28 maart 2024, 14:04:17

volière bouwen

Gestart door roel, 16 augustus 2003, 16:16:13

« vorige - volgende »

brenteke

als je een voliere wilt bouwen is het belangrijk dat ze ruim en vooral lang is , de voliere op die foto is (srry) niet echt idiaal ik zie niet echt de gelegenheid om een uit te leven ; die voliere is namelijk te druk . er is ruimte maar die wordt ingenomen door takken en speeltjes. dus als je een voliere wilt bouwen is ze het best ,zeer lang, niet te hoog en breed genoeg om wat te kunne vliegen. zet er oo, niet teveel vogels in en beplanting heeft weinig zin ; dit knage ze toch stuk. groetjes brenteke ;)

roel

maar van de kweker mocht ik ze nog altijd terugbrengen als het niet ging dus ik kan misschien wel eens probere met de rosella's hé?! de volière wordt 12m² met een binnehok en dat word iets van een 4m²

Stijn dc

hello

neenee, niet proberen!
bespaar jezelf de ellende en de pijn!!
als je ze bij elkaar zet, gaan ze zeker je valkjes aanvallen tot de dood, dus!! niet doen!!!
als je ze dan moet wegdoen, is dat ook weer pijnlijk, je geraakt er toch aan gehecht!!

SDC:D

Renata de Haan

;)Hallo,
Ik zou graag willen weten welke houtsoort je kunt gebruiken bij het maken van een voliere. Bij een doe-het-zelf zaak werd mij verteld, dat de meeste houtsoorten niet hard genoeg zijn om bestand te zijn tegen de snavels van valkparkieten.
Ik heb op dit moment alleen twee grasparkieten, maar zou er erg graag twee valkjes bij willen. Mijn parkieten zitten in een kamervoliere van 1.80 h en 60 br. Ik wil dus graag eerst een betere voliere maken voordat ik aan "gezinsuitbreiding" begin.
Groetjes Renata

Stijn dc

hello

welke houtsoorten weet ik niet precies, maar als je geen triplex of dun hout gebruikt kan het meestal wel tegen de kracht van de snavel van een valkje hoor!
mss dachten die mensen in de winkel dat je kaketoes wou houden of zo:D

SDC:D