12 mei 2025, 17:35:35

uit de kooi wel in de kooi niet

Gestart door Theo_Hoorn, 7 april 2007, 10:01:42

« vorige - volgende »

Theo_Hoorn

He,.. Weer een vraagje ???

mn valkjes willen eigenlijk niet dat ik ze inde kooi pak..
maar wel as ze uit de kooi zijn..
> vinger voor houden opstappen < gaat heel goed..

mijn vraag is..
hebben meer mensen dit?
is dit verkeerd

gaat dit over?
wat kan ik er aan doen

ovide

Hoi,

Vraagje, hoe bedoel je 'pakken'? Op de vinger stappen als ze in de kooi zitten of met de volle hand pakken? Met de volle hand pakken vinden valkjes niet leuk, tenzij je ze dat van kleins af aan gewend hebt gemaakt. Het is voor een valkje erg bedreigend, zo een grote hand.
Als je bedoelt dat ze wel op je vinger komen zitten als ze uit de kooi zijn en niet als ze in de kooi zijn: dat herken ik wel. Mijn valkje is feller en laat minder toe wanneer hij in de kooi zit. Buiten de kooi is hij supertam, maar in de kooi is het een echte vent. Ik denk dat het komt omdat dat toch de veiligste plek is, en daar durven ze wel van zich af te bijten. Buiten de kooi stellen ze zich afhankelijker op en is het minder veilig. Daar ben jij de veilige spil, en daarom stappen ze dan wel op je vinger.

En reagerend op je andere vraag: ik heb bijna 4 maanden dagelijks het flirtdeuntje gefloten tegen mijn valk, en ineens, vanuit het niets floot hij het moeiteloos na. Veel geduld hebben....

Hoop je een beetje te hebben geholpen,
Groet Nancy, Yana, Smoey en Yunah
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Theo_Hoorn

heel hartelijk dank ten 1ste voor je reactie..

Een fijne pasen.. hehe ;D

nou ik pak mn valkjes nooit met de hand inderdaad met me vinger.. maar 1 en halve van de 3 :p die kan ik in de kooi mn vinger voor doen.. en dan stappe ze op..

buiten de kooi zijn ze alle 3 tam..
de 1 meer dan de ander..
want ik heb ze allemaal nog niet even lang

misschien heeft het ook te maken met dat het hun plekje is 
net zoals je zegt.. daar voelen hun zig veilig en buiten de kooi met mij.. terrotorium.. ofzo. dus

en wat bedoel je met t FLIRT DEUNTE   VIET VIOEW ??

ik ben daar ook mee bezig.. hehe

je heb me zeker geholpen dank

ovide

Hoi,

Vrolijk pasen ;D

Ja, fjiep fjoew bedoel ik. Het heeft een paar maanden en 100000 keer voorfluiten geduurd, maar hij kan het. Ik ben nu bezig met het woordje hallo, en liedje happy birthday. De klank van hallo doet hij na, maar je kunt er nog niets van verstaan.

Mijn valk stapt wel op mijn vinger als hij in zijn kooi zit, komt er anders zelfs niet uit. Maar om hem terug in de kooi te doen moet ik hem echt pakken. Hij komt wel op mijn vinger zitten maar vliegt weg wanneer ik bij de opening van de kooi ben.
Een tip misschien nog: een valk eet en drinkt ongeveer elk uur/1,5 uur. Als er nergens drinken of eten staat behalve in de kooi, zullen ze vanzelf de kooi in gaan. Zo vang ik ze meestal: vogeltje erin, deurtje dicht ;)

Fijn om te horen dat ik je een beetje heb kunnen helpen, succes ermee!!!

Groet Nancy Yana Smoey en Yunah
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Theo_Hoorn

Maar mn valkje wilt juist niets van me weten in de koio en is dan paniekerig.. omdat ik uhm nog maar net heb denk ik ook

buiten de kooi zijn mn valkjes makkelijk te maken alleen t mannentje nog niet..

ik denk dat ik t stappeplan maar volg. en dan kijk of ik uhm tam krijg met wat geduld moet t lukken...