Amanda's valkjes Punky en Yuna. Punky is er niet meer! :'(

Gestart door *Amanda*, 17 april 2007, 11:05:22

« vorige - volgende »

*Amanda*

Hallo Allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik heet Amanda, ben 19 jaar en woon dichtbij Zwolle. Ik kom al een poosje op dit forum maar ik dacht laat ik nu maar eens een verhalenboekje beginnen.

Op dit moment heb ik 1 valkje die heet Punky. Hij is geboren in November 2005. We hebben hem eind December 2005 gekregen. Het is een wildkleur man en is net een klein kind  ;)
Als hij weet dat hij stout is dan komt hij snel bij je zitten om te slijmen  :D

Over ongeveer 2 weken krijgen we ons andere valkje. Ze heet Yuna en is een witmasker bont gepareld popje. Ze is nu ongeveer 5 weken.

We hebben al eerder 2 valkjes gehad maar Lilo onze Lutino man die moesten we weg doen. Ze staan op mijn slaapkamer en Lilo schreeuwde de hele dag door. Erg jammer maar was niet meer te doen. We hebben hem naar een ander goed tehuis gebracht en zijn er ook achter dat hij toch meer gesteld is op valkjes en niet op mensen. Echt een voliere vogel. We hebben er dus goed aangedaan om hem weg te doen. Hij zit nu in een mooie buitenvoliere met allemaal valkjes en is al een mooi popje aan het versieren  ;)

Nu komen er een 'paar' foto's  ;D


Punky

Nog een keer

Nog een keer  ;)

Punky en Lilo

Nog een keer samen

Lilo met onze oude kooi

Yuna met 4 weken

Yuna 5 weken (foto's van gisteren)

Yuna voor het eerst op de stok

Nog een keer

Yuna krijgt eten maar wou liever eten dan dat er foto's gemaakt werden.  ;) Ze werd een beetje boos  :)

Yuna weer

Nog een keer  ;)

Laatste foto  :D

Op sommige foto's staat onze oude kooi nog. Een zwarte gabber kooi maar ik heb nu een grote jockkooi. De kooi zelf is 90 bij 80 bij 50 en als ik het onderstel erbij reken 1.50 ongeveer. Dus een stuk groter. Kon daar geen foto's van maken want onze camera doet raar  :(

Groetjes Amanda  :D

*Amanda*

Ik zal ook gelijk even vertellen wat we nog meer aan beesten in huis hebben  ;)

Ik heb op mijn kamer ook nog een hamster. Mijn broertje heeft 2 schildpadden. Beneden hebben we een hond (jack russel) en tropische vissen. Het zoutwater aquarium is bij ons in de muur gemaakt. En deze week ga ik een tam grasparkietje voor mijn moeder ophalen  ;D Kan niet wachten! Dan ga ik gelijk Yuna zien want ze komen alle 2 bij dezelfde mensen vandaan  :D

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Leuk dat je een verhalen boekje bent begonnen. Ik ga je proberen te volgen hoor.
Wachten duurt lang vind je ook niet?
Het is een gezellige beestenboel bij jou thuis.

Groetjes Anja

*Amanda*

Hey Anja,

Leuk dat je mijn boekje probeert te volgen  ;)

Ja het wachten duurt echt lang zeg! Ik wacht al heel lang (voor mijn gevoel) Lilo is in Februari al vertrokken naar een ander huisje en ik had gelijk gereserveerd bij een kweker. Wegens omstandigheden ging dit na 8 weken ongeveer toch niet door en moest ik weer op zoek naar een ander die kleintjes had. Toevallig gingen de mensen die Lilo hebben, kleintjes ophalen bij een andere kweker. Dus kon ik vorige week eindelijk een schatje uitzoeken en dat is Yuna geworden  ;D
Ik vind het wachten dus erg lang duren nu. Zal blij zijn als Yuna bij ons is.

Vrijdag ga ik mijn moeders grasparkietje ophalen. Ben benieuwd hoe Yuna op me gaat reageren  :) Hoop dat ze me lief vind  ;)

Groetjes Amanda!  :)

Anja


Ze gaat jou gewoon superlief vinden.
Ze is ook een heel mooi valkje moet ik zeggen.

Groetjes Anja

*Amanda*

Dank je wel  :D Dat vond ik ook  ;) was gelijk verliefd op haar. Echt zo'n schatje en ze begint nu echt karakter te krijgen.

