ze dan ook nog dat ze geen zin hebben in: ' als ik ga zitten, eerst te moeten kijken of er geen poep ligt, dat vind ik vies'.  >:( :'
Dus ja, eigenlijk bye, bye valkarkiet...   :'(  :'( :'( :'(
boehoehoehoe! Wat moet ik zonder ze....?
xxx-ies, eline

Lique

Hoi Eline,

Jammer dat je er geen een mag, maar aan de andere kant wel begrijpelijk als je met de astma zit. Als het niet werkt, zit je dan wel, dat hij weer weg moet.

Groejtes Lique

elientje

Hoi Lique,
Het is inderdaad lastig met al die allergieen van mij, maar het is al een stuk opgeknapt, en ik gebruik er ook medicijnen voor, en het gaat steeds beter! Ik ga mijn vader ook vragen of we een keer bij een bepaalde winkel bij mij in de buurt mogen kijken, want daar verkopen ze onder andere valkparkieten en andere vogels, en ik wil graag weten hoe ik op ze 'reageer'. En of ik valkparkieten nu echt zo leuk vindt, want ik heb er nu al dik anderhalve maand geeneen gezien  :(
Maar, als het later goed met me gaat, zal ik er toch nog een nemen, maar nu is het: kijken, kijken maar niet kopen  ;).
I'll be back!, haha  :D

VaLKPaRKieTJe

Hey elientje,

Gewoon eens in een dierenwinkel kijken hoe je op ze reageerd, en als dat goed gaat gewoon bij je vader en moeder blijven zeuren en zeuren.
Veel over valkjes verzamelen, veel over ze praten, veel op internet over ze opzoeken enzo.
Neem dan je ouders ook vaak mee naar een dierenwinkel die valkjes heeft.
Heeft mijn baasje ook gedaan en kijk, nu heeft ze er 2 in huis.
Ze heeft dan wel geen allergie, maar mocht eerst ook geen valkjes, en nu zit ik hier in een voliere, met een andere valk Dizzy, en 2 kwartels, en dat allemaal in 3 weekjes gebeurd.

Dus gewoon je ouders hun aandacht op valkjes laten vestigen en vaak zeggen hoe lief, leuk, en grappig ze wel niet zijn.
Wij vogeltjes poepen ook nauwelijks op je bank, dat doen we wel in je schoot, en ten slotte zijn die poepies heel snel opgeruimt met een papiertje.
We maken bijna geen troep, alleen als we een gekke bui hebben willen de pluisveertjes wel eens in het rond vliegen.
Alleen als we in de rui zitten zal je echt last hebben van onze veertjes.

Zoveel herrie maken we niet hoor, we willen wel eens een schreeuw geven, maar we kunnen ook mooi fluiten, en stil zijn doen we ook graag.
Overtuig ze gewoon hoe leuk wij valkjes zijn, en de rest komt wel. Zeg er wel bij dat we ook lekker veel los willen vliegen ook ook graag bij je zitten om even lekker aan je oren te knabbelen. (nee doet geen pijn).
Gewoon vertellen dat we er zo lief uit zien met onze kuifjes en onze lange staart.
En...niet te vergeten, als je thuis komt na een lange dag school of de hele dag werken, word je hartelijk verwelkomt.

Baasje vind valkjes al heel lang leuk, en een klein half jaartje geleden is ze een beetje begonnen met zeuren, en een maandje geleden had ze het mooi voor elkaar hoor.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en als het mocht lukken, willen we natuurlijk meteen al het nieuws horen he. ;)

Groetjes en veertjes Chico

elientje

hey!
Ik heb het nog niet gevraagd, maar het mag vast wel een keer. Mijn vader heetf in elk geval gezegd dat we eerst moeten wachten tot 2004 , en daar hou ik em aan! Mijn moeder ziet alleen de -pnutjes van valkparkieten in, das nie fijn  :-[. Maarmijn vader wil er ook een hebben, en gunt mij er ook 1. Hij verdedigd valkjes zelfs af en toe! Mijn moeder wou eerst niet geloven dat hij er ook 1 wou, maar toen zag ze zn grijns en toen was het van "0 nee he...", haha!  :D
Maarre, ik hoe vol! Heb trouwens tijdje geleden boek besteld bij de bieb: "mijn valkparkiet" van thomas haupt, mn moeder keek er in, meteen bij de dingen die je wel moest overwegen als je een valkparkiet wou! Diepe zucht...  ::) :( maar ja,
xxx-ies aan dizzy en zn vriendje ,
xxx, eline

Tara

Hoi Eline,

het is toch al goed als je ma er in kijkt? Als ik een tweede wou, was het ook met een zucht maar het mocht ;D. En leuk dat je vader ook eentje wil, da's dan 2 tegen 1, ze zal wel toegeven hoor ;D. Hoop dat je allergie dan vermindert.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

hopelijk heb je ooit een valkje, en is je allergie dan beter!
zo was het ook met mijn hond, mijn vader zei, als je 10 jaar bent, dan krijg je er een, ik was toen zeven en hij dacht: dan is die dat al lang vergeten, maar dat was niet ;)
en nu heb ik een hond:D
en nog veel andere dieren!

SDC:D