16 mei 2025, 00:27:57

Ouders laten jongen achter

Gestart door Michel, 11 april 2007, 14:16:37

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Redparrot
Ik zit hier bijna met het schaamrood op mijn kaken.
Nu ben je 1x door Lin verplaatst en 1x door mij, en nog sta je verkeerd.
Maar eigenlijk ben je het wel een beetje zelf schuld, heel erg duidelijk was je niet in je berichtje.
Groetjes Riny

Valerie

Zo onduidelijk was het toch niet, Riny?
Ik begrrep heel goed uit het eerste berichtje dat het koppel valkparkieten (de ouders) ontsnapt waren en weer terug gezet. Vervolgens onstond de angst dat, door deze stress (die mss ontstaan is), de ouders de 3 kleine valkparkietjes niet meer zouden voeren. Dus daarom was de vraag of ze met een spuitje gevoerd moeten worden?
Citeer ik dat zo goed?
Maar, maak je niet al te druk. Ik was vorig jaar ook steeds bang, bij mijn nestje, dat er niet gevoerd werd. Ik zag het nooit, maar zag wel regelmatig gevulde kropjes en af en toe hoorde ik voergeluidjes en was gerustgesteld.
En maak je niet druk om lange verhalen. Mijn antwoord hier wordt inmiddels ook al langer.  :P
Heel veel sterkte!

Michel

Ik begon mijn berichtje met dat ik mijn valkenjongen ging ringen en dat de ouders de 4 uur later in de steek hadden gelaten. Ik zie niet de onduidelijkheid er in. Maar ik zal extra duidelijk zijn dan. Gelukkig zaten de kroppen gisteren en vandaag bomvol en het zijn gewoon top ouders. Ze zitten haast nooit meer bij de jongen en je ziet ze nooit voeren. Als je een eerste nestje mee maakt in je leven dan ben je snel te ongerust denk ik, maar ik dacht echt dat ze gestopt waren met voeren.

Jel

Ik denk dat ze de jongen valkjes gewoon weer gaan voeren zo niet zal je ze met de hand komen aan het voeren en ik weet niet of je daar genoeg tijd voor hebt?

maar succes
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)