19 april 2024, 07:49:37

ontlasting niet goed

Gestart door _Anne, 25 maart 2007, 19:52:26

« vorige - volgende »

_Anne

hallo,

Mijn valkje heeft last van hele dunne poep of juist hele dikke poep. Mij lijkt dit niet goed. Hij heeft genoeg en vers water en krijgt ook steeds weer nieuw voer erbij.
Maar hoe komt het dan toch dat zijn ontlasting toch steeds veranderd. Het is nu ongeveer een maand zo. Weet iemand wat ik hier aan kan doen of waar het aan ligt?

mvg Anne

Riny

Hoy Anne
Ik zou zo niet kunnen zeggen waar het aan ligt.
Misschien is het een idee om eens een ontlastingonderzoek te laten doen, bij een Dierenarts.
Groetjes Riny

_Anne

het is dat me moeder er zo gek van wordt omdat het om de hele kooi ligt soms en de kooi zelf niet alleen de bak maar ook de tralies zitten onder. We moeten het elke dag schoonmaken.
Ik zei ook al dat we misschien naar de dierenarts moesten maar dat vonden ze nog niet nodig. Vandaar dat ik hier even om jullie hulp vraag

_Anne

Ik las net hier wat over kiezel. Mijn valkje krijgt dat niet? Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Wat is kiezel dan eigenlijk percies? Waar kan ik het halen en hoe ziet het eruit?

Annetjee

Hoi anne

Ik weet niet of de link het doet maardan anders bij voeding hier links in de kolom

http://www.valkparkiet.com/nl/files/voeding.htm#Kiezel//

groetjes annet

carco

Voor een ontlastingsonderzoek hoef je niet naar de da toe hoor: je kan dit gewoon opsturen ;)
En ik kan me niet indenek dat het niet geven van kiezel de oorzaak kan zijn. Ik heb jaren geleden een valk gehad en had hier toen nog nooit van gehoord en die had nooit vreemde poepjes.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




_Anne

oke gelukkig maar dat het daar niet aan kan liggen. Vanmorgen had ik em even uit de kooi gehaald. En toen was het geen poepje meer maar echt gewoon een plasje. Zou het kunnen dat het voer niet goed is. Of dat ie teveel drinkt?
Ik heb grofvogelvoer. Hij eet de zonnepitten bijna niet maar wel alle kleinere zaadjes en pitjes. Moet ik misschien wat bij geven dat zijn ontlasting wat vaster wordt?

Bedankt alvast voor jullie reacties

Mara

Hoi Anne

Ik geef ook grof parkietenvoer en hier hebben ze normale poepjes.

Wel heb ik een valkje dat ontzettend gevoelig is voor schommelingen in het weer, dat merk ik dan weer in de poepjes, maar verder alles normaal.

Mara

_Anne

Ik ga overmorgen even naar een vogelzaak waar ik hem ook gekocht heb. En zal daar is vragen wat het kan zijn. Als het nog heel lang blijft dan zal ik een ontlastingonderzoek laten doen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!