24 april 2024, 05:13:00

:( treurig nieuws

Gestart door alex_vakje, 22 april 2007, 19:37:36

« vorige - volgende »

alex_vakje

hey mensen. vandaag kwam ik er achter dat mijn allerliefste tevens ook eerste valkparkiet weggevlogen is, door de nalatigheid van mijn moeder. hok niet goed dichtgedaan, mag nog van geluk spreken dat mijn andere vogels niet weg zijn.

maargoed, ik heb een nestje van 3 kleine valkjes, die kan ik nu wel houden omdat ik een vogel minder heb. hoe kan ik deze valkjes nu ook heel tam maken, let er wel een beetje op dat ik een beginnende kweker ben

Rianne

Hoi Alex,

wat ontzettend balen van je weggevlogen valkje. Heb je hem/haar als vermist opgegeven bij Amevedi en hier op de site?

Let er wel op als je alle 3 de valkjes houdt, dat je dan geen inteelt krijgt als je alles in een gemeenschappelijke voliere houdt.

Het tam maken is op zich vrij eenvoudig, als je ze alle dagen even in de handen neemt wennen ze al aan je. De tijd dat je ze vast kan houden kun je steeds meer rekken naarmate ze ouder worden.

alex_vakje

hey dank je ik heb hier op de site aangegeven waar hij is vermist, vanaf wanneer kan ik de kleintjes beethouden zonder dat de ouders de kleintjes verstoten. de oudste is nu precies een week

Rianne

Hoi,

dan kan het al. De oogjes zijn open dus ze zien wat er gebeurd. Laat je niet afschrikken omdat ze zullen blazen, dat is normaal en wordt wel minder. Let er wel op dat het jong niet koud wordt, zoveel veertjes heeft het nu niet en dus kan het zichzelf nog niet goed warm houden. Verdeel het anders over meerdere keren per dag. 2 keer 10 minuten bijvoorbeeld en dan de tijd opbouwen.

Oh, de ouders zullen de jongen niet zomaar verstoten hoor :)

alex_vakje

hey ik heb net het oudste jong uit het blok gehaald hij blaasde inderdaad heel veel zelfs toen ik hem terug in het blok zette. zodra er ook maar iets aan de volliere is begind hij te blazen is dat wel goed

kimmie

Alles is nieuw voor hem, dus hij moet overal nog aan wennen
Groetjes Kim, Karel en Lady


Rianne

Hoi Alex,

dat wordt vanzelf wel minder hoor. :)

alex_vakje

oke gelukkig, kwam er net trouwens achter dat ik het blok nauwelijks kan schoonmaken hij hangt namelijk ongeveer tegen het dak aan en kan er niet met mijn schepje in :s

Rianne

Hoi,

kun je het blok niet van de muur afpakken? Dat heb ik voor het schouwen ook al 2 keer gedaan en het koppel ging er gewoon weer in.

alex_vakje

ik heb hem aan het gaas bevestigd, hij kan er eventueel af maar ben bang dat het koppeltje niet meer op het nest gaat, heb net maar alle poep in de hoeken met met handen weggehaald, moet maar. Trouwens er ligt nog steeds een eitje in het blok, zou die nog uitkomen denk je

Rianne

Als ie bevrucht is kan het nog wel ja ;) Hoe oud is je jongste jong?

alex_vakje

het jongste is van vorige week zondag, heb er 3 in totaal

Rianne

Dan denk ik niet dat het nog uitkomt.
3 jongen tegelijk tam maken is een heel karwei :) Maar dat gaat je vast wel lukken. :D

alex_vakje

hey, ik heb weer een paar vraagjes. Steeds als ik in het hok kom zit de vader niet op de jonkies, die zitten meer op een hoopje op en naast elkaar naast papa vogel hehe. Vader zit nog steeds op dat laatste ei, komt het daardoor dat hij niet op de jongen zit. De oudste krijgt zag ik net al dons/veertjes daar waar de kuif komt, verder is hij nog 1 en al dons. Zijn gekrijs was inderdaad al veel minder toen ik hem net in mijn handen nam. Maar maakt het uit dat het mannetje niet op de jongen zit ?

Riny

Hoy Alex
Dat maakt niets uit, de buitentemperatuur is ook vrij hoog.
Als de jonkie's het koud krijgen kruipen ze wel onder vader.
Fijn dat voor de rest alles goed gaat bij jou.
Groetjes Riny