Gisteren was de kweker vergeten het kooitje dicht te doen toen ze haar broertje eten ging geven. Yuna was stiekem in het deurtje gaan zitten en zat daar heel erg stil zodat de kweker haar niet zou zien zitten. Wat een boefje zeg! Haha prachtig om zulke verhalen dan te lezen. En ookal met het eten (op de foto's te zien) Ze werd gewoon boos omdat ze eten wou hebben. En haar kropje zat al zo vol  :P Echt een boefje.

Denk dat ze goed bij Punky past. Die is erg eigenwijs en ook zo stiekem. Hij weet precies wanneer hij iets doet wat niet mag. En soms moet je er nog om lachen ook... dan kun je niet eens boos zijn  :)

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Dat beloofd wat. 2 kleine boefies bij elkaar ;D
Er moet wel wat in zitten vind ik. Een heel stil valkje die niets uit haalt lijkt me behoorlijk saai.

Groetjes Anja

*Amanda*

Ja dat lijkt me ook wel saai. Nou Punky is niet saai haha een echte dondersteen! Maar wel een schatje hoor!

Ben zo benieuwd hoe het gaat zijn met een popje. Ik heb alleen nog maar mannen gehad en ik weet niet hoe een popje in omgang is. Ik zal wel een verschil merken denk ik. Punky kan soms behoorlijk macho doen en om aandacht vragen  ;)

Groetjes Amanda

Anja


Een popje is anders in omgang dan en mannetje. Maar ook een popje kan alle aandacht van je eisen hoor. Een pop fluit niet (uitzonderingen daargelaten) en ik vind dat popjes wat feller zijn dan mannen. Tenminste hier dan.
Ze zijn allemaal even lief dat wel.

Groetjes Anja

Inge88

Hey... leuk dat je een boekje bent begonnen! Ben benieuwd naar je verhalen over je valkje Punky en straks ook over Yuna.

Hihi, past je gebruikersnaam dan nog wel  :P ?

*Amanda*

Hey Anja,

Ja dat geloof ik best dat ze ook hun aandacht kunnen eisen  ;D ben wel erg benieuwd.

Hey Inge,

Haha ik moet hem eigenlijk even veranderen he?  ;) Zal ik zo even doen  :P

Bedankt dat jullie in mijn verhalenboekje wouden lezen!  :)

Groetjes Amanda

*Amanda*

Hallo allemaal,

Ik heb net weer even een mailtje gehad over Yuna.  ;D
De kweker ging haar zusje even uit de kooi halen om eten te geven en Yuna ging mooi snel op de andere arm zitten. Ze weet dat ze Yuna er dan niet af kan halen. Wat een boef he?  :D Geweldig gewoon  :) Haar broertje is macho eerst klas  ;) Als hij op de weegschaal word gezet en ze zegt: Wat ben je een mooie man! Dan gaat hij zijn vleugels helemaal spreiden. En als ze dan zegt: Even dank je wel zeggen... dan buigt hij naar alle kanten  ;D echt prachtig! Hahaha wat zijn valkjes toch leuk zeg!  8)

Groetjes Amanda  :)

*Amanda*

Hey Allemaal,

Ik zal morgen even nieuwe foto's plaatsen want ik ben nu erg moe en ga nu naar bed.
Yuna was erg opstandig vandaag maar daar vertel ik morgen alles over  :)

Groetjes Amanda

Inge88

Ik ben benieuwd! Klinkt alsof je een onwijs ondeugend, druk valkje krijgen gaat.

*Amanda*

Hey Inge,

Druk zal denk ik wel mee vallen maar ontdeugend en een eigen willetje zeker  :D maar dat vind ik niet erg. Zit tenminste pit in he  ;D

Gisteren had ze dus een dwarse bui en had geen zin in eten (had maar 2 hapjes gehad) en ze wou niet op de foto  ;) Ze was later wel behoorlijk verontwaardigd dat ze s'middags tussendoor geen eten had gehad haha... Ze heeft later wel 13 gram erbij gegeten  :) Zoals jullie misschien op de foto wel kunnen zien weegt ze nu 71 gram.

Morgen ga ik mijn moeders grasparkietje (Rico) ophalen en dan mag ik Yuna s'middags voeren  :D Heb ik echt super veel zin in  ;D Kan haast niet wachten. Morgen avond dus even een update hoe het daar was. Hier zijn de foto's van gisteren:











Dit waren de foto's weer. Ze is echt prachtig (vind ik ;))

Groetjes Amanda