8 mei 2025, 02:02:43

wat voor een fallow is dit?

Gestart door nick01, 3 april 2007, 23:15:38

« vorige - volgende »

nick01

ik heb hier een bonte fallow witmasker zitten.
tenminste ik ga uit van fallow.
maar wat voor een soort fallow?
hij lijkt me te bruin voor een pale maar te grijs voor een bronze.
de ogen zijn niet vuurrood zoals je van fallow gewend bent maar als je met licht bekijkt of als ie in de zon zit zie je dat ie door en door rood is.
hij heeft geen witte irisring.
wat denken jullie.
in deze maand onze vogels t magazine van de nbvv stond een heel artikel over t fallowgebeuren bij valkparkieten maar ik kan er niet uitkomen.
op de foto heb ik m als vergelijking naast een cinnamon bonte witmasker gezet en naast een gewone bonte witmasker.

Karin

Dit is mijn bronze fallow bonte witmasker :

Misschien kun je het zo vergelijken ? Zijn ogen zijn echt koraalrood. Die van jouw lijkt op de foto iets donkerder, zowel de vlekken als de ogen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

nick01

mooi beestje , maar inderdaad ik vindt m niet zo heel erg lijken daarom twijfel ik ook over wat t is.
bronzefallowwitmaskers heb ik al zat gehad die waren over t algemeen zachter en bruiner van kleur.
en de ogen waren roder.
ik heb 2 palefallowswitmaskers gehad 1 was gewoon witmaskergrijs en de ander was bijna alluminium-kleurig.
ik hoop dat t iemand me wat kan vertellen.

nick01

jammer dat niemand hier een idee had maar inmiddels ben ik er uit.
ik heb te horen gekregen dat dit een bonte palefallow witmasker is.

Rianne

Dat is apart :)
Mijn moeder heeft een pale fallow witmasker split voor bont, die komt bij Lin vandaan. :)

Lin

Citaat van: Rianne op 13 april 2007, 16:21:54
Dat is apart :)
Mijn moeder heeft een pale fallow witmasker split voor bont, die komt bij Lin vandaan. :)

mannen split voor gepareld  :)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

nick01

wel apart hoe veel verschil er zit in de verschillende tinten.
maar goed nu nog een passende pop er bij en op t beste hopen.