28 maart 2024, 19:26:24

kamervoliere

Gestart door luukluuk, 3 september 2003, 12:30:19

« vorige - volgende »

luukluuk

we hebben op marktplaats een kamervoliere gekocht ,op wieltjes voor 70 euro ,we kunnen ,of gaan hem zondag ophalen ,
zo eentje met zo dakje er op  ,
nu is de vraag ,kan je deze makkelijk verijden ? zo ff naar buiten op de dag ??
groetjes Margot

Vanessa_TC

Hallo Margot,

Wij hebben er ook een in de woonkamer staan, als het mooi weer is dan rol ik hem ook naar buiten in de tuin.
Hij past net door de deuropening heen.
Als het erg warm is, zet ik de valkjes altijd half in de schaduw met een grote badlaken met wasknijpers over de voliere heen, omdat het metalen dakje heel warm wordt in de zon.

Ze vinden het heel erg fijn hoor zo`n dagje buiten, ik ga ze dan ook altijd even sproeien met de plantenspuit.


Veel plezier met je nieuwe voliere!


Groetjes Vanessa

Kolkkie

Hoi Margot,

Ik heb ook een kamervoliere, die is heel erg makkelijk te verrijden. Dus ff naar buiten kan zo hoor ;).
Zoals Vanessa al zei, denk er wel aan dat ze niet in de brandende zon zitten, maar half in de schaduw.
Zelf kan ik die voliere niet mee naar buiten nemen. Ik kan hem niet ff van de trap af rijden. Dus ik heb buiten mijn oude jogkooi staan, daar zet ik ze dan in als ik ze mee naar buiten neem.

Mss is het wel handig als je een schuin plankje maakt/legt bij de drempel, zo maak je het jezelf wat makkelijker, en de valkjes ook.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

luukluuk

bedankt voor de tips ,ik zet ze eigelijk nooit in de zon hoor ,meestal onder het zonnescherm ! en voorlopig zal het wel niet meer zo vaak buiten zijn ,maar wie weet hebben we nog een mooi najaar ,wat ik mij wel afvraag ,als er zo dakje op zit kunnen ze niet meer ,als ze er uit zijn op de kooi gaan zitten ,die van mij zitten meestal op de kooi ,
groetjes Margot
leuke foto,s trouwens ,dat valkje lijkt zeker op die van ons !

Paul

Hoi Margot,
De wieltjes onder zo'n volliere zijn eigenlijk voor binnen gemaakt en niet van superkwaliteit maar als je hem voorzichtig  rolt kan het denk ik geen kwaad.
Als je over dat puntdakje een handoek legt kunnen ze er gewoon op gaan zitten dan hebben ze prima houvast.
Hier heb ik dat niet omdat ze op veel plaatsen kunnen zitten en zelf zonder handdoek zit er soms wel eens een acrobaat op de punt van het dakje :-)

Groetjes, Paul

luukluuk

bedankt voor de tip ,ik ga wel eens kijken als we hem hebben ,of hij makkelijk naar buiten is te krijgen ,en anders hebben we toch een mooi binnen voliere  :D
je zegt met een handdoek op het dakje ,maar die van mij zijn nu nog beide gekortwiekt ,kunnen ze dan ook naar boven klimmen ,
ik wil ze denk ik wel weer laten vliegen in de winter ,en als ze het weer kunnen ,maar dit hebben we tijdelijk gedaan ,omdat mijn zoon van 2 vaak de deur open laat staan ,
in de zomer !
en die kleine nog overal tegen aan vloog ,ze is wel zo gekortwiekt dat ze nog wel een stuk kan vliegen ,maar niet heel lang en ver
ik heb vanmiddag een hele mooie foto gemaakt zie hieronder

Kolkkie

Hoi Margot,

Je zou ook een soort van kunstgras op het dakje kunnen plakken, en er evt. oook een stokje op plaatsen.

Als je op deze URL klikt, kan je ergens halverwege het onderwerp zien hoe Trudie het gedaan heeft.

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=als;action=display;num=1053897083;start=15

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

luukluuk

ik heb het gezien hoor ,wat een goed idee !
dus het gras ,waar kan je dat iegelijk kopen ???
weet wel dat mijn ouders het op hun balkon hebben ,
en dan het er op plakken met dubbelzijdig plak tape ,en van dat stokje heb ik even de foto opgeslagen ,
maar waar hebben jullie die schroeven dan vandaan ,heb je niet alle schroeven nodig van het hokje ?
we gaan het zondag ophalen ik weet ook niet of er al stokken in zitten ,maar anders kan je die toch gewoon zelf maken ?
op maat zagen of zo !
bedankt voor de tip !
groetjes Margot
hoeveel valkjes passen er eigelijk in haha ik zag er heeel veel

Kolkkie

Hoi Margot,

Ik heb dat kunstgras zien liggen bij de Kwantum, in de vorm van tegels.

Het dakje wordt dmv 4 schroefjes en moertjes aan de tralies bevesigd, daaraan kan je die beugeltjes voor dat stokje ook bevestigen. Dus 2 schroefjes hebben een dubbele functie, om het dakje op zijn plek te houden aan de voliere, en voor die beugeltjes.
Die beugeltjes zou je gewoon moeten kunnen kopen in een bouwmarkt, alleen mijn vader heeft ze er daar nog niet kunnen vinden :-/, maar ze moeten er wel zijn.

De stokken voor in de voliere kan je zelf maken. Denk er wel aan dat de diameter niet te groot of klein is.
Zelf heb ik plastic zitstokken in de voliere, met een diameter van 16mm. Ook heb ik er 2 dunnere inzitten (14mm), maaar die zijn eigenlijk te dun, maar is voor de variatie, ivm de druk op de teenjes. Verder heb ik er 2 zittouwen in.

De hoeveelheid valkjes die er inkomen is afhankelijk hoe groot je voliere is.
De mijne is 55x45x160. Daar kunnen makkelijk 4 valkjes in, 6 is het uiterste. Dan moeten ze er wel elke dag uit.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006