28 april 2024, 15:50:21

rooster op bodem kooi; schadelijk?

Gestart door Gen, 5 december 2006, 12:59:42

« vorige - volgende »

Gen

Hallo,

We hebben een papegaaienkooi gekocht voor ons toekomstig valkparkietje, alleen nu viel me op dat op de bodem een rooster zit (met daaronder een schuifla).

Zou het niet beter zijn om dit rooster eruit te halen?
Ik kan me voorstellen dat het pijn doet aan de poten en dat het rondscharrelen op de grond niet meer goed gaat.

Het nadeel is dan wel dat er gleuven ontstaan, maar wellicht zijn deze op een of andere manier dicht te maken.

Graag hoor ik jullie mening/ervaring hierover. :)

Groetjes,

Gen

sweetfuzzy

ik heb zo een rooster ook in mijn binnen voiliere maar ik heb hem eruit gehaald.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Anja


Ik heb ook een papegaaienkooi en ik heb het rooster verwijderd zodat de valkjes over de bodem kunnen lopen.

Groetjes Anja

Bello

Onze Bello heeft ook een kooi waar een rooster inzat maar deze hebben we gelijk verwijderd.

Hij loopt zo graag op de bodem van de kooi kippetje te spelen ;D

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Paauwtje

ook wij hebben ze uit alle kooien gehaald
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Sanna

Ik heb het rooster er ook uitgehaald. Ze spelen zo graag met de beukensnippers op de bodem ;D.

Groetjes, Sanna

Nynke

Citaat van: Paauwtje op  6 december 2006, 16:44:46
ook wij hebben ze uit alle kooien gehaald


Op de kooi hebben we ook een rooster, maar die hebben we wel laten zitten.....  ;D

Inger m

Hoi,
Een roosterbodem is niet schadelijk. Als het gewoon afgeronde spijlen zijn, dan is het ook niet pijnlijk voor de poten. De vogel zou er dan ook niet gaan zitten. Het rooster is bedoeld om contact met de ontlasting en voedingsresten (die evt kunnen gaan schimmelen) te voorkomen. Dit zijn namelijk belangrijke besmettingsbronnen voor ziekten. Het rooster heeft dus een functie.

Als je liever geen rooster gebruikt, kun je deze ook verwijderen. Dat kan ook geen kwaad, mits voer- en ontlasting regelmatig wordt weggehaald.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

chica

ik heb hem ook laten zitten ze hebben dan wel is waar geen buekensnippers maar het is wel een stuk handiger geen ontlasting overal of lege zaadjes.Bij mij lopen ze nog steeds even graag over de bodem.maar wat voor kooi heb je kun je misschien eens een foto erop zetten vind ik wel leuk om te weten ik had eerst namelijk een kooi "max" van www.dierenvilla.nl en nu heb ik de kooi king gekocht ook van dezelfde site  deze kooi is een stuk groeter het enige nadeel van, de kooi max was dat je de rooster er niet kon uithalen want dan viel die in elkaar maar als je die kooi niet hebt is het geen probleem.
groetjes ilse

missils

ik heb ook de kooi max maar bij mij kan het rooster er wel uit omdat mijn vader alle hoekjes waar de kooi aan vast moet vastgeklemt zelfs met het rooster viel de kooi nog in elkaar.. om hem in  elkaar te zetten vind ik niet echt een goeie kwaliteit van de kooi, en toen ik hem kreeg per post waren er veel spijlen gebogen en sommige zelfs afgebroken daar gaat je 100 euro

*Petra*

Citaat van: missils op 29 maart 2007, 10:44:47
ik heb ook de kooi max maar bij mij kan het rooster er wel uit omdat mijn vader alle hoekjes waar de kooi aan vast moet vastgeklemt zelfs met het rooster viel de kooi nog in elkaar.. om hem in  elkaar te zetten vind ik niet echt een goeie kwaliteit van de kooi, en toen ik hem kreeg per post waren er veel spijlen gebogen en sommige zelfs afgebroken daar gaat je 100 euro

Als je de kooi bij dierenvilla van hebt, kun je er gerust over mailen of mee terug gaan. Zij geven echt goede garantie en service.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Jel

Ik heb dat ook in mijn kooi mijn valkje vond dat irritant dus ik heb het er uit gehaald en ik vind het zelf ook veel fijner alleen met verschonen is het soms lastijg omdat hij er uit klimt dan ;)
Groetjes van: Crocky (R.I.P. 14-04-2008), Zilver, Ayo (R.I.P. 07-09-2010), Spyke, Ivana (R.I.P. 15-09-2011)