19 april 2024, 07:14:03

Onan en Nano!

Gestart door ann_dam, 24 april 2007, 10:04:29

« vorige - volgende »

ann_dam

24 april 2007, 10:04:29 Last Edit: 21 juli 2007, 08:53:09 by ann_dam
Hallo Allemaal,

Wederom na een lange tijd van afwezigheid kom ik weer eens om de hoek kijken. We hebben weer heel wat meegemaakt met Onan.

Het begon nu ongeveer 4 weken terug, toen we Onans gedrag echt te erg vonden voor woorden. Hij was als het ware de baas in huis. We kregen niet eens de kans om hem te corrigeren want hij weet heel goed wat wel en niet mag, hij doet het gewoon en vliegt dan heel hard weg waardoor wij achter hem aan kunnen blijven rennen en vliegen. Het zelfde als hij de kooi in moet, hij vliegt gewoon weg en dan begint het weer helemaal opnieuw met achter hem aanjagen.

Omdat dit voor hem en voor ons niet leuk was besloten we naar de dierenarts te gaan om hem te laten kortwieken. Niet voor altijd, maar eenmalig zodat we hem kunnen heropvoeden.
Het resultaat was dat het helemaal niet nodig bleek omdat hij sinds hij niet meer kan wegvliegen weer heel lief is en ook geen kattekwaad uithaalt.

Maar bij de dierenarts had ik hem ook gevraagd om Onan eens goed te controleren medisch. Het resultaat was dat Onan ondervoed was en door een gebrek aan nutrinen een schimmelinfectie had opgelopen. Deze schimmelinfectie zat er al lange tijd. Dit weten we omdat het overdraagbaar is op mensen en ik drie maanden geleden een schimmelinfectie heb gehad. We weten nu waar het vandaan komt.

Onan is nog steeds erg koppig wat eten betreft, omdat hij alleen zijn zaadjes wil hebben en verder het ongezonde spul (chips en dergelijke wat hij van ons trouwens niet krijgt maar hij probeert wel) alleen wil eten was hij dus ondervoed en kreeg hij ook het nutrinen gebrek.

We hebben Onan daarna nog moeten brengen voor het schoonspoelen. Hij kon daarna bij de controle geen schimmel meer ontdekken. Onan is sindsdien ook weer een stuk vrolijker merken we gelijk.
Hij schreeuwt wel nog steeds, met name als ik uit zicht ben. Maar hij doet het toch ook wel als mijn vriend uit zicht is.

We hebben voor hem nieuw voer, Harrissons High Protency Fine. Hier moet Onan van aansterken en krijgt hij alles binnen. Gelukkig is Onan gek op het voer.

Omdat we nu toch merken dat Onan ons als zijn groep ziet zijn we toch (uiteindelijk) op zoek gegaan naar een partner voor Onan.
Ik heb daarop contact opgenomen met hobbykwekerij Sephora van Rianne en Linda, als het goed is staan we nu op de lijst voor een popje.

We moeten nog wel even geduld hebben ;) omdat we eerst gaan trouwen en drie weken op huwelijksreis gaan. Onan logeert dan bij vrienden, hij is daar al vaker geweest en daar ook heel erg bekend.
Maar we willen natuurlijk niet gelijk een nieuw vogeltje het aandoen om 3 weken uit logeren te doen. Dus hebben we gekozen om maar af te wachten tot er een popje geboren wordt voor ons en we haar op kunnen halen als ze oud genoeg is!

Ik ben erg blij dat we nu eindelijk de knoop door hebben gehakt om er een popje bij te nemen. Ik hoop alleen dat het zal gaan klikken omdat we geen ruimte hebben om voor altijd 2 kooien in de kamer te hebben staan! Als we terug zijn van huwelijksreis zal ik kijken of ik een kooi kan regelen voor het popje om haar eerst in te houden en dan wordt het afwachten!

Ik vind het zelf erg spannend en heb er veel zin in! Ik probeer Onan ook al te vertellen dat er een vriendinnetje voor hem komt over een tijdje, maar veel zal hij er wel niet van snappen :D.

Ik hoop dat ik nu wat vaker aanwezig zal zijn hier ;) vind het erg leuk hier allemaal!

Groetjes Annemarie
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Rianne

Hoi Annemarie!

Leuk dat je een verhaal begonnen bent. Nu ken ik ook de achtergrond van Onan wat beter. Zou het mager zijn van Onan ook geen gevolg zijn geweest van het vele vliegen?
Hier krijgen ook alle vogels Harrison's en ze eten het goed. Ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken dat ze iets te kort komen. Het zal mij benieuwen of de pellets nog invloed hebben op de ontwikkeling van de jongen. :)
Ik hoop dat er gauw een popje voor je bij zit bij ons. :)

ann_dam

Hoi Rianne!

Het zou kunnen dat het mager zijn daarvan kwam, Onan heeft enorm veel energie en ik ben in totaal wel drie keer terug gegaan naar de dierenarts omdat hij ondanks dat hij gekortwiekt was nog gewoon kon vliegen.
Hij vliegt nu ook weer, alleen niet snel en ook niet zo heel erg veel omhoog, maar hij kan het wel!

Ik heb eerder ook een verhaal over Onan gehad, mocht je meer over hem willen weten, dat verhaal staat hier.

