4 mei 2025, 06:54:03

Zijn mijn vogeltjes ziek???

Gestart door trienke, 28 maart 2007, 19:24:25

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Trienke
Als je met z'n tweeen bent gaat het gemakkelijk.
Eentje houdt de valkjes vast, en de ander geeft de wormkuur.
Zo doen wij het altijd.
Groetjes Riny

trienke

Via de snavel lukt helaas niet :(.

Lucky spuugt het meteen weer uit. Ik doe het morgen weer door het water heen, met een kleine toevoeging van roosvicee. Ik zal ook het bakje met water een halve dag voor de tijd er uit halen.

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Je moet nu natuurlijk wel opletten dat ze er niet teveel van binnen krijgen , dat is ook niet goed.
Als je het rechtstreeks in de snavel doet, hou je gewoon het hoofdje wat naar achteren , dan moeten ze wel slikken.
Veel succes !
Groetjes Riny

remco1976

hoi,

ik ben het met riny eens,je moet ook weer niet teveel geven.maar je moet de vogel nooit op de kop rug houden.zo kan het in de longen terecht komen.net wat riny zegt,de kop ieds naar achter.door het water wordt niets.vooral als ze al goed besmet zijn,dan krijgen ze via het water teweinig binnen.omdat ze niet veel water drinken.dus ik zou het echt nog eens goed proberen.

gr.remco

trienke

Ik heb het geprobeert, maar doe het niet weer, arme beestjes.

Lucky heeft een paar druppies binnen, maar bij binkie ging het echt verkeerd, dacht echt even dat hij in zou blijven hangen :(. HIj is nu ook aan het overgeven :-[

Groetjes Trienke

remco1976

hoi,

ik snap niet hoe je dat hebt,je moet het ook niet in de bek spuiten,maar rustig druppelen,via de zijkant van de snavel.

gr.remco

trienke

Ja dat heb ik ook gedaan, maar ze spugen het gewoon weer uit.

Ik heb nu hun waterbakje eruit gehaald, en dan krijgen ze pas in de middag weer water.

Groetjes Trienke

trienke

Ik heb ze het nu gegeven, en even opgelet of ze er van dronken, ik zag ze er alle 6 van drinken ;)

Maar kan het nu geen kwaad voor lucky? omdat zij al een paar drupjes binnen heeft van gister

Groetjes Trienke

Riny

Hoy Trienke
Dat zul je nooit zeker weten , omdat je niet kunt achterhalen wat ze gisteren binnen heeft gekregen.
Groetjes Riny

remco1976

hoi trienke,

net wat riny zegt,dat het moeilijk tecontroleren wordt.is er niemand in jouw buurt die het voor je doen kan.want dat proberen,das ook niet goed.die kleine beetjes kan ook zorgen dat de wormen imuum worden voor jouw kuur.en dan heb je pas echt een probleem.of het zielig is of niet.maar het is ook zielig als ze er aan dood gaan.dus das een keus die je zelf maken moet.heb je alles  ontsmet met halamit?is net zo belangrijk als wormenkuur geven.

gr.remco

trienke

Hoi riny

Nee dat klopt.

Hoi remco
Ik wist dat ze er ook imuum voor konden worden, heb ik gelezen in een eerdere topic over ontwormen.

Verder ken ik niemand in de buurt die het voor me kan doen.
Ook heb ik hun kooi goed schoongemaakt, en dat zal morgen weer gebeuren.

Groetjes Trienke