18 april 2024, 23:06:49

luchtballonnen

Gestart door esli, 2 oktober 2002, 19:22:08

« vorige - volgende »

esli

Hoi Allemaal,

Mijn twee valkjes Olly & Pino staan altijd voor het raam. Alleen wat is nou het geval........ze zijn als de dood voor luchtballonnen. Zodra er een langs komt vliegen, wat hier nog al eens voorkomt, schieten ze regelrecht in de stress. Ze vliegen door de kooi, en bosten overal tegenaan, schreeuwen het uit en als ze er uit zijn gaan ze heel hard rondjes vliegen. Ze zijn echt bang. Als de ballon uit hun zicht veld is, is het over. Ook als we het gordijn sluiten is het goed.
Herkennen jullie dit, heeft het te maken dat de beestjes zich misschien aangevallen voelen?

Groetjes Esli         Olly&pino

V_Valkie

Ik denk dat ze zich aangevallen voelen,ja.Op een andere papegaaien site was ook iemand die vertelde dat zijn papegaai als de dood voor luchtballonnen was.

Silvia

Hoi,

Ik denk ook dat ze bang zijn. Mijn valk zit ook vaak in de vensterbank. Daar kijkt hij een beetje naar buiten en speelt met een papiertje. Verder staat er een grote glazen vaas op de vensterbank. Daar zit hij vaak achter. als hij dan buiten wat ziet (of het nu een luchtballon of een grote vlieg is) dan gaat hij zich erachter verstoppen. Heel lachwekkend om te zien.....

Ik hoop dat ze zich geen pijn doen als ze in de stress schieten. Misschien is het een idee om ook iets in de kooi te hangen of als ze los vliegen, iets neer te zetten, waar ze achter kunnen 'schuilen'.

Groetjes Silvia

cisca

HOI.
De valkjes voelen zich inderdaad bedreigd bij mij staan ze ook bij het raam en als er iets langslomt het zij een meeuw of andere vogels dan is er ook paniek,bij mij vliegen er dikwijls helicopters heel laag over en dat is niet leuk als ik het hoor dat er een komt ga ik bij de valkjes staan en dan zijn ze wel rustig maar met een ballon is dat moeilijk die hoor je niet ik zou aan willen raden je valkjes toch te verplaatsen voor ze zich echt verwonden en dan zal ook de paniek over zijn wat beter is voor de vogels.