28 maart 2024, 15:08:20

Broedseizoen 2007

Gestart door trienke, 29 maart 2007, 15:21:21

« vorige - volgende »

trienke

Ik wacht nog even met de foto's. Ik wacht tot alle jonkies uitgekomen zijn. Dan kan ik in 1 keer foto's maken ;)

Verder gaat het goed met ze stand is nu 11

Mara

Hoi Trienke

Het gaat goed met je valkjes lees ik. Dat is mooi.

Liefs

Mara

Anke

Hoi Trienke,
Fijn dat het goed gaat bij jou.
Je hebt gelijk hoor dat je wacht tot alle donsjes uitzijn met foto's maken.
Ik wacht geduldig af.... :)
Groetjes anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

trienke

Hallo allemaal

Toch maar even wat foto's gemaakt. het kon nu van de kleintjes omdat ik het broedblok verschonen moest.

De jongen van de fallow die overgelegt zijn, Het zijn 2 geparelden, maar wta mij opvalt is dat de parels meer groen zijn dan geel zoals normaal. Ook is hun buikje wat licht groenig






Zoals jullie kunnen zien worden ze door dit pleegkoppen geplukt. Maar verder vind ik het een heel goed pleegkoppel.

Dit zijn de jongen van poekiewoekie en luti
4 wildkeurtjes. Voor het eerst dat ze zelf hun jongen verzorgen.







Met de rest gaat het ook goed.

Groetjes trienke

Mara

Hoi Trienke

Hele mooie foto's zeg! En wat heb je toch weer mooie valkjes.

Mara

Christine

Je pareltjes zijn idd heel vreemd!
Maar wel mooie giertjes ::)

De wildkleurtjes zijn lief! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Hallo allemaal

Vanacht is er weer een roodoog geel donsje uit een ei gekropen bij de fallows. Waar ik me weer zorgen over maakte is weer gebeurd, ze lieten het jong weer achter. Het jong lag voor dood in het blok, en dacht dat ie al dood was. Gelukkig kon ik hem/haar weer warm krijgen en heb hem maar snel over gelegt bij een goed koppel die maar 1 donsje hebben.
Het verschilt nu wel ongeveer 5 dagen, maar dit is me enige kans dat ie groot zal worden.
er ligt nog een piepei, die heb ik ook maar meteen overgelegt.

Groetjes trienke

Anke

Hoi Trienke,
Wat een mooie lieve valkjes heb je :)
Gelukkig kon je het jong nog redden en overleggen.
Heel verstandig dat je het piepei ook hebt overgelegd.
Hopelijk doet het pleegkoppel hun werk!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Trienke

Die fallows willen niet echt voor hun jongen zorgen? Enig idee waarom niet? Is wel vervelend hoor, ik hoop dat het piepei en het jong het gaan redden.

Mara

trienke

Hoi til

dankje

Hoi mara

Ik denk de onervarenheid en omdat ze nog vrij jong zijn. Mams is net 1 jaar.

Verder gaat het goed met het jong, het word lekker warm gehouden door 2 pappa's en 1 mama :P

trienke

hallo allemaal

Met de fallow jong gaat het goed. Het piepei, was donker aan het worden, en was op 1 plek aangepikt. Ik heb besloten om dat jong te helpen, gelukkig ook maar, het was er echt aan toe, en had ook al een poepje in het ei achtergelaten. Ik zal straks even weer kijken of ze het jong geaccepteerd hebben.
Het is ook een mooie roodoog geworden :)

Er liggen nog 2 eitjes bij de ouders, ik zal die in de gaten houden, en mischien ook overleggen. Maar gun ze toch ook een kans.  :-X

Groetjes trienke

Wilma1

Wat een zielig gezicht, veel veren op het lijfje en kale koppies  :-\ Laat je ze wel zitten bij het pleegkoppel ??? Ik zou de neiging hebben ze er weg te halen ???

Wel leuk weer al dat jonge grut  :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

trienke

Ik moet ze wel laten zitten, want heb er zelf geen tijd voor om met de hand groot te brengen.
Gisteravond was er ook 1tje uitgevlogen, maar heb die terug in het blok gezet.
Mischien dat het later over is als ze zijn uitgevlogen

Groetjes Trienke

trienke

Bink en luck hebben ook een piepei!!! alleen had die gister er al uit moeten zijn  :-X

Dus afwachten, ei ziet er donker uit

Anke

Hallo,
Er is weer veel gebeurd hier lees ik.
Wat fijn dat het pleegkoppel voor de pleegkids zorgt. Tja beter een beetje geplukt dan niet gevoerd toch?
Knap dat je het jong geholpen hebt uit het ei te komen. Dat lijkt mij doodeng, straks doe je iets niet goed.
Ik duim voor je dat het piepei goed uitkomt!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes