28 april 2024, 20:41:30

ValkParkiet Tuigje

Gestart door Theo_Hoorn, 2 juni 2007, 11:16:24

« vorige - volgende »

*Patricia*

Hoi Theo,

waar heb je je tuigje vandaan? via het internet of via een winkel?
hoe heet het tuigje?
ik ga binnenkort naar de camping en ik neem de vogels dan mee. wie weet is het voor hen ook wat om zo in de buitenlucht te zijn.

Patricia

Rianne

Hoi Patricia,

laat je je valkjes dan wel kortwieken? :)

Theo_Hoorn

Laat ze in ieder geval zeker goed en proffesioneel kortwieken!!

en wat ook erg belangenrijk is dat je je valkjes laat wennen aan een tuig ze vinden dat niet 1 2 3 gezellig en leuk alleen maar eng!

ik raad je dus aan om hier nu al zo snel mogelijk mee te beginnen

http://dierenwebwinkel-rapido.nl/N_frame.html?http://dierenwebwinkel-rapido.nl/N_art_1526.html


je moet natuurlijk wel maat small bestellen!

en ook wat zal t een gekloot worden om t om te krijgen zijn.. , maar hou gewoon vol stel je valkje gerust door hem trostgierst voor te houden , ook zal je merken dat ie snel begint te ontdekken wat ie nou eigenlijk om krijgt door aan t touwtje zeg maar wat te knabbelen gewoon laten gaan..

en geef niet op as t niet lukt ik was zelf ook 15 a 30 minuten bezig , ( t leek wel uren ) nou suc6

laat je t me even weten hoe t gegaan is en hoe jij t ervaren heb!

en uhh.. veel plezier op de vakantie natuurlijk


*Patricia*

Hoi,

ik moet nog even op zoek naar iemand die mijn vogels kan kortwieken. Ik heb het laatst bij de dierenarts laten doen maar dat was niet goed. De vogels konden nog net zo goed vliegen als daarvoor alleen hadden ze wat problemen met sturen. Hij had ze aan een kant geknipt. Ik moet hier in de omgeving nog even rondvragen wie het wel kan. (nellie?)

Ik zou het tuigje dan waarschijnlijk pas volgend jaar gebruiken omdat ik over twee weken al op vakantie ga..


Patricia

Rianne

Valkjes moeten altijd aan 2 kanten geknipt worden! De dierenarts kan het dus wel maar moet de andere kant ook gewoon doen. :)

*Patricia*

hoi,

Dat zei ik ook tegen de dierenarts maar deze was erg eigenwijs en zei dat beter was om ze aan een kant te knippen.

je heb dierenartsen en fietsbellen.!!!!!

Patricia

Theo_Hoorn

whahah zeker..

nou ik weet dat t helemaal niet goed is voor je valkjes om hem aan t kant te knippe hij raakt uit zn evenwicht en t is heel erg zwaar voor je vogel dus geestelijk


ik noem t dierenmishandeling ( ookal ga ik misschien veels te ver ) maja als dierenarts! moet ie dat tog weten