valk plult jong voor eerste keer op 30 dagen

Gestart door wauthcthy, 9 april 2007, 19:39:30

« vorige - volgende »

wauthcthy

Hi

Mijn valkparkieten hebben een jong dat 30 dagen oud is . De pop zit al op een nieuwe lading eieren,zodanig dat wij het jong vanonder in de kooi hebben moeten steken,daar de pop naar het jong niet meer keek en geen eten meer gaf .het Mannetje wel doch sinds deze namiddag heeft hij de kop van zijn jong volledig kaalgeplukt.Het jong eet nog niet zelfstandig maar hij begingt welmet dat te doen.Mag ik het jong in een andere kooi zetten zodat hij zijn jong niet meer kaalplukt of is dit normaal.Het is niet zijn eerste nest doch bij de andere nesten heeft hij dat nooit gedaan.
Wat moet ik nu doen?
wauthcthy

eefje nieuwenburg

mijn valkje doet dat ook bij zijn jongen en ik laat ze gewoon bij de ouders zitten,de veertjes groeien weer aan het is alleen een beetje zielig omdat het wel zeer doet maar je kan er ook niks tegen doen......
apart zetten kan betekenen dat je het jong zelf moet gaan voeren en dat is best lastig.

groetjes eefje

wauthcthy

Bedankt Lieve
Zal het gewoon in de kooi bij de ouders laten dan
wauthcthy

eefje nieuwenburg

moet je maar niet te veel naar kijken en luisteren,ik vind het een vreselijk geluid dat gekrijs maar ja als ik ze zelf moet voeren redden ze het wellicht ook niet en dat is natuurlijk nog veel erger.

sterkte ermee hoor!
groetjes eefje