5 mei 2025, 18:31:32

voeding

Gestart door gea giezen, 28 augustus 2003, 02:38:04

« vorige - volgende »

gea giezen

ik heb een vraag over het bijvoeren van een jonge valkparkiet.
Heb nu een jonge valkparkiet van 6 weken, en geef hem nog steeds handopvokvoer. Alleen nu blijven er kleine restjes op de veren zitten rond de bek. Gaat dit  na verloop van tijd nog weg??????? (lijkt vies).  Ga binnenkort wel minderen met bijvoeren, hoop dat het dan minder word. De vogel heeft er verder geen last van, of ik moet ik dit weghalen met een beetje lauw water?

Alle informatie is welkom, (is mijn eerste keer dat ik een valkparkiet met de hand groot breng)

Tara

Hoi Gea,

Met Plukkie had ik dat ook, je kan het heel nat maken maar zorg dat er niets in het neusje of de oogjes raakt en dan proberen uit te wassen, waarschijnlijk lukt het niet, maar als het nat is kan je het makkelijker afbrokkelen. Vind jij dat vies? Ik misschien ook wel wat maar vind het wel schattig staan, ze lijken dan misschien minder verzorgd maar zijn het toch zeker niet :). Zorg er wel goed voor dat hij op tijd op gewoon voer zit want Plukkie heeft het helaas niet gehaald :(. Je moet wel voorzichtjes zijn want anders trek je misschien per ongeluk wat veertjes uit, als het niet lukt kan je natuurlijk de hulp van een andere valk inschakelen, met jonge valkjes lukt dat zeer goed eigelijk, Plukkie's zusje die ik niet met de hand hoefde groot te brengen, waste haar veertjes soms, ze zien dat, maar ik bedoel niet dat je een valk hoeft te kopen of zo maar je kan bij een kennis ff te hulp roepen als het niet weg gaat :). Maar dat gaat wel weg, maar het beste is, na het voederen, hem/haar schoon te maken, anders verhardt het en tja dan heb je een gevolg :-/.
Groetjes, Tara