29 april 2024, 10:46:49

"STAMGASTEN"

Gestart door irma, 20 maart 2007, 19:25:39

« vorige - volgende »

Anke

Hoi,
Welkom thuis :)
Fijn dat het allemaal is goed gegaan in je vakantie.
Prachtige foto's heb je weer geplaatst!!!
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het weggevlogen en weer teruggevonden Bontje?
Gaat hij nog naar de vinders?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

irma

Hoi Anke,

Citaat van: Anke op 23 augustus 2008, 12:15:51
Hoi,
Welkom thuis :)
Fijn dat het allemaal is goed gegaan in je vakantie.
Prachtige foto's heb je weer geplaatst!!!
Hoe is het eigenlijk afgelopen met het weggevlogen en weer teruggevonden Bontje?
Gaat hij nog naar de vinders?
Groetjes Anke

....Hmmmm ik weet niets van een weggevlogen valkje, dat was niet bij mij?
Je maakt me wel nieuwsgierig :P

groetjes Irma


Gloria en Lujo

Anke

Wahaha sorry foutje 8)
Dat was bij imv :-X
Ik haal jullie wel vaker door elkaar ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

irma

Hoi Anke,

Citaat van: Anke op 23 augustus 2008, 16:21:07
Wahaha sorry foutje 8)
Dat was bij imv :-X
Ik haal jullie wel vaker door elkaar ;)
Groetjes Anke


hi hi ik ben IS Irma Stout. ;)

groetjes Irma :D


Gloria en Lujo

Anke

Ik zal het nooooooooooooooooooooooooooit meer doen ;)




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

irma

Hallo,

Hallo,

Wat me vandaag is overgekomen me ouders waren op visite en opeens gilde mijn moeder Irma..... je vogels vliegen los in de tuin.
Ik dacht huhhh dat kan toch niet en liep de tuin in en zag een vreemde valkparkiet in de garage zitten op een van onze fietsen.
Ik heb hem gepakt en merkte al snel dat hij tam was.
Eenmaal binnen gelijk de plastic bak open gemaakt waar het zaad in zat waar hij bijna op af vloog zo honger had hij.
Hij heeft een heel vol bakje zaad zitten eten bij mij.
Later toen mijn zoon bij mijn schoonmoeder was belde hij op dat er een berichtje in de lokale krant stond van een weggevlogen valkparkiet met dezelfde omschrijving ( grijs met geel )
Ik heb deze mensen gelijk gebeld en ze begon gewoon te janken zo blij was ze.
Deze valkparkiet was vrijdag weggevlogen doordat haar man de deur had open laten staan.
Maar ja al met al zijn deze mensen weer blij en eerlijk gezegd mis ik hem best wel, het was zo'n lieverd.
Ze gaat nog wel met hem naar de dierenarts.

Groetjes,
Irma


Gloria en Lujo

Caroline

Wat een leuk verhaal .... lijkt op het verhaal van hoe mijn Van Gils hier is aan komen vliegen, ook een wildkleurtje .... alleen deze lieverd werd door niemand gemist ....

Hij heeft hier nu een nieuw leventje opgebouwd.  :D

Fijn dat bij jou het baasje wel gevonden is.  :D

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

Wat een geluk voor die mensen. Hij was vast op het geluid van je valkjes af gekomen!

Och en een lang weekend weg, maar toch weer terug bij zijn baasje!

Fijn dat het ook goed kan aflopen!

Liefs, Gerda

irma

Citaat van: Gerda op 27 oktober 2008, 23:07:59
Wat een geluk voor die mensen. Hij was vast op het geluid van je valkjes af gekomen!

Och en een lang weekend weg, maar toch weer terug bij zijn baasje!

Fijn dat het ook goed kan aflopen!

