Hobbykwekerij Sephora Linda - ronde voorbij

Gestart door Lin, 29 maart 2007, 08:20:51

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

Hoi Lin

Wat geweldig goed gaat het met je handopfok valkjes.
Ze zien er echt super uit.
Ook je andere valkjes zien er goed uit.
Leuk dat je voor je geelwang al een plekje hebt, en ja afscheid nemen is erg zwaar, vooral als je ze zelf voedt, dan trekken ze helemaal naar je toe.
Dat zie ik met die 2 van mij ook.
Ben blij voor je dat bij jou de handopfok goed ging, bij mij gaat het nog niet echt super.
Maar goed, we hopen op het beste.
Ben blij dat ze er bij jou zo goed uitzien.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Kooltje

Hallo iedereen,

Lin vroeg mij net om mezelf even voor te stellen.
Omdat dalijk het cinnamon opaline geelwang popje hier heen komt. :)

Mn naam is Nicole, 16 jaar en woon in Delft.
Ik heb op dit moment 4 valkjes. Twee tamme mannen, deze zitten binnen. ( Obie = witmasker man & Eicca = wildkleur man )

En buiten in de voliere, die ik samen met mn vader een tijdje geleden heb gemaakt, daar zitten 2 valkjes. Dit koppeltje heb ik overgenomen van Bianca ( kwetterflat ) Met dit koppeltje ga ik voor het eerste kweken.

Het gaat al erg goed. Want vandaag heb ik het eerste eitje ontdekt :D

Op dit moment zijn er al ( met het geelwang popje erbij ) 3 jongen geboren. Die dalijk ook hier naar toe komen.
Twee daarvan gaan de voliere in. En 1tje komt als vriendinnetje van mn witmasker man binnen te zitten.

Verder is het de bedoeling dat er eind dit jaar 8 ( prachtige ) valkjes in mn voliere rond fladderen.

Het valkenvirus is bij mij ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen.

Ook heb ik binnen 5 grasparkieten. Deze zijn helaas niet tam, maar wel heel lief. Helaas is de 6e een week geleden overleden. :(
Ook deze dingen kan je verwachten als je dieren houdt.

Het cinnamon geparelde geelwang popje ga ik trouwens Percy noemen. En ik wil haar graag koppelen aan een lutino man split geelwang. Dit mannetje heb ik gereserveerd bij Bianca.

Dit mannetje is deze ronde niet geboren. Dus Percy zal even binnen moeten zitten, helemaal niet erg. Want dan kan ik haar in de tussen tijd gewoon lekker knuffelen. :D

En als haar mannetje geboren is, en hier naar toe komt. Dan ga ik ze koppelen. En dan gaan ook zij de voliere in.

Het is een heel verhaal geworden. Dus ik hou het hier maar bij.
Ik ga over een paar weken hier ook een dagboekje aanmaken. En dan kunnen jullie verder lezen over Percy en mn andere valkjes. En over mn ,dan geboren,  jonkies!

Groetjes,
Nicole
Groetjes,  Nicole, Eden en alle valkjes van;

Caroline

Hé Nicole, ook hier!!

Leuk dat je de kleine geelwang overneemt van Lin.

Mijn Eros, albino mannetje komt ook bij Lin vandaan.  ;)

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kooltje

Ja ja, ook hier ben ik ;)

Ik dacht dat Eros ook bij Mandy vandaan kwam.
Gaaf hoor!

Hopelijk wordt Percy net zo mooi als hij!
Groetjes,  Nicole, Eden en alle valkjes van;

Caroline

Nee, Eros niet.  :D

Fleur, Pablo, China, Noa en Amor wel.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

7 mei 2007, 21:44:09 #245 Last Edit: 7 mei 2007, 21:47:56 by Rianne
Het enige valkje wat ik ooit gereserveerd heb is Tiaro, die komt ook bij Mandy vandaan. Tinco en Ayko heb ik gekregen, Dulce heeft Riny voor me meegenomen bij een kweker vandaan, Diego en Nevada komen uit Belgie en Denzel komt van de markt. :)
Oh ja, en Tinco, mijn albino man, komt ook bij Lin vandaan en is een oudere broer van Eros. :)

Caroline

Allemaal familie hier hoor en .... de toekomstige vrouw van Kouros gaat ook weer bij Mandy vandaan komen.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Wilma1

Wat een geweldige foto's weer *smelt* en die beer is ondertussen het meest gevraagde fotomodel  ;D

Heb je al veertjes "getrokken", ik ben erg benieuwd en hoop zo op een popje  :D

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Citaat van: moonwitch op  7 mei 2007, 19:57:27
Hoi Lin

Wat geweldig goed gaat het met je handopfok valkjes.
Ze zien er echt super uit.
Ook je andere valkjes zien er goed uit.
Leuk dat je voor je geelwang al een plekje hebt, en ja afscheid nemen is erg zwaar, vooral als je ze zelf voedt, dan trekken ze helemaal naar je toe.
Dat zie ik met die 2 van mij ook.
Ben blij voor je dat bij jou de handopfok goed ging, bij mij gaat het nog niet echt super.
Maar goed, we hopen op het beste.
Ben blij dat ze er bij jou zo goed uitzien.
Groetjes diana

Dank je wel. Mocht het echt niet lukken dan hoor ik het wel. ik woon opzich vlakbij je.

