29 april 2024, 05:28:00

Hinkende valk

Gestart door Ingrid1970, 12 april 2007, 20:09:39

« vorige - volgende »

Ingrid1970

12 april 2007, 20:09:39 Last Edit: 12 april 2007, 22:39:37 by Ingrid1970
Ik heb sinds 2 dagen een lutino in huis die ik bij een dierenwinkel heb gekocht. Hij is 7 a 8 weken volgens de verkoper en hij had hem zelf pap gegeven. Ik twijfelde erg omdat hij niet echt tam was (is inmiddels al goed) en hij geen kuif  en een kaal heeft  plekje op zijn hoofd :-\. Maar de verkoper  heeft mij ervan weten te overtuigen dat dat wel goed komt. Ik heb zelf nog aangekaart dat lutino's vaak doorgefokt zijn en daardoor kale plekjes krijgen maar dat was volgens hem niet het geval. Ik had op zich wel vertrouwen in hem dus ik geloofde hem maar op zijn blauwe ogen.  De verkoper verzekerde me dat hij gezond is en zei dat hij hem anders echt niet zou verkopen. Maar nu valt het me op (sinds gisteren) dat hij hinkt. Hij hinkt met het pootje dat geringt is. Hij klemt wel goed om mijn vinger met het pootje. Heeft iemand tips of enig idee wat er aand de hand zou kunnen zijn?

♪ Marlies

Hoi Ingrid, ;D


Zit het ringetje niet te strak ?

Als dat zo is, gelijk eraf ( laten) halen.
Als het pootje eventueel gaat zwellen, dan zit het ringetje straks helemaal in het vlees en kun je er heel moeilijk bij.

Succes,
Marlies ;)

Riny

Hoy Ingrid
Misschien heeft de kleine lutino wat te hoog geklommen in is gevallen.
Je moet denken de kooi is nieuw en alles is vreemd.
Ook zou het zo maar kunnen zijn, dat hij zich  die zich met vervoeren bezeerd heeft.
Dat kaal plekje zal je valkje blijven houden, dat groeit echt niet meer dicht .
Groetjes Riny