Irritantste trekje van je valk(en)?

Gestart door Nynke, 21 maart 2007, 18:51:40

« vorige - volgende »

Nadja

Oke, ze zijn niet écht irritant natuurlijk, het is gewoon echt heel grappig wat ie soms doet. Hij knaagt altijd aan mijn sieraden en dan jat hij de steentjes eruit. ;D

Sjimmie

Ja het is wel grappig inderdaad,
Maar soms kan het best lastig zijn hoor, dan wil ik gaan lopen en dan zit die aan m'n ketting te knagen maar dan zit die bij m'n nek inpl. van op me schouder, en dan wil ik 'm op m'n schouder zetten en dan wil meneer(of mevrouw) dat niet en dan is het bijten en blazen haha  ;D
En hij wil ook absoluut niet z'n kooi in dan ga ik met m'n arm erin hangen en dan klimt die alsmaar weer omhoog  :P


Sjorsje :-)


Yvette

Die van mij wil meestal niet uit zijn kooi en je zou toch denken aha de vrijheid maar nee Joepie wil alleen in zijn kooi zitten en dit g.ganser dag

Sjimmie

Sjorsje komt al naar de tralies als je s'ochtends de kamer in komt, dna begroet die je met een "fluitconcert" en komt die naar de tralies alsof die wil zeggen "en nu wil ik eruit".
Zodra ik al naar z'n kooi toeloop komt die al meteen naar z'n deurtje geklommen  :P


Sjorsje :-)


Cupidevil

Pablo in het raamkozijn: tijdens eten maken voor onze leguaan; Eten pikken van onze leguaan, aan dunne snoertjes pulleken.

Pablo in de werkkamer: Gaat altijd op het beeldscherm zitten en daar kijken waar hij aan kan pulleken.

Pablo op zijn speelplaats: Houtjes van de poef afgooien zodat mijn vrouwtje mag stofzuigen

Pablo in zijn kooi: ik heb een kooi net zo groot als een bergkast, maaaarrrr ik ga wel slapen op mijn zoutblokje dat aan mijn gaas hangt.

Pablo op de schildpaddenbak: ik zit graag in de schildpadden bak om daar steentjes op te rapen maarrrr wel met het risico dat de schildpadden mijn staart kunnen opeten !!!!

hahah verder is hij echt super lief hoor. echt ik heb hem nu nog niet zo heel erg lang maar ben als onwijs aan hem gehecht zou niet meer zonder willen.

KiP

Sieraden knabbelen vind ik denk ik de vervelendste (plus het zeuren als ze broeds is  >:(), omdat het zo'n hardnekkige eigenschap is! Ook m'n gympen moeten er voortduuurend aan geloven; Juci knabbelt het hele randje eraf; ze weet ze elke keer weer te vinden, waar ik ze ook verstop!

Maar als ik haar nageltjes moet knippen is de rits van een vest ideaal! Ze stribbelt tegen.. Tot ze m'n rits vindt. Dan is alles goed...  :-* ;D

valkje-jacco

Jacco heeft hele wisselende stemmingen, soms bijt hij niet, en soms weer wel en wil niet op je hand zitten.

Appie, doet niets anders als eten, drinken en slapen, wil zich ook niet koppelen en zit altijd afgezonderd van de groep.

Pearl is heel verwildert en koppelt ook niet..

Chaiba probeert Jacco eruit te fluiten en doet heel macho, en daardoor ontstaan er wel eens gevechtjes tussen hun, met een hoop kabaal..  ;D

ach al met al meer leuke trekjes van irritante hoor het blijven leuke beestjes  :)
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Marian2011

FLORIJN:Als de rolluiken omhoog zijn beneden, net zo lang blijven schreeuwen totdat ik beneden ben.
En als ze bij me zit, aan mijn bril en oorbel knagen, en soms heeft ze een velletje te pakken....auw!!
Verder is ze harstikke lief!! :D en niet eens helemaal tam

BaUkJe

Arie:

http://nl.youtube.com/watch?v=8i0F8B7kiCc

dit......

en als ik aan het bellen ben, moet hij op mijn schouder erbij zitten als een oud wijf en ondertussen mijn oorbellen eruit jatten!! Hij is dus niet de enige als ik het zo lees hier op dit forum :P

Sabrina

Billy: alles wat glinsterd herry maakt is slopen.
        m'n arm als klimboom gebruiken heel fijn.
        Op de hoogste plekjes gaan zitten
         Niet in zijn kooi gaan.

Yara: Is pas een tijdje hier dus nog niks gemerkt.
         Oja als ik Billy aan het kroelen hard gillen

Creatura

28 september 2009, 21:54:22 #40 Last Edit: 28 september 2009, 21:56:17 by Creatura
Nou, dit topic is al erg oud, maar als het mag blaas ik hem even nieuw leven in ;D

Mijn popje Lotje heeft als irritante trekjes dat ze best graag gekroeld wil worden, maar als je dan kroelt en je doet het niet goed, dan bijt ze heel nijdig in je vinger, om vervolgens meteen weer haar koppie te buigen om gekroeld te worden, en dan wéér te bijten, enz enz. Ze is nogal een diva die soms niet echt weet wat ze wil ;D

Daarnaast geeft ze altijd de voorkeur aan mijn vriend als ze uit de kooi is. Ik geef haar eten en drinken en aandacht, maar dat ondankbare kreng ( ;D) gaat altijd meteen naar hem toe :'( ;)


Mijn mannetje Tommy is jaloers aangelegd, dus vaak als ik Lotje aandacht geef jaagt hij haar weg.
Hij bijt ook weleens als iets hem niet bevalt, en verder vindt hij het helemaal te gek om het scrollwieltje van mijn muis te slopen, met als resultaat dat ik nu bijna niet meer kan scrollen :-X

En natuurlijk schijten ze me allebei helemaal onder, hebben ze allebei de plastic hoesjes om mijn veters gemold zodat ik de veters bijna niet meer in mijn schoenen krijg (GRR :censuur) en ze vinden het ook erg leuk om weg te vliegen of gewoon weg te rennen (haha) als ik ze in de kooi probeer te krijgen 8) ;D

biene

het irritantste trekje aan Aiko ? hmmm zoveel om uit te kiezen :p .
de meest irritante dingen zijn toch wel dat ze
aan alle snoertjes bijt  die ze kan vinden en je dus niet met haar achter de pc kan zitten.

als ze gaat vliegen ze steeds helemaal boven in de gordijnen land en daar een paar minuten heel zielig gaat zitten piepen tot ik haar op kom halen, terwijl ze best zelf naar beneden kan vliegen :P .

ze bijt als je iets doet wat haar niet zint.

en als je haar de kooi in wilt zetten vliegt ze elke keer weg en land op je hoofd ,kooi, schouder of rent/ waggelt heel hard weg. (vooral bij mijn vriend waarna ik haar 1 x pak en gewoon rustig erin kan zetten   :P ;D )

maar verder is ze echt heel lief hoor  :P

Sarynda

Zazoo vind mijn neuspiercing prachtig en wil die er dus uitslopen, waar ik niet zo blij mee ben. :P

Ook sloopt hij de touwtjes van mijn vesten en als ik een pleister om heb moet die eraf.

Ook het koppie naar beneden halen als ik hem wil laten opstappen komt mij bekend voor. ^^