Hey Nicole,

Leuk dat je je even voorstelt nu weten ze ook de persoon achter de reservering.  :) Percy vind ik een leuke naam!! Gefelicteerd met je eerste ei!

Citaat van: Kooltje op  7 mei 2007, 20:46:47
Ja ja, ook hier ben ik ;)

Ik dacht dat Eros ook bij Mandy vandaan kwam.
Gaaf hoor!

Hopelijk wordt Percy net zo mooi als hij!

de ouders van de vier witmaskers donsjes komen ook bij Mandy vandaan Nicole.

Citaat van: Wilma1 op  8 mei 2007, 10:28:56
Wat een geweldige foto's weer *smelt* en die beer is ondertussen het meest gevraagde fotomodel  ;D

Heb je al veertjes "getrokken", ik ben erg benieuwd en hoop zo op een popje  :D

:D Wilma

Lief he? ja die beer staat al vaak op de foto. een vast iets wat ik met elke ronde probeer te doen.

---------

Dag allemaal,

De veertjes van de twee witmaskers zijn vanochtend op de post gegaan. ik heb vier reserveringen voor deze witmaskers 2x poppen en 2x mannen. Degene die geen geluk hebben kunnen er een van de vier witmasker donsjes kiezen.

Met de drie gaat het heel goed. Ik zie ze met de dag vooruit gaan. Ze gaan zover rekken dat ik net hun koppies boven de rand van de kooi kan zien. de kooi staat namelijk vrij hoog. En dan gaan ze op het trappetje klimmen en nu proberen ze ook de tralies uit. sinds enkele dagen staat er nu ook voer en drinken. De witmaskers zijn al druk aan het proberen.

Vanochtend was ik natuurlijk weer aan het voeren en vloog de oudste een klein stukje voor de eerste keer. Mijn hart ging helemaal tekeer ik vond het zo mooi. Dat ie terug vloog kwam ie zo op mijn schouder landen..ahhh :-* toen had Lin wel even traantjes in de ogen. Zo lief vond ik het  :'( :) net alsof je kind de eerste stapjes zet...

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oudste witmasker

2e witmasker

en Percy

Nog een paar oudere filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=3q_2fg2JxJo
http://www.youtube.com/watch?v=rHAHCgLccuI

witmaskers waarschijnlijk een paar door elkaar gehaald.

witmasker 2

witmasker 3 is de enige bonte, Ik hoop met parels.

witmasker 4

waarschijnlijk doen een paar het niet maar daar kijk ik in mijn pauze wel naar.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Lin,

Wat leuk om te lezen hoe een van je kleine valkjes voor het eerst ging vliegen. Dat lijkt mij ook een heel speciaal moment! :D :D :D
Vooral dat hij toen weer naar jou terugkwam en op je schouder landde...schattig gewoonweg.

En je foto's zijn prachtig. Wat een lieve koppies hebben die kleintjes allemaal. Zo lief om te zien hoe ze naast elkaar op de doos zitten.
En dan die allerkleinsten...ach...echt lief.
Mooie foto vind ik ook die waar je ze allemaal samen (inclusief ouders) in het blok ziet zitten.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Frank en Carolien

Hoi Lin,

Superlief die valkjes, echt geweldig om te zien, die schattige kopjes.  We zijn zeer benieuwd naar de uitslag van de test, erg spannend.

Groeten, Frank en Carolien

ann_dam

Oh wat heb ik weer een hoop gemist!

Wat mooi dat het geelwangetje een plekje heeft :D percy is echt een schatje :D

De andere twee zijn ook super en de donsjes beginnen ook al echt op vogeltjes te lijken :D geweldig! Ik merk hoe vaker ik hier kom kijken hoe schattiger ik de jonkjes vind, in plaat van lelijk wat ik eerst vond van valkparkiet kleintjes haha.

Gefeliciteerd met de eerste vlucht van de oudste!! Er leuk om te lezen.
Ik ben benieuwd wat er uit de DNA test komt ;) en zoals ik eerder al zei, ik wacht rustig af tot ik aan de beurt ben, ik geniet gewoon enorm van dit dagboek :D

Groetjes Annemarie
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

Inge88

Wat leuk die filmpjes! Het zijn actieve valkjes zeg. En wat een grappig gezicht wanneer Percy onwijs graag gevoerd wil worden.

De 4 witmaskertjes zijn al gegroeit zeg!