Ik heb meestal niet zo heel veel te vertellen over Onan, daarom ben ik vaak lang afwezig. Maar toch elke keer dat er iets nieuws gebeurt kom ik weer hier terecht ;). Hij zit nu lekker op mijn schouder te poetsen  ::)

Ik hoop ook dat er een popje bij zit :D nooit geweten dat geduld opbrengen zo moeilijk was  ;D

Groetjes Annemarie
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Rianne

Ik kan het me wel weer herinneren als ik het zo lees. :)

ann_dam

:D ja ik ben toen een hele tijd weg geweest, ik hoop nu weer meer tijd te kunnen maken om hier rond te lopen ;)

vind het nog steeds erg leuk en als ik alle reacties in dat vorige verhaal teruglees dan krijg ik er gewoon zin in hier weer rond te lopen en gezellig met mensen te kletsen over mijn valkje!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


ann_dam

Hallo Allemaal,

Ik wilde even dit filmpje met jullie delen! Onan vind Ilse de Lange erg leuk!!

Veel te zien is er niet want Onan is een beetje camera geil ;) zodra hij een camera ziet gaat hij lopen showen en model zitten.

Dus heb ik heel stilletjes de camera aangezet om dit op te nemen :D

Klik hier!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


trienke


ann_dam

Dank je Trienke :D ik heb je verhaal over het broedseizoen ook even bekeken :D erg leuk!!

--------------------------------------------

Vanmorgen Onan weer gewogen, hij woog nu 78 gram, hij heeft geen rare dingen meer vertoond. Hij begint zelfs zijn streken weer te krijgen!

Hij vloog gisteren twee meter horizontaal! En dat terwijl hij gekortwiekt is! Die vogel heeft veel te veel energie!
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


ann_dam

Hallo Allemaal,

Onan heeft gisteren heerlijk meegezongen met mij :D sinds een tijdje huren mijn vriend en ik samen met vrienden een muziekstudio af voor een zaterdagmiddag en dan gaan we met vrienden gezellig muziek maken ;) Mijn vriend drumt, een andere vriend speelt basgitaar, nog een speelt gewoon gitaar en een vriendin zingt, ik zing ook en de bedoeling is dat ik de volgende keer mijn trompetje mee ga nemen. We waren dus muziek aan het uitzoeken voor de volgende keer en ik was lekker aan het zingen op within temptation, mother earth. Onan vond dit zo leuk dat hij besloot spontaan mee te fluiten :D ik had mijn vriend gevraagd om het op te nemen, maar helaas vond hij dat niet nodig ;).

Het was wel enorm schattig in elk geval! Vanmorgen Onan weer gewogen, hij woog 79 gram, is het normaal dat vogels maar zo langzaam aankomen? Of moet ik gaan kijken naar een andere oorzaak waarom hij niet aankomt?
Hij redt zich oo ksteeds beter met vliegen weer. Maar hij luisterd nu wel beter. Helaas blijft hij nog steeds om ons roepen als we uit het zicht verdwijnen. Maar daar hebben we nu behoorlijk geduld voor wetende dat we met een oplossing daarvoor bezig zijn ;)

Hij zit nu op mijn schouder mij steeds kopjes te geven, hij wil graag dat ik hem kroel :D dus ik zal ophouden met typen en gehoor geven aan zijn verzoek haha :D

Groetjes Annemarie en Onan
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Rianne

Hoi,

grappig dat Onan mee ging fluiten! Als ik hier ga zingen gaan ze krijsen, hoe kan dat nou? ;D
79 gram is niet echt veel voor een valkje, maar zolang Onan niet afvalt moet dat geen probleem zijn.

ann_dam

Onan is lekker muzikaal heb ik al wel gemerkt :D Misschien zijn jouw valkjes niet zo muzikaal dat ze een talent niet herkennen?? :P

Ik zal Onans gewicht in elk geval wel in de gaten blijven houden, eigenlijk hoopte ik gewoon dat hij met het nieuw voer vrij vlot aan ging komen, nou weet ik niet precies hoe zwaar hij was voordat ik naar de dierenarts ging met hem, maar vlak erna was hij dus 78 en hij is nog 74 geweest tussendoor.

Groetjes Annemarie en Onan
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Lin

Hey,

Ook maar eens even hier kijken.  :D Niet teveel focussen op het gewicht tenzij hij gaat afvallen maar dat kan ook door het vele vliegen komen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ann_dam

Zolang hij maar gezond oogt denk ik of niet? Hij ziet er in elk geval gezond uit haha :D
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


ann_dam

Nou, ondertussen getrouwd en op huwelijksreis geweest weer tijd voor een updateje ;)

Met goede hoop nu toch zicht op een vrouwtje! Na een tijdje op de reserveringslijst van Lin en Rianne te hebben gestaan bleek dat er toch alleen maar mannen waren. Helaas voor Onan.

Maar na op een paar advertentie gereageerd te hebben toch eindelijk iets gevonden!!
Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen! ;)

Onan is trouwen geweldig, hij kan bijna weer als vanouds vliegen, hij is lekker in de rui dus gelukkig krijgt hij lekker zijn veertjes weer terug! Het positieve hiervan is wel geweest dat hij zich een stuk beter is gaan gedragen en we hebben er goede hoop op dat dit zo blijft. Hij is weer helemaal lekker zijn eigen zelfje, lekker bij ons zitten, kroelen, meefluiten etc. Ik ben erg blij mijn eigen vogeltje weer terug te hebben ipv die blaag die we een aantal weken geleden hadden!

Groetjes Annemarie en Onan
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Inge88

Hi,

Gefeliciteerd nog met je trouwen!
Fijn dat Onan weer "normaal" is. Waarom was hij dan even een vervelend valkje denk je?
Zo te lezen komt er dus binnenkort een popje? Vertel eens wat meer  :D ?