26 april 2024, 00:45:48

te licht valkenjong

Gestart door wauthcthy, 24 maart 2007, 01:00:24

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Wauthcthy.
Je tweede vraag heb ik op onderstaande link beantwoordt.
Groetjes Riny

klik hier

wauthcthy

Hi Riny

Mijn valkenpop heeft gisteren haar eerste ei gelegd ,het jong is nu 27 dagen oud en is de laatste week om de 2 dagen 10 gram afgevallen en de dag daarop  terug 10 gram bijgekomen zodoende dat hij op 5 dagen eigenlijk 30 gram afgevallen is en 20 gram  bijgekomen .Zijn gewicht is gelijk eergisteren 90 gram.De man voederd hem wel de pop ook maar minder daar ze nu al op het gelegde ei ligt van gisteren.
Moet ik het jong appart zetten en zelf voederen of gewoon bij de ouders laten zitten.Indien ik hem zelf moet voederen hoeveel keer per dag moet ik dat doen en hoeveel per maaltijd
wauthcthy

Riny

Hoy Wauthcthy
Dat is wel een grote schommeling in gewicht.
Gebruik je een digitale keukenweegschaal?
Toch heeft je jong een goed gewicht.
Ik zou het jonkie lekker bij zijn ouders laten zitten , en 1x daags een voeding bij geven.
Daar kun je het beste Nutribird A21 voor gebruiken , daar zitten alle benodigde voedingstoffen in.
Je moet dan wel zorgen dat je een spuitje hebt van 10ml.
Hoe je de Nutribird moet bereiden, staat precies op de gebruiksaanwijziging, die zit in de verpakking.
Als je het jong dan net voor het donker wordt een voeding geeft, gaat het met een vol kropje slapen.
Veel succes!
Groetjes Riny

wauthcthy

Heb al achter nutribird A21 bij TOM&Co gevraagd doch daar kennen ze het niet.Bij All Dog Food moesten ze het bestellen maar dat duurde 3 weken voor ik het zou hebben.Ze hebben mij daar protein mix en eivoeding (krachtvoeding) van CéDé gegeven maar daar staat niet op hoeveel water je erbij moet doen,2 maatjes ei en 1 maat van die protein mix.Kun je mij zeggen hoeveel ik moet nemen
wauthcthy

Riny

Hoy Wauthcthy
Protein mix en eivoeding van CeDe is volgens mij geen handopfokvoer.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft CeDe geen speciaal handopfokvoer.
Nutribird en Orlux komen bij dezelfde leverancier vandaan net zoals Versele-laga ook. ( www.orlux.be )
Misschien dat je dan beter naar Orlux op zoek kunt gaan, dat is in Belgie wel verkrijgbaar.
Die Protein mix die je hebt gekocht, kun je even goed voor je volwassen valken gebruiken.
Groetjes Riny

wauthcthy

Het jong op digitale weegscheel gewogen vandaag en het schilde 10 gram met mijn gewone .De pop heeft haar twede ei gelegd vandaag ,ze voederen nog steeds het jongdat nog steeds in het nestkastje zit.Het woog deze middag 85 gram.
Ik neem het er elke dag voor een kwartiertje uit op mijn hand ,blaast elke dag minder en minder.De pop reageerd zelfs niet als ik het er uitneem terwijl ze op het nest zit.
wauthcthy

Riny

Hoy Wauthcthy
De schommelingen in gewicht kunnen ook komen, doordat het jonkie natuurlijk niet helemaal stil zit als jij het wil wegen.
Fijn dat de pop jou zo vertrouwd.
Groetjes Riny

wauthcthy

Hebben hem deze morgen  vanonder in de kooi gezet omdat hij daar meer plaats heeft hij loopt al flink rond in de kooi.
Het is zogoed als volledig in de pluimen ,ze blijven hem papa voederd hem alleen zelfs als hij in het nestblok zat.Heb een kooi met twee schuiven in de linkse schuif hebben we houtkrullen gedaan in de rechtse gewoon schelpenzand.
Het voelt zich blijkbaar goed in de linkse schuif heeft er meer plaats dan in de nestblok met de pop.Die heeft ondertussen 2 eieren gelegd.
wauthcthy

Riny

Hoy Wauthcthy
Jou berichtje over het ontsmettingsmiddel heb ik verplaatst naar andere vragen.
Dit omdat het niets met voeding te maken heeft, en het daar beter staat.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=23635.0
Groetjes Riny

wauthcthy

Hi Riny
Ik moet de kleine valk niet bijvoederen daar hij door vader alleen wordt gevoederd en nu al op 27 dagen oud al 102 gram weegt is dat niet te veel
wauthcthy

Riny

Hoy Wauthcthy.
Dat kan geen kwaad als ze door de ouders gevoerd worden.
Net voor dit valkje uit gaat vliegen, valt hij vanzelf weer een beetje af.
dat is heel normaal.
Ik ben blij dat het zo goed gaat.
Groetjes Riny

wauthcthy

Hi Rinny

Vader plukt hem wel kaal maar geeft hem nog altijd eten.
Kuifje zoals de kinderen hem genoemd hebben heeft vandaag voor de eerste keer langs de tralies van de kooi geklommen op dan op de touwen te gaan zitten .Hij is nu 4 weken oud
wauthcthy

wauthcthy

11 april 2007, 00:40:19 #27 Last Edit: 11 april 2007, 00:50:28 by wauthcthy
 ons Kuifje




wauthcthy

Riny

Hoy Wauthcthy
Jullie kleine kuifje is al een hele vent/dame geworden.
Erg veel wordt ze toch niet geplukt , ze doet haar naam toch nog eer aan.
Meestal is het kuifje het eerste, waar de ouders aan beginnen.
Het zal niet lang meer duren voor Kuifje aan zijn eerste vliegoefening begint.
Fijn dat alles zo goed gaat.
Groetjes Riny

wauthcthy

Hi Riny

Hij is nu al bezig met zijn vleugels te oefenen en is al een ervaren kooi klimmer.
Begingt ook al zelfstandig te eten vanonder in de kooi.
Komt zonder problemen op de vinger om uit de kooi te worden gehaald om te wegen.
Heb de andere eitjes van moeder vervangen door nepeitjes
wauthcthy