Mijn mini kinderboerderij [Nieuw: 6 Zebravinken!]

Gestart door mariejj, 10 september 2007, 22:19:19

« vorige - volgende »

mariejj

jaa straks word er een  kooi gebracht!!!  Dezelfde die ik al heb  ;D

Dit is me kooi:



En morgen gaan we nog een kooi ophalen!! voor me grasparkieten

Deze:


Misschien dat er wel wat vriendjes bij kunnen voor me grasjes!! of een nestje!  ;D

mariejj

Bovenin de kooi zit het nog een beetje vol met takjes/bladeren  maar dat is binnenkort al gesloopt door de parkietjes!  ;D




Jaaa er zat eindelijk een valkje op de nieuwe ladder!

En me man zit nog lekker te broeden

Mara

Hoi

Hele leuke foto's, vooral van je grasjes.

mara

mariejj

Vandaag is Sammy  14 jaar geworden!!!!!  ;D ;D ;D ;D dat is al een behoorlijke leeftijd voor een hond  :D zijn mama (onze vorige hond) was ook al zo oud geworden  :P

Sammy:


lekker liggen op zijn eigen bank:



Zijn mama Bertha, foto van het schilderij:


Roxy lekker rollen in het gras:

Anja

Hoi Sammy,

Gefeliciteerd met je 14de verjaardag.
Dat er nog veel mogen volgen.

Mooie foto's trouwens.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Sammy

Een dag te laat, maar niet te min van harte gefeliciteerd met je 14de verjaardag.

mara

mariejj

beetje late reactie maar, Dankje Anja en Mara  ;D


Danny is gister opgehaalt door zijn nieuwe eigenaars  :(
Hij heet nu Spirit  :D maar ik noem hem gewoon Danny en dat zal ik ook blijven doen.  ;)
Hij komt bij een ander jong hengstje te lopen en bij een merrie (een paard dus daar zal hij nooit bovenop kunnen springen ;D) Hij zal gecastreerd worden als hij oud genoeg is .  :-\
Iedereen hier vond het zon lief beestje!! echt hij was zo lief hij beet niet enz.. terwijl andere hengstjes dat meestal wel doen  ::) ;D

mariejj

Hoi!

Vandaag heb ik weer een nieuwe kooi gekocht (ja de 4de al  ::))   er zaten 6 zebravinken bij  ;D  en ik dacht die verkoop ik weer, maar ik vind ze zo leuk!! 

de foto's waren niet goed gelukt
met flits:

zonder flits:


Een filmpje want ze bleven niet lang genoeg stilzitten om een foto te maken  ::):


Toen ik ze van de vervoerskooi in de grote kooi wou doen  ontsnapte dit vrouwtje(?)  vloog een rondje en bleef toen op me hand zitten!!!!  ;D ;D en later in de kooi deed ik me vinger tegen der buikje  en ze stapte zo op me vinger!!  ;D


Deze kooi is het, dezelfde als de kooi van me grasparkieten alleen een andere kleur dakje:

mariejj

28 december 2007, 20:14:10 #23 Last Edit: 28 december 2007, 20:16:57 by mariejj
Vandaag had ik de zebravinken los in me kamer!
Het ging harstikke goed  een paar keer moest ik ze wel terug 'jagen' naar de plek waar ze mogen zitten, maar ze snappen dat al bijna!

Dit is de plek waar ze mogen zitten [ze mogen natuurlijk ook vliegen maar niet op andere plekken ziten vanwege de poepjes]  later krijgen ze nog meer plekken waar ze kunnen zitten  maar eerst even wenne.
In de linkerkooi zit het witmasker koppel  en de rechterkooi de grasparkieten.



En ik heb nog een paar foto's toen het nog vroor:





♥Debby♥

oooooooooo wat een heerlijkheid moet dat zijn.. zoveel diertjes.. echt genieten!!!

leuk hoor die zebravinkjes... wij hebben 2 rijstvogeltjes... ze zijn eens 1 keer ontsnapt maar werden zo vreselijk onrustig van het losvliegen dat we ze een grotere kooi hebben gegeven en daar moeten ze dan nu maar in blijven.. het was een drama om ze weer in de kooi te krijgen en al die stress vond ik zo zielig...

ze zijn ook al wat ouder en hebben eigenlijk nooit vliegruimte gehad toen ze nog bij hun oude baasje zaten..

als je kijkt zie je ze in mijn handtekening.. niet zo groot maar toch..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

mariejj

Citaat van: Debbeltje op 30 december 2007, 00:47:18
oooooooooo wat een heerlijkheid moet dat zijn.. zoveel diertjes.. echt genieten!!!

leuk hoor die zebravinkjes... wij hebben 2 rijstvogeltjes... ze zijn eens 1 keer ontsnapt maar werden zo vreselijk onrustig van het losvliegen dat we ze een grotere kooi hebben gegeven en daar moeten ze dan nu maar in blijven.. het was een drama om ze weer in de kooi te krijgen en al die stress vond ik zo zielig...

ze zijn ook al wat ouder en hebben eigenlijk nooit vliegruimte gehad toen ze nog bij hun oude baasje zaten..

als je kijkt zie je ze in mijn handtekening.. niet zo groot maar toch..


Ja het is heel leuk zoveel beestjes  ;D maar wel veel werk hoor  :-X maar dat heb ik er voor over  ;D

Dit was ook de eerste keer dat ze los zaten , ze zijn niet moeilijk te vangen maar als ze over een tijdje nog niet geleert hebben zelf weer de kooi in te gaan of op een stokje te gaan zitten zodat ik ze terug zet  dan blijven ze gewoon weer in de kooi.  Maar ik heb er nog hoop in dat ze het leren  want er was er 1 zelf al de kooi in gegaan!  En ze zijn best slim want het plekje waar ze mogen zitten hadden ze ook weer gauw gevonden.

Er was 1 zebravinkje door de tralies van de valkenkooi gegaan en toen zat hij tussen 2 valken in!  nou dat is toch een apart gezicht, zon heeel klein vogeltje tussen 2 van die groters!  ;D