Irritantste trekje van je valk(en)?

Gestart door Nynke, 21 maart 2007, 18:51:40

« vorige - volgende »

lynette

hoi hoi

veel herkenbare dingetjes hier  ;D

Bullit: hel hard gillen totdat ik boos word net dat ik omkijk dan gaat hij de bouwvakkersfluit doen
slopen van behang
tikken tegen de spiegel
happen naar me gezicht al hij een dolbui heeft
en het knabbelen aan me moedervlek
en autoalarm na doen bliep bliep

Angel: het achteruitvliegen (vallen)
en het knabbelen aan me oor en haar (kippevel)

Shila: het niet willen opstappen om de kooi uit te gaan

Coco:Het bijten als hij een bui heeft
en heel fel fluiten

Krummel: het mekkeren als je met je hand naar haar toe komt

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Yvette

Wat Joepie heeft dat hij me de laatste tijd in mijn nagels zit te bijten niet gemeen maar toch en dit had mijn vorige papegaai ook

Nadja

Ja waar moet ik beginnen... ;D Ik herken een heleboel...
Croky:
Kraait net zo lang heeeeel hard tot ik uit bed kom (niet prettig na een lange Nieuwjaarsnacht :-\)
Sloopt al mijn sieraden, behang, boeken, toelen en verder alles wat hij te pakken kan krijgen...
Wil soms niet meer in zijn kooi
Wil gekriebelt worden als ik wil dat hij op mijn hand stapt
Eet mijn potloden op en gaat dan met zijn zwarte tong aan mijn boeken en huiswerk likken (verscheurt huiswerk ook )
Zingt alleen serenades voor mijn moeder :( :P
Wil altijd koste wat kost zijn zin hebben ;D

bargram

Hi,

Onze Fons is een echte vandaal (herkenbaar?!). Hij sloopt alles wat ie kan slopen. Hij heeft echter een grote voorkeur voor ritsen. En nou draag ik graag schipperstruien en fleece truien met ritskraag, zeker nu het zo lekker koud is. Dus hij zit eigenlijk nooit lekker rustig bij me. Altijd maar aan het knagen...

groetjes,

Barbara

Kimm

hoi barbara,
happy heeft het ook ontzettend druk met pulken en met de ritsen. maar dat pulken van de truien( fleece) eten ze dat dan ook echt op? ben m nu nl aan het leren dat hij dat niet mag doen en dan kijkt hij mij aan ???

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Nadja

Nee, meestal rollen ze (papier en stof etc) tot een balletje in hun snavel, draaien er dan even mee rond en laten het dan vallen. Houd het wel in de gaten, je hebt er valkparkieten bij die alles eten 8) :P

Groetjes Nadja

Kimm

hoi nadja, ok zal ik even kijken wat hij doet. het leek mij nl niet gezond voor hem ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bargram

Fons eet gelukkig niets op. Hij scheurt en trekt alleen maar. Fleece truien dus geen probleem; hij gaat eigenlijk alleen voor de rits. Snoepstengels zijn bijvoorbeeld ook geen lang leven beschoren. Niet dat hij er veel van eet, maar hij heeft binnen het uur een stok helemaal kaalgeknaagd...

grtz,

Barbara

Kaatje

Hoi hoi,

Mijn valkjes hebben om heel eerlijk te zijn geen van allen irritante trekjes en ik vind ze alleen maar lief en leuk !! Ik zag net een poepje op de bank liggen en die haal ik er dan met liefde af !!

Kunnen we er niet van maken wat is het irritantste trekje van je man !?

Ik haal namelijk net het poepje van de bank en zie tot mijn ergernis dat er dus allemaal schotelvet aan de rand van de bank zit  >:( >:( >:( Dit vind ik dus wel mateloos irritant en veroorzaakt rechtopstaande nekharen  >:( >:(

Van de valkjes kan ik dus echt alles hebben en worden ze te druk dan gaan ze gewoon even braaf weer in de kooi  :D

Groetjes Karin

Kimm

hoi karin,

ja dat is ook een optie!  ;D  ;D  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Tja, als ik alles zo eens nalees dan moet ik toch ook concluderen dat er aan mijn valkjes, Gabber, Goofy en Silvo ook geen  :) irritante trekjes te vinden zijn. Oké, het zijn slopers,  ::)maar dat kun je weten als je een huisdier aanschaft. Katten krabben het behang van de muur, mijn vogels vreten heerlijk het structuur van mijn behang. So what? Als de muren helemaal kaalgevreten zijn (en dat gaat echt nog wel een jaar of wat duren... ;D..hiihi.) dan behang ik het gewoon niet meer, maar schilder  ;)ik de muren met een beetje structuurverf. En ja, af en toe schreeuwen ze ff, maar op mijn verzoek om dat 's morgens vroeg te doen (zodat ik op tijd wakker wordt om naar :-\  kantoor te gaan) zijn ze nog niet ingegaan. Het zijn echte luiwammesen en slapen liever gewoon door. O ja,  ze vreten mijn meubels op, maar irritant kan ik dat niet vinden hoor. Per slot kan ik er zelf voor kiezen om ze vrij of g ::)evangen te laten. Nee, irritante trekjes vind ik niet bij ze, integendeel het zijn drie  :D ;D :D altijd heel opgewekte, vrolijke mannekes, waarvan de jongste, Silvo (witmaskertje van juli 07) de kroon spant. Die is gewoon niet boos te krijgen. Hij zingt en praat en flierefluit van de vroege ochtend tot de late avond! Niks irritante vogels dus..

Amy

Kiekske:
Schreeuwen als ik wegga en binnenkom of geen aandacht geef.

Kippeke:
Zeer hard bijten in mijn oor of gezicht al hem iets nie aanstaat,meestal als ik hem en kiekske vastheb en kiekske dan aai.
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

Lentemorgen

Mijn valkjes hebben eigenlijk ook geen irritante trekjes.
Saffier zit nu in de valkjespuberteit en wil niet altijd in zijn kooi, maar dat schijnt bij de leeftijd te horen  ::)
Sterre kan je af en toe aankijken alsof je van Mars komt, maar ze is echt geweldig  ;D

Sjimmie

Mijn valkje is helemaal verzot op ritssluitingen, kettingen en oorbellen.
Als die dan op m'n schouder zit kan die daar zich uren mee vermaken, wil ik 'm dan kroelen of weghalen dan wordt die enorm boos alsof die wil zeggen "Laat me bezig zijn met je ritsluiting/oorbel/ketting"  :D


Sjorsje :-)


Yvette

Die van mij zit ook aan de ritssluiting