28 maart 2024, 10:29:18

zelf lekkernijen maken

Gestart door _Anne, 28 maart 2007, 14:03:25

« vorige - volgende »

_Anne

maken jullie ook welles zelf iets lekkers voor jullie valk?
Ik ben nu bezig om zelf zo'n knabbelstok te maken.. Het lukt alleen nog niet helemaal..
Ben benieuwd

_Anne

Naja een middag vol geklooi is het uiteindelijk niet echt gelukt.
Ik heb er wel 1tje maar die is niet helemaal vol en hij plakt nog een beetje.. Die ligt nou in de zon kijken of het drogen wilt.
Ik heb nu die koekjes gebakken die op deze site stonden en ze zien er goed uit! Ik ben benieuwd of hij ze lekker vind.

Misschien wil iemand wel weten hoe ik dat stokje gemaakt heb:

Je hebt een bakje/potje waar je je zaad in doet. Die is ongeveer zo hoog als je stokje.
Dan besmeer je je stokje met honing. Dan doe je em in het bakje met zaad een beetje bewegen zodat er overal wat op komt. Dan haal je em er uit en moet je even wachten dat alles wat niet goed plakt eraf valt. En dan heb je zo'n stokje

1 ding weet ik nog niet hoe de honing met het zaad hard wordt. Hij ligt dus nu in de zon dus even afwachten ;)

Monky

Hi Anne,

Er is hier een topic geweest over lekkernijen maken, maar de zoekprogramma doet een beetje raar...
Ik zal kijken of ik het voor je kan vinden.

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Anne
Op onderstaande link staan nog meer lekkernijen.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,8491.0.html
Groetjes Riny


Monky

Dat is raar... Ik had die link eronder gezet... Maar hij is verdwenen  ???
Riny, bedankt om het alsnog te plaatsen. Dat was inderdaad de link die ik zocht en gevonden had  :P en geplaatst dacht te hebben  :-[ :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi

Als je graag zelf aan de slag gaat om lekkers voor je valkje(s) te maken, dan is dit een erg goed boek : Gourmet Bird Food Recipes

Groetjes
Romy