Irritantste trekje van je valk(en)?

Gestart door Nynke, 21 maart 2007, 18:51:40

« vorige - volgende »

Nynke

Ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
Mijn vraag aan jullie is: wat is het irritantste trekje van je valk(en)?
Ik zal meteen ook maar het startschot geven en de trekjes van onze valkjes aangeven.
Ik ga van oud naar jong.

K.C.: heeft de irrante gewoonte soms tegen het raam aan te vliegen  ???
Coco: Niet in de kooi willen wanneer ik dat wil. :censuur
Sky: denkt heel mooi te zingen (en dan zo hard mogelijk en super vals) :-X
Star: is af en toe een dik kreng (maar ja wat moet je ook met al die mannen) ;)
Spot: heeft het zangtalent van Sky overgenomen :-X
Snow: laat zich overal vanaf vallen.  :-\

Ben benieuwd naar jullie reacties  ;D

Ivy

Hoi Nynke.
Ik heb je berichtje naar discussieplatform verplaatst, hier komt hij beter tot zijn best.
Tja, irritante trekjes hebben ze wel eens he... mijn Sammy is net jouw Sky en Makkertje wil ook nog eens weigeren om de kooi in te gaan.
Wat pijnlijker is die van Joepie - ze knabbelt graag aan moederplekjes en sproeten. Dat doet pijn!!!
Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Martin1

21 maart 2007, 21:11:30 #2 Last Edit: 21 maart 2007, 21:14:32 by Martin1
Hier komen de mijne:

SNOWEY: keihard fluiten/schreeuwen
SJAAKIE: in het 't velletje in mijn nek bijten en omdraaien als teken dat ze gekrauwd wil (nee MOET) worden. En dat doet PIJN!  >:( En 'smorgens net zo lang me blijven roepen (schreeuwen) tot ik me bed uitkom.
MIKO: alles slopen (behang, tv gids, ritsen van kleding etc)
BLOOPER: de hele dag het alarm nadoen

en wat ik ook behoorlijk irritant vind van alle valkjes is dat ze alles onderpoepen, incl. mijn kleding. Het is dweilen met de kraan open.

Maar toch vind ik ze heel lief hoor  :-*

..Neline..

en nu ik!  ;D:

whiskey: fluit heel hard en hoog wat gewoon pijn doet aan je oren. het lijkt op schreeuwen, maar dan zit er nog een bepaald melodietje in. af en toe dus behoorlijk irritant :-X. het enigste wat mooi bij hem klinkt is het bouwvakkers fluitje :P.

woepert: zij heeft de irritante gewoonte om, als ze een rondje gaat vliegen, hoog in de luxaflex te landen. ze blijft daar dan zitten en wacht totdat ik haar eraf kom halen. en omdat de luxaflex van hout zijn, zijn er al hele stukken vanaf geknaagt  :-\.

en wat soms ook wel eens irritant is (maar toch ook wel erg lief) is dat als ik ze wil laten opstappen, ze met hun kopjes tegen mn vinger aanduwen, zodat ik ze ga kroelen. soms lukt het dan gewoon echt niet om ze op mn vinger te laten opstappen, omdat ze veel liever gekroeld willen worden.

gekke beestjes die valkjes  ;)

groetjes neline


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Martin1

Citaat van: whiskey + woepert op 22 maart 2007, 15:32:08
en wat soms ook wel eens irritant is (maar toch ook wel erg lief) is dat als ik ze wil laten opstappen, ze met hun kopjes tegen mn vinger aanduwen, zodat ik ze ga kroelen. soms lukt het dan gewoon echt niet om ze op mn vinger te laten opstappen, omdat ze veel liever gekroeld willen worden.


Heel herkenbaar ja  ;D

Nynke

Citaat van: Martin1 op 21 maart 2007, 21:11:30
en wat ik ook behoorlijk irritant vind van alle valkjes is dat ze alles onderpoepen, incl. mijn kleding. Het is dweilen met de kraan open.


Hmm jij hebt je valkjes ook nog niet zindelijk  ;D ;)

Lieke

22 april 2007, 15:40:49 #6 Last Edit: 22 april 2007, 15:42:30 by Lieke
Truffelke: bijten naar vreemden  ::)
Bouke: krijsen tot er iemand komt kijken
Suki: alles kapot bijten wat ze tegenkomt
Chico: is heel rustig dus die doet eigenlijk niks iritants
Chicka: gaat vreemd met Yuki ::) :P
Yuki: Is super jaloers op alle mannetjes
Kawai: doet een kwartier lang een autoalarm na.. :P
Phoebe: is ook heel rustig, dus het zelfde verhaal als bij Chico

Maar stuk voor stuk zijn ze ontzettend lief  ;)

Groetjes, Lieke

Sanna

Belle gebruikt mijn blote armen als klimboom :censuur
Dat worden allemaal mooie witte strepen wanneer de zomerzon mijn armen bruin kleurt ::).

Groetjes, Sanna

Annetjee

Hoi

Het vervelendste trekje van foefer is dag in dag uit schreeuwen.
en dan met namen als je net even wil gaan slapen op de bank.

Groetjes Annet

siebe

mijn henkie heeft de neiging om mijn ring van mijn vinger te trekken  ;D, wel grappig alleen hij raakt er btj van beschadigt  :o

Riny

Hallo allemaal
Ik vindt het irritantste trekje dat als ze dingen doen die ze niet mogen, ze het altijd zo doen dat je bijna niet boos kunt worden.
Groetjes Riny

ziralioness

Oef... even denken!

Nina - Zeer agressief tijdens het paar- en broedseizoen. Als er eenmaal jongen zijn word het gelukkig snel minder.

Wuppie - Hm.. geen echte irritante trekjes eigenlijk, ze is niet zo heel tam maar wel heel vriendelijk. :)

Ricky - Kan afschuwelijk chagrijnig zijn, hihi!

Kiko - Eigenlijk niks... ook niet tam, maar ook een vriendelijke dame.

Chiko - Geen echte nadelen. Hij speelt graag voor stereo *zingt, dus* maar niet op een vervelende manier. :) Verder is het een echte lieverd.

Breezer - Kan af en toe een alarm nadoen... en HEEL ERG HARD! Pff.. ;) Ja, Breezer kan soms een behoorlijke lawaaipapegaai zijn!

Minki - Altijd chagrijnig, haha. Maar wel lief als ze eenmaal uit de kooi is en wil eigenlijk stiekem af en toe best eens gekroeld... malle dame. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

valkjuh

john- bijten naar mijn zusje enzo:P
       
dat is eigenlijk het enige:P

gr,

     

monkey

Boefje die de schroefjes van mijn oorbellen eraf peutert en dan ermee gaat ronddraaien in haar snavel

sky

Kiko zit ook graag aan mijn oorbel te knagen, en dan af en toe stiekum even een hapje van je oor (gelukkig wel zachtjes).
Verder wil hij ook niet altijd zijn kooi in. Als mijn zoontje dan thuis is, laat ik het hem doen, dan lukt het altijd meteen (grrr.)
Van Chika, onze nieuwe aanwinst, weet ik het nog niet, is nu nog heel rustig.