23 april 2024, 22:03:38

Extreem bont

Gestart door •=Bonnie=•, 19 april 2007, 13:56:08

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Ik heb een jong in het blok dat niet alleen extreem bont is, maar dit ook nog eens aan maar 1 kant heeft, aan de andere kant is het een witte zwart oog.

Ik was benieuwd wie er nog meer een dergelijk valkje heeft?


Dit is al het bont dat er op zit, aan de andere kant is hij/zij dus egaal wit :)

Rianne

Ik weet dat er nog iemand is op het forum met zo'n valk, volgens mij Diana (Moonwitch). Prachtig valkje hoor, ga je hem/haar zelf houden?

*Esther*

Ik heb er 2 gehad :'( Allebei overleden.
Deze hadden een cinnamon vlekje.
Kirsten heeft ook zo'n valkje volgens mij heet die Bo.
groetjes Esther

Henry

Hallo Bonnie


Nou erg mooi zeg die albino met een cinamon vlekje ;D ;D
Enja er is nog iemand die ook sprekend zo eentje heeft en dat is inderdaad diana alias moonwitch.


henry

•=Bonnie=•

Citaat van: Henry op 19 april 2007, 15:56:43
Hallo Bonnie


Nou erg mooi zeg die albino met een cinamon vlekje ;D ;D
Enja er is nog iemand die ook sprekend zo eentje heeft en dat is inderdaad diana alias moonwitch.


henry


Hoi Henry, dat vlekje is niet cinnamon voor zover ik tot nog toe weet hoor :)

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 19 april 2007, 15:42:16
Ik heb er 2 gehad :'( Allebei overleden.
Deze hadden een cinnamon vlekje.
Kirsten heeft ook zo'n valkje volgens mij heet die Bo.
groetjes Esther


Jee wat sneu dat je die verloren bent zeg :(

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 19 april 2007, 14:02:34
Ik weet dat er nog iemand is op het forum met zo'n valk, volgens mij Diana (Moonwitch). Prachtig valkje hoor, ga je hem/haar zelf houden?


Ik ben er nog niet uit Rianne, of ik hem/haar zelf hou of niet. Ik wacht nog even af hoe jong 6 en 7 uitgroeien. Hoewel ik nu al weet dat die niet zo extreem worden als deze zien ze er tot nog toe wel veelbelovend uit.

Ludo

Een dergelijke vogel is theoretisch interessant om tegen een andere te zetten die iets te donker is om perfect getekend te zijn.

Op die manier zou je in theorie een perfecte getekende kunnen bekomen.


Dit soort van onderzoek beoogen we met het kweekprogramma getekend waar ik het in een ander topic al over gehad heb.
Om te zien of je op die manier de tekening kan verbeteren
Groeten

Ludo


Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

•=Bonnie=•

Ik heb dat topic gezien Ludo, maar de vraag was wie er een valkje zoals het deze heeft. Heb jij er zo een?

Ludo

Ja ik heb er ook zo één in witmasker en ook ééntje die bijna volledig geel is (bont) beiden gekoppeld aan valkjes die donkerder zijn .
Als je met getekenden kweekt valt dat wel eens voor, ook ooit wel eens een volledige gele of witte (zwartoog)
Het is mij ook al overkomen dat een jong zo begint maar dat er dan na een tijdje hier en daar nog wel een donker pluimpje opduikt en ook omgekeerd dat er na een tijd een donkere pluim verdwijnt.
Misschien wordt jou valkje ooit nog een volledige witte (die worden ook wel ooit amerikaanse albino genoemd)

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

moonwitch (diana)

Hoi Bonnie

Diegeen die ze bedoelen is de man die nu een nestje heeft met de primroos look a like.
Het eerste nestje van dit koppel 2 jaar terug had een lutino met een cinamon vlek op de schouder, ook maar aan een kant.
Helaas heb ik tot nu toe niet meer zo'n nestje gehad.
Dus hoop ik dat het dit jaar wel goed gaat.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

•=Bonnie=•

Ah ik meende me al iets te herinneren van een prachtig valkje met maar 1 vlek inderdaad! Is dat het koppel waar je nu zoveel zorgen van hebt? Hopelijk komt het goed!

moonwitch (diana)

Hoi Bonnie

Ja dat klopt, dit is inderdaad het koppel waar ik me zorgen over maakt.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

•=Bonnie=•

15 mei 2007, 08:01:06 #13 Last Edit: 15 mei 2007, 08:02:43 by Bonnie
Nou de extreem bonte blijft hier en het tweede valkje van links wordt zijn partner. Een extreem bonte pop met uitluitend 1 bonte staart veer en staart dekveren :)



Mogelijk is ze split witmasker, het is niet helemaal duidelijk van welk koppel ze komt. Ik ga proberen gele en witte zwartogen te kweken vanuit dit koppen en wie weet rolt er perongeluk ook getekend uit. Maar dat is voor volgend jaar :)

Rianne