Amanda's valkjes Punky en Yuna. Punky is er niet meer! :'(

Gestart door *Amanda*, 17 april 2007, 11:05:22

« vorige - volgende »

*Petra*

HOI Amanda,

als het goed voelt, IS het ook goed !!
En een albinotje is heeeeeel anders.
Ik hoop voor je dat het doorgaat, en je snel je albino popje zult hebben.

groetjes Petra  :D
ps. ik denk ook dat een tam popje verstandig is.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Amanda*

Hey Petra,

Dank je voor je aanmoediging!

Ik heb een mailtje terug van de kweker en ze had haar nog  :) Wij hebben haar nu gereserveerd en misschien kan ze volgend weekend al naar ons toe. We moeten dus nu nog wel een naam zoeken. Ik zit te twijfelen tussen Tara en Yana. Alles gaat ineens wel heel erg vlug maar het voelt wel goed.

Voordat ze bij Yuna in zit ben je denk ik ook wel weer 2 weken verder dus dan zit Yuna alweer 3 weken alleen. Ik vind het echt niet leuk voor haar maar goed we hebben hopelijk een lief vriendinnetje voor haar gevonden.

Groetjes Amanda

Carin


Christine

Misschien kan je dan een nieuw dagboekje beginnen ofzo.
De foto's die (misschien) op je pc staan kan je in een apparte map zetten. Zo heb ik dat ook met Fien gedaan. Met luna haar foto's ben ik nog niet aan toe geraakt. Dat kon ik nog niet...
Nu met de jongen en de komst van de pup gaat dat zeker niet lukken. Ik ga de foto's van Fien en Luna toch eens op pc moeten zetten... :-\
Het is heel pijnlijk om afscheid te nemen...  :-\ Maar het leven gaat door, hoe hard het ook klinkt! Hou de goede herinneringen van Punky diep in je hard! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

*Amanda*

Hey Carin,

Die naam spreekt mij ook het meeste aan. Maar moet er nog even over nadenken.

Hey Christine,

Ja ik denk dat ik een nieuw boekje ga beginnen. Later als ik er aan toe ben kan ik dingen over Punky terug lezen en zijn foto's bekijken. Ik heb ook een speciale map op de computer met foto's van Punky en Yuna. Ik denk dat ik voor Punky een aparte map maak als ik er aan toe ben. Ik zal zeker alle goeie herinneringen van hem diep in mijn hart houden! Hij heeft een hele speciale plek in mijn hart! Ik zal hem nooit meer vergeten! Hij was mijn schatje en mijn beste vriend.... En inderdaad het leven gaat door.  :(

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Wat leuk een albino popje. Het is zoals Petra al zegt als het goed voelt dan is het goed.

Ik vind de naam Yana erg mooi. We Horen wel wat het is geworden.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Amanda

Ik sluit me ook bij de woorden van Petra aan. En Yana vind ik heel erg mooi.

We horen het wel.

mara

*Amanda*

Zal het Yuna niet in de war maken? Yana lijkt wel iets op Yuna... ik vind het een hele mooie naam maar Yuna moet niet in de war raken erdoor.

Groetjes Amanda

Inge88

Hey Amanda,

Het is dan wel snel, maar inderdaad als het goed voelt... ik heb vrij snel na de dood van Casper gezocht naar een nieuw valkje. En op de lijst gezet bij Linda. Alleen duurde het bij mij ruim 4 maanden voordat Paddy kwam... dat is echt lang als ik er zo over nadenk!
Albino's zijn echt mooi en ik kan het weten, heb er zelf een  :)
Bij welke kweker ga je haar halen? Hier van het forum iemand?
Waarom heb je eigenlijk de keuze gemaakt voor een popje en niet weer voor een mannetje?
Ik vind Yana teveel op Yuna lijken. Ik vind Yala leuk! (uitspreken als Yaala)

*Amanda*

Hey Inge,

We kiezen een popje omdat het dan toch iets rustiger is. Punky was mijn schatje hoor maar je kon soms echt gek van hem worden door het gefluit. En met popjes heb je dat toch niet zo. En popjes trekt ons toch meer aan omdat ze hangeriger zijn. Dat vinden we erg fijn. We hadden nooit een popje gehad alleen een mannetje dus wisten ook niet echt het verschil tussen hun.

Ja ik dacht zelf ookal dat Yana misschien teveel erop lijkt. Alleen vind het zo'n leuke naam. Yala vind ik ook erg leuk. Ik ben er nog niet uit  ;)

We hebben reserveerd bij Bocs Valkkwekerij in Apeldoorn. Via een vriendin kwam ik op hun site, zij had het gezien en ben gelijk even gaan kijken. Had er nog niet van gehoord. Misschien dat andere mensen van dit forum ze kennen. Ze klinken heel erg vriendelijk en voelt goed met hun.

Groetjes Amanda

Inge88

Hey,

Mooie site hoor en ze klinken inderdaad vriendelijk.
Ik denk dat het per valkje verschillend is of ze aanhankelijker zijn of niet. Bij mij is Paddy liever bij me dan Indy. Indy is wat minder aanhankelijk, maar zit op haar tijd ook lekker bij me.
Casper, ook pop. Was ook niet zo aanhankelijk.
Ik denk dus niet dat dit een typisch karaktereigenschap is van een popje.

Anja

Hoi Amanda,

Ik denk het niet dat Yuna verward gaat worden met Yana.

Zelf heb ik ook een Yunah, een Yara een Yona een Yiba een Yeva een Yella dat lijkt oo kallemaal op elkaar. Ik ondervind er geen last van.

We horen het vanzelf wat het is geworden. Kies een naam die je zelf mooi vind.


*Amanda*

Hey Anja,

Dat is ook zo... lijkt ook allemaal op mekaar. Ik weet het nog niet precies maar ik heb een nieuw boekje voor Yuna gemaakt dus daar kunnen mensen reageren over een naam.

Ik wou nog even iets melden. Voor mensen die geintresseerd zijn. Een vriendin van mij heeft ook een kwekerij en daar hebben we Yuna vandaan en mijn moeder haar grasparkietje Rico. Ik heb voor hun een referentie geschreven en zij heeft voor mij bij dat verhaal een nagedachtenis gemaakt voor Punky. Ik moest ontzettend hard huilen toen ik het zag maar het was heel erg mooi! Zo lief dat ze dat gedaan heeft!

Voor mensen die even willen kijken, dit is de site:
www.villavliegbrigade.nl , dan naar referenties en dan naar het verhaal van Rico en Yuna.

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Nou wat een mooi verhaal. Heb menigmaal een brok moeten wegslikken hoor.

Groetjes Anja

*Amanda*

 :( Ik vond het ook echt heel lief van ze! Wat was Punky toch mooi! Ik vind het echt niet eerlijk maar ja het leven is nu eenmaal zo...  :'(