28 april 2024, 07:53:26

Onan en Nano!

Gestart door ann_dam, 24 april 2007, 10:04:29

« vorige - volgende »

ann_dam

Vandaag een aantal succesjes geboekt!!!

Het ging niet helemaal van harte :D maar het ging!





Dit wilde ik toch nog even delen :D
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Mara

Hoi hoi

Gefeliciteerd met het behaalde succes!!

Mara

ROCKS

PFFFFF...

Je heb geen idee hoe blij ik ben nu ik dit zie! :D
Ik had er echt een naar gevoel bij, met wat je me vertelde over het gedrag van Nano.
Gelukkig komt ze al een beetje bij, ik vind dit een heel fijn iets om te zien!
Kon het me amper voorstellen dat ze zo was en deed, maar goed je hebt altijd van die uitzonderingen(ik nooooooit).
Nee, maar ff zonder dollen, ik heb tot nu toe nog geen last gehad met popjes met wie het niet goed is gekomen.
Ben echt blij! :D
Ben je nu toch begonnen met de toilettraining?
Die wil vaak helpen hoor, als ik de verhalen mag geloven.
Meid, het gaat al een stukkie beter, ik had dit niet verwacht, zo snel, na je IM dat het helemaal niet zo ging als wat je had gehoopt.

Als je de mutatie zelf wilt berekenen, kan je dat doen hier op de site, dan vul je in bij dat de vader een geparelde lutino is, en de moeder een wildkleurtje, dan komt er uit dat de popjes gepareld zijn en de mannetjes wildkleur. Het geslacht slaat eigenlijk helemaal om.
Ik hoop dat het je lukt.

Enne...wat is de volgende stap?
Douche foto's??  GRAPPIE!!! ;D

Doeiiii, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ann_dam

11 juli 2007, 20:34:56 #33 Last Edit: 11 juli 2007, 20:41:02 by ann_dam
Hoi Nellie!

Bedankt voor je reactie! Ik ben ook erg blij :D ik ben vanmiddag inderdaad begonnen met de toilettraining. Heb haar beetgepakt en op mijn borst gezet en gekroeld. Ze kalmeerde een beetje, was wel wat gestressed, maar liet het toe. Op een gegeven moment zelfs zonder mijn hand over haar rug. Wilde nog niet gelijk op mijn schouder zitten, maar na even proberen heb ik haar wel op mijn vinger gekregen. De tweede keer dat ik haar pakte om te kroelen bleef ze na afloop lekker op mijn schouder zitten!

Ik ben er erg blij mee, ik moet ook zeggen dat ik nu ook vind dat ze zich weer meer "vrouwelijk" gedraagd. Ze roept niet meer en fluit ook bijna niet (ik had begrepen dat vrouwtjes wat stiller zijn).

En ja! Ze moet echt onder de douche! Heb al een badje in haar kooi gezet, maar daar doet ze niks mee :D maar vind douchen nog een beetje te vroeg. Dat voelt nog niet prettig, het gaat nog niet allemaal van harte ;).

Groetjes Annemarie!

PS. Wat een grappig ding die calculator!!

Ouders:
Vader=Gepareld Lutino
Moeder=Wildkleur

Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Wildkleur split voor {X1:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
100.0 % Gepareld Lutino

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com


Ik zag nog veel meer opties :D zoals split voor enzo? Ga dit eens nader onderzoeken :D Maar zoals deze uitkomst is, dan moet Nano inderdaad gewoon een popje zijn!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


ROCKS

Hé hé....

Gelukkig ben je het nu met me eens ;)
Ik maakte me al druk, maar het kon eigenlijk niet anders dan dat het een popje is.
Goed hé, die mutatiecalculator?
Gebeurt ook wel eens dat het niet is wat verwacht wordt hoor, maar ik kon het me nu gewoon niet voorstellen.
En wat een vooruitgang zeg......gaat ineens wel heel goed.

Ik zag dat jij kranten op de bodem heb liggen van de kooien van de vogels, doe je dat met een speciale reden?

Dat douchen, vind Onan dat leuk? Dan kan je haar misschien meenemen als hij er ook bij is, maar dan moet ze nog wel effe goed gewend zijn. Ik heb haar hier al regelmatig in het drinkbakje zien duiken, alleen paste ze er niet in.....blond?? ;D

Annemarie, veel succes met je skatties! Komt helemaal goed, wedden?? :)

Groetjes, Nellie   kroelie voor O+N



                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ann_dam

Hai Nellie ;)

De kranten liggen erin omdat Onan er op een gegeven moment enorme vreugde in schepte om de beukensnippers allemaal uit de kooi te gooien. Met name als hij aandacht wilde ;).

Onan vind douchen geweldig! IK moet ze denk ik sowieso tegelijk  meenemen. Nano is het er niet mee eens als ik de kamer verlaat met Onan en haar achterlaat :D

Groetjes!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


ROCKS

Hoi Annemarie,

Nou, zo'n net opgevoed meisje als Nano kan je makkelijk wel snippers geven hoor, ik heb haar geleerd zulke dingen niet te doen :P
Probeer maar....
Enne....mijn mannetjes gooien ook wel eens met snippers, maar dan wel met een reden: een plekkie zoeken om een nestje te maken. Dus......maak je borst maar nat, als het klikt tussen die twee..... :-X

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Inge88

Hey,

Mooi meisje hoor! De manier hoe Onan bij haar kooi komt lijkt echt heel veel op hoe mijn Paddy dat deed toen Indy er net was. Heel interessant allemaal, maar ho maar als zij te dichtbij komt...!

