28 maart 2024, 19:42:58

krijsen

Gestart door kathy, 2 september 2003, 01:33:40

« vorige - volgende »

kathy

2 september 2003, 01:33:40 Last Edit: 2 september 2003, 01:34:22 by kathy
Hoi iedereen,

Ik heb een probleempje met Tasco, kwist eerst niet waar het te plaatsen, daarom plaats ik het bij verzorging....
Tasco is heel lief, en tammer en tammer met de dag, maar hij kan zo krijsen, als ik hem bij me neem, begint ie te krijsen, het soort gekrijs dat je hoort in de broedkast, en piepen ook soms...als ik hem dan eivoer geef (omdat ik denk dat ie honger heeft) wil ie het niet....de snoepstok die hij in z'n kooi heeft speciaal voor valkjes heeft ie ook nog niet van gegeten...
Zijn krop is ook gevuld dus van de honger is het niet....
Waarom doet hij dit?
Groetjes
***Kathy en Tasco***

Kolkkie

2 september 2003, 01:55:34 #1 Last Edit: 2 september 2003, 01:56:19 by kolkkie
Hoi Kathy,

Dat soort geluidjes heb ik ook met Pukkie gehad. Het is om aandacht te trekken van zijn ouders, vaak voor voedsel. Alleen ziet hij jouw ws als zijn ouders.
Dus ik zou je er maar niet druk om maken, ook omdat je zegt dat zijn krop goed vol zit.
Het kan wel een paar weken duren voordat het helemaal over is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Kathy,
Tasco mankeerd niks hoor maak je maar geen zorgen.
De jongen worden normaal nu het uitvliegen nog 6 weken door de ouders bijgevoerd en ook al eten ze zelf maken ze nog weken lang dat geluid maar ze stoppen er na een aantal weken mee.
Je moet je juist verveert voelen dat Tasco dat geluid maakt want dat doen ze normaal alleen als ze de ouders zien hier :-)
Tasco komt uit het nestje met mijn beste ouders dus die moet zeker stoer en sterk worden maak je maar geen zorgen :-)
Het is al heel fijn dat Tasco zo lief is en goed eet en drinkt :-)
Met een paar weken zal ie echt dat krijsen niet meer doen want dan is ie echt volwassen aan het worden nu is het nog net een babytje :-)

Groetjes, Paul

Cobie

Hoi Kathy.

Inderdaad je moet je niet druk maken hoor, dit is normaal.
Ik heb buiten in mijn voliere een valk van 6 maanden die dit gedrag ook nog vertoond. En dan word hij door een volwassen valk gevoerd. Slim toch hè die valkjes  :P :P :P.
En wat heeft je valkje een mooie naam gekregen zeg.
Heel veel plezier van en met Tasco.

Dikke knuf Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier