19 april 2024, 19:11:08

Extra vitaminen

Gestart door Xen, 8 april 2007, 18:05:32

« vorige - volgende »

Xen

Ik heb een probleempje met m'n valkjes, ik heb 2 koppeltjes in een buitevolliere zitten.  Enkele weken geleden was het ene popje ziek geworden, na enkele dagen apart in een warme ruimte was ze er weer bovenop en mocht ze weer bij de andere.  Nu is het andere popje ziek en zit deze apart. 

Ik dacht dat dit mss door een tekort aan vitaminen is. Ik zorg  elke dag voor vers eivoer een wat verse groenten of fruit, maar ze willen er nooit van eten (enkel nootjes en het gewone voer). Ik vind het raar dat ze niet eens naar het eivoer of het fruit/groenten omzien.
Onlangs ben ik ook overgestapt naar ander voer, het is een eigen mengsel van een dierenzaak hier in de buurt en het ziet er veel verser uit dan wat je in voorverpakte zakken koopt, en ik ken iemand die het al jaren gebruikt en nooit problemen heeft gehad.

Weet iemand wat ik nu nog extra kan doen, want ik ben ten einde raad  ???

-Bart

Riny

8 april 2007, 18:32:36 #1 Last Edit: 8 april 2007, 18:38:22 by Riny
Hoy Bart
Je zou ook vitaminendruppels kunnen kopen.
Een goed middel vindt ik Multi vit van Beaphar.
Die worden in dierenzaken verkocht in verschillende merken.
Hebben je vogels ook de beschikking over een kalkblok, en sepia, of grit en maagkiezel?
Groetjes Riny

Xen

hey Riny,

Ze hebben sepia en maagkiezel tot hun beschikking.  Ik heb zonet de kiemen die ik gekweekt heb gegeven en daar blijken ze van te eten, ik ga morgen vroeg de kiemen met het eivoer mengen in hoop dat ze er toch van zouden eten.

Die vitaminendruppels, moet je die gewoon in het drinkwater doen?  Ik heb namelijk een soort omgekeerd waterfles dat in een schaaltje staat, dat water wordt 2 keer in de week ververst, moet ik dan overschakelen naar een schaaltje water en dit elke dag verversen en de vitaminendruppels toevoegen?

grts Bart

Riny

Hoy Bart
Die vitaminen druppels kun je door het water vermengen.
Je kunt even goed de drinkfles gebruiken , dan maak je ze alleen niet zo vol.
Ook kun je aan het water dan wat druivesuiker of roosvicee toevoegen, dan proeven ze de druppels niet zo erg.
Als je begint met steeds een klein beetje meer eivoer op de gekiemde zaden te doen , dat wil ook nog wel eens lukken.
Groetjes Riny



Xen

Hey Riny,

bedankt voor de tips, ik zal ze zeker eens uitproberen.  Ik hoop alleen maar dat m'n zieke popje snel weer gezond is en terug vrolijk kan rondfladderen in de volliere  :D

grts Bart