De inkt op de kranten zijn niet goed voor valkjes. Ik zou er dus goed opletten dat ze er niet aan gaan knabbelen. Eventueel zou anders nog schelpenzand kunnen gebruiken als je beukensnippers geen optie vind? Maar je kunt Onan natuurlijk altijd een 2e kans geven met de beukensnippers  ;)

ann_dam

Hoi Inge,

De inkt van kranten is al jaren niet meer schadelijk hoor, vroeger wel, maar tegenwoordig niet meer. Ook omdat mensen vaak hun vinger nat maken om te lezen in hun mond en er ook inkt aan hun vingers bleef hangen.

Hoi Nellie,

Helaas deed Onan het dus niet om te nesten ;) maar puur om te pesten haha.

Het gaat wel aardig, Nano kruipt steeds bij Onan in de kooi, maar ze moeten nog niet te dicht bij elkaar komen, want dan is het blazen en happen. Nano denkt alleen dat Onan ander voer krijgt dan zij.

Nano is gisteren mee geweest onder de douche, ze vond dit heerlijk! Ze is nu weer lekker schoon. Gisteren heeft ze trosgierst uit mijn hand gegeten. Het opstappen lukt nog steeds niet echt, maar we zetten door. Ze is wel nog steeds bang voor onze handen. Ze stapt alleen op als ze echt geen andere keus heeft. Het liefst loopt ze ervoor weg, maar als ze dan op je hand zit, dan is het geen probleem. Vooral onder de douche was ze erg mak, wat het gemakkelijker maakte om haar weer schoon te krijgen :D.

Als ik thuis ben van mijn werk zal ik even wat foto's plaatsen van gisteren!

Groetjes Annemarie
Onan en Nano
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Inge88

Maar weet je dan ook zeker dat dit ook geldt voor valkjes? Op verschillende sites lees ik dat dit wel het geval is.

Fijn dat Nano zich al zo thuis voelt!

ann_dam

Ik weet wel dat het bij muizen ook niet schadelijk is. Dus het lijkt me dat het bij valkjes ook niet schadelijk is.

Helaas voorlopig eventjes geen foto's, Onan is zo lief geweest om de kabel waarmee je de fotos op de computer krijgt kapot te bijten. Nu wil ik dus een cardreader aanschaffen, maar moet daarvoor eerst het een en ander uitzoeken ;).

Het gaat goed met Nano, ze zit rustig bij me, ze is niet meer zo bang. Ik heb zelfs haar nagels zonder problemen kunnen knippen, daarbij was ze rustiger dan Onan is!
Alleen het opstappen moet ze nog leren. Maar ze is niet meer bang voor ons.

We zijn nu begonnen om die twee steeds een uurtje of wat samen in de kooi te doen. Dit gaat goed. We zijn alleen nog wat huiverig om ze echt samen in de kooi te zetten.
Als ze buiten de kooi zijn wil Onan  nog wel eens naar Nano happen en blazen namelijk. Wat denken jullie?

Groetjes Annemarie!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Rianne

Hoi Annemarie,

wat heb je een prachtig maatje voor Onan erbij genomen! :D
Het happen en blazen doen ze hier ook naar elkaar en mijn valkjes zitten al best lang bij elkaar. Even laten zien wie de baas is ;)

ann_dam

Hoi Rianne,

Bedankt voor je berichtje :D! Het doet me goed om te horen dat het niet zo'n heel groot probleem is dat ze naar elkaar blazen.

Ik heb echter een nieuw probleem erbij. Toen we met Nano naar de dierenarts gingen zij hij dat ze wat vermagerd was, dit was geen probleem volgens hem en kon heel goed door de stress komen.

Ik vind echter dat ze steeds magerder wordt. Omdat ze geen harrisons nog eet krijgt ze van ons gewoon vogelzaad, wat Onan niet krijgt, want die krijgt harrisons. Ook krijgt ze nog trosgierst van ons uit de hand.
IK heb haar vandaag gewogen en ze woog nog maar 50! gram. Haar borstbeen is overduidelijk zichtbaar en ze zit maar wat te zitten. Ik vind het echt enorm sneu voor haar en ik heb denk ik de oorzaak gevonden.

Volgens mij heeft Nano wormen. Haar ontlasting die ik opruimde van mijn broek laatst leek wel kleine "sliertjes" te bevatten. Nu ik dus de informatie over ontwormen gelezen heb en de symptomen bekijk, denk ik dat het wel eens wormen kunnen zijn geweest die ik zag. Ik ga vanmiddag een ontworminskuurtje halen.

Zal ik ook gelijk voor Onan doen?? Die is ontzettend gezond, weegt onderhand zelfs 80 gram.

Ik maak me erge zorgen over Nano!

Groetjes Annemarie
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Rianne

De ontlasting van een valkparkiet is sowieso sliertvormig, ik zie het hier ook vaak. Het kan sowieso geen kwaad om ze beide te ontwormen. 50 gram is zeker niet goed! :o Verwen Nano maar goed en geef haar alles wat ze lekker vind!

ann_dam

Dank je voor je snelle antwoord!! Ik ga dan vanmiddag gelijk een ontworminskuur halen voor beide! Dit kan gewoon in de dierenwinkel toch?
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man