8 mei 2025, 02:06:45

tige ouders

Gestart door elientje, 31 augustus 2003, 22:48:52

« vorige - volgende »

elientje

Aan alle mensen van Nederland (en belgie en de rest), die nog bij heb ouders wonen:hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen? En wou (1) van de ouders er in het begin geeneen en heb je er later toch een gekregen? HOE HEBBEN JULLIE DAT GEDAAN??????? ik moet mijn moeder nog zien te overtuigen dus ja,
heel veel groetjes, Eline

Tara

Hoi Eline,

gewoon de hele tijd karweitjes oplossen en als ze vraagt waarom je al die dingen toch doet, dan zeg je, zo wil ik je overtuigen hoe graag ik een valk wil. Iets in die aard :).

Groetjes, Tara

anika_en_spirit

hoi eline,

ik heb nu zelf 2 valkjes ben 13 jaar en woon dus nog bij mijn ouders.
hoe ik het voor elkaar heb gekregen ??
simpel: gewoon goed met mijn ouders overlegd voordat ik er 1 kreeg.
we hebben bijv. afgesproken dat zij niet de rommel van de valkjes opruimen, maar dat ik dat doe en dat ik de kooi schoon maak wanneer het nodig is en hun eten en drinken regelmatig ververs.
toen ik had beloofd dat ik dat zou doen was het goed.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Kolkkie

Hoi Elientje,

Ik zou zo en zo vertellen waarom jij per se een valkje wilt, en wat er zo gaaf aan valkjes is (karakter, vriendelijk, vredelievend enz.)
Nauurlijk ook zeggen dat je alles op zal ruimen.
Wij hebben bijna altijd vogels in huis gehad, dus echt problemen zijn er bij mij niet geweest. Ik heb alleen moeten zeggen dat ik alles zelf op zou ruimen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Ik had hetzelfde probleem. We hebben afgesproken dat de valkjes OP MIJN KAMER zouden blijven, ook als ze overlast veroorzaakten!!!! Anders moesten ze weg.
Wel, dat was accoord en ik heb er nu twee. Mijn moeder is totaal verzot op ze en mijn vader vind ze ook heel erg leuk!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Timmety

Hee
Ik werk op het vogel-asiel, en heb ze gewoon meegenomen, en dan zei mijn moeder, jah die kan ik toch nie meer terug sturen (ze had er een zwak voor) :D:D
Das hendig he., maar nou moeten ze wel terug... :( dus...
maja
Tim

Lique

Je hebt vast en zeker een printer.
Je kan ook allemaal foto's uitprinten (kost lekker veel geld) en op je kamer hangen.
En het liefst ook mee naar beneden nemen.
Zo zien ze wel, dat je helemaal valkjesgek bent.
En neem je ouders een keer hier mee naartoe.
Wedden dat jullie er eentje nemen?

ria

Hallo,

Ik wens je heel veel succes en het lukt vast wel joh om je ouders te overtuigen. Valkjes zijn zo lief.

Straks kun je ons misschien vertellen dat je een valkje mag, of misschien wel twee.

Succes hoor, ik duim voor je.

Groetjes,
Ria

elientje

Heej allemaal,
mn ouders weten onderhand wel dat ik helemaal gek van valkjes ben. Mn vader heeft een zwak voor ze, en gunt het me heel graag, en wil net als ik een lutino hebben, ma\ar mn moeder he... >:( Als ik roep, moet echt ff op internet, dan roepen ze meteen: wil je uitzoeken hoe duur een valkparkiet is? ::) ;D Das wel grappig natuurlijk, maarre, ik zit nu op het hoogtepunt hoor! Vertel jullie later er wel wat meer over,
xxx eline

yentl

Hoi elientje,

ik duim ook voor je valkparkieten zijn gewoon te gek ! Probeer gewoon je ouders met vanalles te overtuigen. Ik heb valken voor m'n verjaardag gekweken, gezegd dat we geen vrouwtje hadden (dacht ik toen toch maar blijkt dat de flup een vrouwtje is...) en ik zou graag eens kweken enz enz. Lutino is een leuke keuze. Mijn tamste is ook een lutino  ;). Valkjes op zich zijn helemaal niet zo duur eigenlijk, het is de kooi... tja... een lutino kost normaal rond de 20 euro of ietsje meer of minder. Mijn valkjes hebben nooit meer dan 25 euro gekost.

Maar dat geld zijn ze waard!!!

groetjes Yent'l

Mirjam-Moniek

Hoi Elientje

Ik zou heel eerlijk zijn tegen je moeder over valkparkieten. Je kan ze gaan ophemelen, maar je moeder komt ook achter de minder leuke dingen.

Een paar negatieve kenmerken van valkparkieten.
Als ze losvliegen laten ze overal poepjes vallen. Ze ontdekken steeds meer plekjes, dus je krijgt op steeds meer plekken poep.
Ze willen ontdekken en slopen werkelijk alles. Ze eten je plantjes op, peuteren het behang van de muur, bijten gaten in papier en kaften van boeken en eten gaten in je houtwerk. Ze gaan op glazen zitten, die soms op de grond kapot vallen als ze weer opvliegen.
Ze zijn erg enthousiast en daarom is het moeilijk om ze dingen af te leren. Dat kost erg veel tijd en consequentie.
Als ze schreeuwen, kun je dat vaak door het hele huis horen. Schreeuwen doen ze bijv. als jij uit de kamer bent waar zij zijn. Dan roepen ze je om te weten waar je bent.  

Als je alleen uitgaat van de leuke kanten, vallen valkparkieten erg tegen. Net als alle andere dieren hebben ze ook vele negatieve punten. Bespreek die ook met je moeder, anders heb je grote kans dat ze van je moeder weg moeten als ze die negatieve punten ontdekt.

Stijn dc

hello

perfect gezegd mirjam moniek!
je moet eerlijk zijn!
als je ouders het nog niet niet willen, is het beter dan dat je een valkje hebt en het dan weeer moet wegdoen!!

SDC

elientje

Hey!
Mirjam-moniek: ik ben het helemaal met je eens!
Ik ben daar in het eerst ook van uitgegaan, maar door jou weet ik nog wat meer minder leuke feitjes. (positief bedoeld!) maar ik laat mn vader en moeder dit maar niet lezen, want vooral mn moeder zoekt allemaal van de wat minder leuke feitjes.:-/ maja, ik heb te horen gekregen dat ik in elk geval moet kijken hoe het dit jaar met me gaat: in 2004 gaan we verder kijken (maar ze kunnen het niet helpen dat ik dit hele jaar nog besmet zal zijn met het valkparkieten-virus!). Mn moeder ziet op dit moment alleen de minder leuke feiten, en ik zal ook mn kinderarts vragen hoe het zit met onze allergie. Misschien kan hij mn moeder ook aan t valkparkieten-virus 'helpen'.
xx-ies Eline

elientje

De valkpakiet hierboven is dus niet van mij, maar ik vond het zo'n mooie vogel en zo'n mooie foto. ;D haha
xxx-ies eline