19 april 2024, 13:51:13

Onan en Nano!

Gestart door ann_dam, 24 april 2007, 10:04:29

« vorige - volgende »

ann_dam

22 juni 2007, 13:44:16 #15 Last Edit: 22 juni 2007, 22:34:54 by ann_dam
Heel erg bedankt ;)

Ik denk zelf dat we in het begin met Onan niet consequent genoeg zijn geweest, waardoor hij de overhand kreeg ;)

Doordat hij zo ontzettend snel is, konden we hem ook nooit straffen voor het kattekwaad wat hij uithaalde want dan was hij alweer ergens anders. Door het kortwieken was hij minder snel en hebben we hem eigenlijk als het ware kunnen heropvoeden, mijn man en ik hebben nu afspraken gemaakt waardoor hij consequent opgevoed wordt en hij gedraagt zich veel beter!! Hij bijt niet meer (alleen als ik zijn nagels knip), hij blaast nog wel zo nu en dan, maar dat wordt ook al minder.

Het popje wat we krijgen komt bij ROCKS vandaan, een lutino gepareld popje! We kunnen haar volgende week of de week erop ophalen, dat moeten we nog even bekijken omdat er meerdere partijen meewerken (we gaan naar vrienden bij haar in de buurt)

Het popje komt Nano te heten, het omgekeerde van Onan. We hebben er in elk geval heel veel zin in om haar op te halen! We hopen dat het tussen Onan en haar klikt, dat Onan dan minder om ons gaat schreeuwen ;)
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


ann_dam

Onan is met zeer groot regelmaat in voor een kroelbui. Dit gaat dan als volgt:

Hij zet zijn kopje op mijn duim voor tegendruk:


Vervolgens kan het kroelen beginnen:


En tijdens het kroelen, moet natuurlijk wel alle kanten van zijn kopje en nekje geaaid worden:




Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Inge88


Mara

Hoi hoi

Hele leuke foto's, echt waar.

Mara

ann_dam

Dank jullie wel :D

Het komt steeds dichterbij dat er een popje voor Onan komt :D

Ik ben erg benieuwd hoe dit zal gaan :D Volgende week zondag halen we haar op :D
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


ann_dam

Het komt nu heel snel dichterbij :D zondag gaan we ons nieuwe vogeltje ophalen!

We hebben afgelopen zondag de kooi opgehaald, 10 euro op marktplaats, en tegen onze verwachting in blijkt hij groter te zijn dan wat onan nu heeft, alleen wel smaller!
Heb hem gisteren alvast klaar gezet :D.

Daarnaast is er nog anders nieuws. We gaan verhuizen, 1 september krijgen we de sleutels, dus het word een leuke bedoening zo!

Groetjes Ann
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Inge88

Spannend! Veel plezier zondag!

Wat voor kooi heb je gekocht?

Ook leuk nieuws binnenkort een verhuizing... gaan jullie groter wonen, kopen, of zochten jullie "gewoon" een nieuwe stek?

ann_dam

Dank je wel :D

We hebben een kooi gekocht zoals op <a href="http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fq%3DGabber%2520vogelkooi%26ndsp%3D18%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dnl%26rls%3DDVXE%2CDVXE%3A2004-51%2CDVXE%3Aen%26filter%3D0%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26sa%3DN%26tab%3Diw&url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/hokken-en-kooien-vogels/100097092-ruime-gabber-vogelkooi-als-nieuw.html%3Fxref%3D1>deze advertentie</a> gekocht.

Het is niet die, maar wel dezelfde ;)

We gaan groter wonen :D waar we heel blij mee zijn!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


ann_dam

Vandaag is na een lange rit naar Katwijk en weer terug dan eindelijk Nano bij ons :D

Ze zit nu naast me in haar kooi een beetje stil te zitten, zo hoog mogelijk bovenop een speeltje.
Onan is een beetje van slag. Steeds protest geluidjes maken.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat lopen :D

Nano is echt een supermooi vogeltje :D in de auto liet ze zich een paar keer horen, erg schattige geluidjes! Ze is wel erg rustig, maar naar wat ik mij herinner van Onan was hij dat in het begin ook.

