10 mei 2025, 00:33:09

Re: jongen

Gestart door remko, 16 april 2007, 14:16:49

« vorige - volgende »

remko

hallo iedereen,

Wij zijn nieuw in de wereld van de valkparkiet. Nu hebben wij een paartje die sinds vandaag (dat wij weten) een jong heeft en meerdere eitjes in de nestkast hebben.
Het jong word nu goed gevoerd door de ouders, hebben deze nog hulp nodig door b.v. speciale voeding?
En kunnen de rest van de eitjes (z'n 5 stuks) ook nog uit komen?

wie helpt ons op weg?

Groetjes remko en annemarie

Ivy

16 april 2007, 14:32:03 #1 Last Edit: 16 april 2007, 14:35:22 by Ivy
Beste Remko en Annemarie.
Als jullie valkjes goed voor hun jongen zorgen, hoef je geen hulp te geven. Zorg wel dat de ouders genoeg eten hebben - geef ze elke dag verse eivoer, genoeg zaad of pellets, groente/fruit en sommige valkjes zijn ook gek op kiemzaad en bruinbrood.
Ook de rest van je eitjes kunnen nog uitkomen, laat ze nog gewoon liggen. Weet je wanneer deze gelegd zijn? Een eitje zou in princiepe na 18 - 20 dagen broeden uit moeten komen.

Succes met jullie eerste nestje,
Ivana

PS: Hier is nog meer info te vinden
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,4010.0.html

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

remko

bedankt voor de snelle reactie. We hebben geen idee wanneer de eitjes gelegd zijn, we laten ze maar vanaf vandaag 20 dagen liggen. Ik neem aan dat het popje niet nog meer eieren gaat leggen nu dat ze al een jong heeft?

Ivy

Hoi Remko.
Als het goed is, gaan de ouders nu eerst voor hun nestje zorgen voordat ze aan een nieuw nest beginnen.
De eieren worden meestal om de 2 dagen gelegd (met afzonderingen) dus je zou over 2 dagen de tweede jonkie kunnen verwachten.

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

remko

ok dank je we wachten rustig af wat er komen gaat. Laat het nog wel weten hoe het is afgelopen

Rianne

Hoi Remko,

gefeliciteerd met jullie jong! :D
Ik heb je berichtjes even losgemaakt van het andere onderwerp, zo kun je het makkelijker terugvinden en krijg je eerder een antwoord op je vragen. :)

alex_vakje

hey wat is er in #$%%$^met mijn topic gebeurt met mijn vragen erin :s

RE : laat maar hihi