Liefs, Gerda

Hoi,

Ja dat is best lang geweest en hij was nog maar dertien weken, maar vandaag werd ik beloond met heerlijke bonbons voor de eerlijke vinder.
En ik moet eerlijk zeggen het beestje is maar twee uurtjes bij mij geweest, maar ik vond het heerlijk zo'n lekkere knuffel.
Ik heb al mijn valkjes buiten in een voliere, maar mist toch wel een huisgenootje. ;D
Dus heel gevaarlijk zo'n aankomende vliegende valkparkiet zou zo weer een tamme valkparkiet willen hebben. ;)

Citaat van: Caroline op 27 oktober 2008, 23:06:55
Wat een leuk verhaal .... lijkt op het verhaal van hoe mijn Van Gils hier is aan komen vliegen, ook een wildkleurtje .... alleen deze lieverd werd door niemand gemist ....

Hij heeft hier nu een nieuw leventje opgebouwd.  :D

Fijn dat bij jou het baasje wel gevonden is.  :D

Groetjesssssssssss


Ja ik weet zeker als er geen oproep naar deze valkparkiet was geweest had ik hem binnen gehouden.
Hij was zo lief :P
Zijn naam was dinges ::)

Groetjes,
Irma


Gloria en Lujo

irma

Oh ik vergeet helemaal te zeggen dat er waarschijnlijk over een paar weekjes een nieuwe aanwinst aankomt.

Wat voor mutatie dat vertel ik nog wel..........
...Het gaat gekoppeld worden aan één van mijn lutino bleekmaskers ;D

Groetjes,
Irma


Gloria en Lujo

irma

Hoi,

Ik ben super trots op twee mooie valkjes die ik vandaag bij Kirsten ben wezen halen.
Ik zal ze even voorstellen:
PABLO:opaline (dominant pastel ef) bleekmasker man.





Het was niet de bedoeling er twee te nemen,maar dit mooie valkje heeft ook mijn hart gestolen.
CHICA OF CHICO witmasker (dominant pastel ef) witmasker.



Ik heb het dominant pastel tussen haakjes gezet omdat we nog moeten afwachten na de eerste rui of het daadwerkelijk dominant pastellen zijn.
We hebben vandaag samen met Kirsten nog goed naar de kenmerken gekeken en ze hebben allebei wel een zoming in hun dekveren en de witmasker heeft wel wat witte vlekjes op zijn kopje en op zijn rug en ze hebben allebei wat donker pigment in hun snavel en pootjes, dus ik wacht maar gewoon af. (geduld) :

Ze blijven voorlopig allebei binnen in een aparte kooi en over gemiddeld zes weken ga ik uit de voliere mijn lutino bleekmasker pop (Gloria) halen en die wil ik koppelen aan de opaline (dp) bleekmasker Pablo.
En als de witmasker (dp) een pop is koppel ik haar aan de bonte witmasker man Callimero en als ze een man is dan heb ik eventueel nog een bonte witmasker pop (Frodolien)
Zij verblijven dan gedurende winter binnen en dan kunnen ze goed aan elkaar wennen zodat het vaste koppels worden en dan kunnen ze het voorjaar 2009 naar buiten.

Groetjes,
Irma


Gloria en Lujo

carco

Wauw heb jij die knapperds bij Kirsten gehaald?
Ik had ze ook gezien en ze zijn om te  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




irma

Citaat van: carco op  7 november 2008, 21:37:52
Wauw heb jij die knapperds bij Kirsten gehaald?
Ik had ze ook gezien en ze zijn om te  :-*

Groetjes: Caroline.

Hoi Caroline,

Ja en ik weet nog goed wat ik mezelf heb beloofd van de zomer: géén vogels meer. ;)
....maar ja het is zo verslavend. :P

Groetjes,
Irma. :)


Gloria en Lujo

Caroline

Ze zijn gaaf!!!

Maar .... je had toch al een Pablo?? HEb ik niet goed opgelet??

Wel spannend hoor, ben benieuwd hoe ze gaan worden.

Fijn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Wat een prachtige nieuwe aanwinsten ;D
Heb je toch nog gezellig valkjes inhuis ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes