9 mei 2025, 00:56:42

Popje dood.....Eitjes????

Gestart door lolliefant, 26 maart 2007, 16:51:04

« vorige - volgende »

lolliefant

26 maart 2007, 16:51:04 Last Edit: 26 maart 2007, 16:52:42 by lolliefant
Een van mijn popjes was een nageltje kwijt geraakt, en ze had ineens een dikke teen.  Dus ben ik vanochtend met haar naar de DA gegaan. 
Hij was haar nog aan het onderzoeken, toen ze ineens een hartaanval kreeg en zo voor mijn ogen doodging.  VRESELIJK.  :'(   Het was mijn mooiste bonte valkje en zo lief.  Maar volgends de DA gebeurt het vaak dat een vogel van alle stress opeens doodgaan.  Ik zal haar heel erg missen.  :'(

Maar nu zit ik met een probleem.  Ze had 5 eitjes.  Ik heb net gekeden, en van de 5 is er 4 bevrucht.  De mannetje ging er altijd alleen overdag broeden.  Hoe moet dit dan s'nachts? ??? 

Is het slim de eitjes bij mijn andere broedende koppel te liggen. Zij hebben 2 bevruchte eitjes.  Zal ik de andere 4 er gewoon bij doen dat zij het allemaal uitbroeden?   Is 6 bevruchte eitjes niet teveel voor de andere koppeltje?

Ik hoor graag jullie advies.

Mvg
Marijke

Riny

Hoy Marijke
Wat vreselijk voor jou .
Dan zou ik zeker eitjes overleggen naar je andere koppel.
Wel zou ik de man het onbevruchtte eitje laten houden , en als je hebt ook een paar nepeitjes.
Dan veranderd voor hem, aan het nest niet zoveel.
Veel succes !
Groetjes Riny

Karin

Zijn deze eitjes even oud als die andere 2 ( of ongeveer ) ? Dan zou ik ze ook overleggen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

lolliefant

Hoi

Ja, de eitjes is ongeveer even oud.  Ik heb ze erbij gedaan, en het gaat prima. Het is wel grappig want het lijkt of ze het niet eens in de gaten heeft dat ze er nu niet meer 2 maar 6 eitjes heeft.   ::)   :D   

Alleen vind ik het zielig voor de mannejte.  Hij is erg onrustig.  Hij roept steeds zijn vrouwtje.  Ze waren 1,5 jaar saman. :'( 

Groetjes
Marijke

Riny

Hoy Marijke
Dat vindt ik ook altijd zo zielig als er een achter blijft.
Toch zal dat roepen nog wel een paar dagen duren.
Hopelijk gaat met de eitjes alles verder goed.
Groetjes Riny