Wat voor kooi raden jullie nu echt aan?

Gestart door Peggy, 10 april 2007, 13:14:57

« vorige - volgende »

Peggy

Hallo,
Ik wil meerdere valkjes kopen,  binnenkort hoop ik een pop en een man te kopen en misschien in de toekomst nog wel 1 a 2.
Watvoor kooi raden jullie nu echt aan ( binnen ). Ik lees af en toe een jockkooi maar alle tips zijn natuurlijk welkom.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Rianne

Ik heb 2 kamer volieres van Ferplast en die bevallen me prima. :)

Ivy

Hoi!
Ook sommige papegaaienkooien zijn geschikt, zie Arthur in de webwinkel. Die heb ik zelf en ik vind hem geweldig en heerlijk ruim. Voor vier valkjes zeker geschikt.
Let wel op bij aanschaf van een papegaaienkooi dat de tralieafstand niet groter dan 2 cm is, anders kunnen ze doorheen met hun koppies en dat kan gevaarlijk zijn.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Sanna

Ik heb de A02 gehaald bij de Koopjeshal Renswoude en daar ben ik heel tevreden over:



Ik denk dat hier met gemak 4 valkjes in kunnen, maar bij mij is het voorlopig een tweepersoonskooi.

Ik vind hem makkerlijker schoon te maken dan de kamervoliere die ik eerst had en hij is ook wat breder. Ruimte in de breedte hebben ze toch meer plezier van dan ruimte in de hoogte. En de kooi is ook een stuk lichter van binnen omdat er geen dakje op zit en ik merk dat de valkjes dat ook erg prettig vinden.

Groetjes, Sanna

Peggy

Hoi Sanna,
welke kleur heb jij dan vd a02...ik zag dat er drie kleuren waren; wit,blauw en taupe? heb jij dan taupe?
Is het ook een stevige kooi,  net dat ie bijv erg wankel staat..
Bedankt alvast voor je reactie,
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Hoi Peggy,

Ja inderdaad, ik heb taupe. Dat vond ik de mooiste. Het zit een beetje tussen grijs en bruin in. Een heel mooi zacht kleurtje. En hij staat absoluut niet wankel, ik geloof dat mijn kamervoliere toentertijd instabieler was.

Groetjes, Sanna

Peggy

Oké dank je wel Sanna. Is ook nog wel een betaalbare kooi...ik denk dat ik er één ga bestellen.Dank je wel voor je advies.Ik houd je op de hoogte ;)
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Hoi Peggy,

Je kunt daar ook langsgaan, dan kun je er een stel 'live' bekijken. Heb ik toen ook gedaan, dan kun je zelf bekijken of je het stevig genoeg vindt en wat je nou echt handig vindt. Want ik had eerst ook heel iets anders uitgekozen, maar eenmaal daar vond ik deze mooier. Je krijgt hem gewoon in een platte doos mee, dus hij is vervoerbaar.

Groetjes, Sanna