Morgen zal ik even fotos maken van het mooierdje!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


ROCKS

Hoi Hoi,

Ik zat al vol spanning te wachten!
Fijn dat ze lekker rustig was in de auto.
En ze maakt inderdaad hele leuke geluidjes, die heb ik hier ook regelmatig al gehoord van haar, heel apart. Nog niet eerder had ik een popje die dat deed. En als ik dan terug ging brabbelen zat ze echt te kijken van: heej, dat is leuk daar ga ik nog even mee door.
Ben benieuwd hoe het gaat morgen als ze elkaar weer echt gaan zien?

De meeste valkjes zoeken een hoog plekkie om te zitten of te slapen, ik herken dat wel.
Haar zusje was haar wel even aan het zoeken hoor, dat was wel effe slikken. Ze waren ruim een week saampies, en echt altijd bij elkaar, waar de één zat zat de ander.
Zussie ging al heel gauw de grote kooi in, wat ze anders ook altijd deden. Alleen zit ze er nu met Eddie en Coco, en straks haar pa er nog bij.
Voor je het weet is ze gewend, hoor. En zo zal het ook zijn met Nanootje.

Nu maar hopen dat Onan haar moet, en accepteert. Dat zou helemaal mooi zijn, want daar doe je het tenslotte toch voor.
Geniet maar lekker van je Nanootje, en ik zie de foto's graag hier. Of misschien eentje in mijn verhaal?

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ann_dam

Dan zijn hier eindelijk wat foto's!

We hebben gisteren een compleet avontuur gehad want ze was uit de kooi ontsnapt en toch niet echt gewend aan handen, zodra we in haar buurt kwamen vloog ze weg. Ze is zowat de hele dag eruit geweest en pas toen mijn man thuis was konden we het voor elkaar krijgen om haar te vangen.

Vanavond gaat ze naar de dierenarts en laten we haar kortwieken. Op die manier kan ze er wel uit, maar hoeven we niet achter haar aan te jagen en kunnen we haar rustig tam maken.

De beide kooien:


Dan een close-upje van Nano:


Onan is er nog niet over uit of hij het wel leuk vind allemaal:


Maar interessant is het wel:

Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Rob S

Hoi Annemarie,

Wat heb je een mooi lutino opaline popje gehaald ;D! Dat wordt vast een gezellig vriendje voor Onan.

Groetjes

Mara

Hoi Annemarie,

Wat een mooie valkjes heb je toch.

Mara

ann_dam

Bedankt :D

Gisteravond is mijn man met Nano naar de dierenarts geweest. Om haar te laten kortwieken. We zijn er wat met de schrik van thuis gekomen.

Hij dacht namelijk, aan het gedrag te zien dat Nano toch een mannetje was. Ook vond hij Nano erg druk en gestressed en heel bang voor mensen.

Hierover natuurlijk bericht met Nellie, die me gerust gesteld heeft. Ze is niet helemaal tam, maar ze is ook niet echt wild, ze is erg bang voor vreemden, en tja, wij zijn nou eenmaal nog vreemden voor haar.
Wat betreft het geslacht zou nano een popje moeten zijn volgende de mutatie calculator? Ik heb Nellie gevraagd me daar wat meer over uit te leggen :D misschien wil ze dat hier doen.

Daarnaast heeft Nellie me gewezen op de toillet-training, heb hier wat info over opgezocht en het leek me wel iets om te proberen. Heb Nano net uit de kooi gehaald. Ze wilde beslist niet opstappen en liep weg voor mij hand. Heb haar tegen mijn borst gehouden en gekroeld. Ze bleef op een gegeven moment zelfs zitten en liet zich kroelen zonder dat ik de hand over haar heen had. alleen ze maakte een geluid wat ik nog niet eerder gehoord heb. Het klonk wel gespannen.

Als ze in de kooi zit fluit ze erg veel, een soort roepend fluitje. Als ze eruit is valt dit wel mee, maar ze is nu enorm veel over haar en Onans kooi heen en weer aan het klimmen.

Ze is ook erg smerig. Net of heeft ze met haar ontlasting zitten spelen, haar snavel, nagels en kontje zitten eronder.
Zou ik haar al mee kunnen nemen onder de douche?? of zou dat te traumatisch zijn? Ik zal in elk geval even op zoek naar een badje, kijken of ze dat gebruikt!

Groetjes Annemarie, Onan en Nano!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


ann_dam

Ik heb gauw nog even wat fotos gemaakt ;)

Nano en Onan gaat wel redelijk, ze kunnen in elk geval naast elkaar zitten zonder te happen. Dat valt me heel erg mee :D



En nog wat losse fotos van Nano!

Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man