28 maart 2024, 14:39:58

"STAMGASTEN"

Gestart door irma, 20 maart 2007, 19:25:39

« vorige - volgende »

irma

20 maart 2007, 19:25:39 Last Edit: 7 oktober 2009, 23:02:34 by irma
Hallo iedereen,

Vanaf vandaag wil ik een dagboek gaan bijhouden van mijn 4
valken,ze zitten in een buiten voliere sinds juni 2006.
Ik zal ze even voorstellen:
Zazou een opaline cinnamon bonte witmasker{x1 lutino}man

Whitney een albino pop

Rainbow een opaline{x2geelwang x1lutino}man
Sunny een opaline cinnamon geelwang pop


Ze zijn op deze foto's nog erg jong dus zal binnenkort wat nieuwe foto's maken.
Ik wil dit jaar gaan kweken ,de broedblokken zijn al gekocht.
Alleen wacht ik tot eind maart om de blokken erin te hangen.
Alle tips zijn welkom omtrent het kweken  ::)

groetjes Irma

:) ;D :'(


Gloria en Lujo

*Esther*

Hoi Irma,

Gezellig!
Leuke en mooie koppels heb je!
Er zijn al meerdere kwekers die hun blokken in de buiten volieres hebben hoor, dus om het weer zou je het niet hoeven laten (hoop ik ;)).

Groetjes Esther

♪ Marlies

Hoi Irma, ;D

Leuk dat je ook een dagboekje bent begonnen.
Kan ik mooi de geelwangetjes volgen. Hopelijk doen ze het net zo goed als hun ouders. :P

Wat de kweek betreft, ik heb ook nog geen blokken opgehangen. Niet om het weer, maar omdat ik nog wat koppels heb veranderd.
De bleekmaskers zitten al apart in een broedkooi en zijn nu al zover aan elkaar gewend dat ze zaterdag waarschijnlijk de blokken zullen krijgen. Ik wil dan ook even kijken hoe het er buiten bij staat, omdat ik toch wel graag de blokken aan allemaal tegelijk geef ivm eventueel overleggen van eitjes of jongen.

Groetjes en succes met de kweek,
Marlies ;)

irma

Hoi Esther,
Bedankt voor je compliment.
Ik heb zeskantige broedblokken maar vind het gat(6 cm)
best klein ,terwijl ze toch speciaal voor valkparkieten zijn.
En ik vind de afstand van het gat naar de bodem best wel diep.Moet daar niet iets van een trapje.
Ik zie het al voor me dat er een valk vast zit in dat gat (dan denk ik gelijk aan die film van winnie de poe)
Nee zonder gein moet ik hier nog wat aanpassen.

Hoi Marlies,
Ik hoop dat de geelwang nog interesse gaat tonen in mijn split
mannetje.
Anders ben ik toch genoodzaakt om ze van die andere 2 te scheiden.
......en hij heeft mijn albino pop al betreden.
Terwijl ze in het begin altijd samen zaten te kroelen. :'(
Maar het zal voor mij denk ik volgende week worden dat ik de blokken er in gaat hangen.

groetjes Irma


Gloria en Lujo

*Esther*

Hoi Irma,

De gaten in mijn broedblokken zijn allemaal 6 cm, en ze kunnen er prima in komen hoor. Terwijl ik best forse valkjes er tussen heb zitten. (de grootste maat 7-gaten zaag was 6 cm hier ;))
In de blokken heb ik restjes gaas aan de binnenkant geniet zodat ze niet op de eieren springen. Dit heb ik losjes vast geniet omdat anders het gaas te strak tegen de wand zit en ze er geen goed hou vast aan hebben.
Ik hoop datje hier wat aan hebt.

ps in mijn dagboekje staat wel een fotootje van de blokken die ik pas heb gemaakt.
gr Esther

*Esther*

20 maart 2007, 22:28:03 #5 Last Edit: 20 maart 2007, 22:29:59 by *Esther*
Hey,
Ik zie net dat Zazou van jou ook bij Birgit vandaan komt!
Kuifje van mij komt ook van Birgit en is ook van 2005.
Grappig zeg!
En het zou zelfs kunnen dat ik eerst Zazou of een andere bonte witmasker cinn gepa. zou nemen alleen ik (en de kids) kon niet zo lang wachten en Kuifje was uit een eerder nest dus ...
Maar ik weet nog dat ze toen wel eieren of jongen had met die mutatie!
gr Esther

irma

Hoi Esther,

Bedankt voor je tip dan ga ik gelijk in het weekend aan de gang met hulp van mijn man natuurlijk.
Ik ben meer van de schoonmaak en het voeren en vertroetelen van de valkjes.
Als ik de broedblokken op ooghoogte hang 1.70 hangen ze dan hoog genoeg?
Zazou is id van Birgit die heb ik in nov. 2005 bij haar gehaald,
dit was dan ook mijn eerste valkje en een ontzettende kroelkont maar zoals je misschien al gelezen hebt trok hij zijn
veren en kon op een gegeven moment niet meer vliegen.
En sinds hij in de voliere zit doet hij dit niet meer.
Maar ondanks dat hij wat minder tam is,is het nog steeds een
mensjesvalk.
Zou dit toch komen doordat hij met de hand is opgefokt en heel tam was.
Heb jij dat ook met jou valkje?

gr Irma



Gloria en Lujo

irma

Vandaag liep ik in de super en zag een doosje staan met broccoli spruiten(broccocress).
En natuurlijk thuis gekomen gelijk wat afgenipt voor mijn valkjes en ze vinden het lekker.
Het is ook nog eens hartstikke gezond voor ons. :)
Lekker op een broodje gezond of in een salade.

gr Irma




Gloria en Lujo

*Esther*

Citaat van: irma op 20 maart 2007, 22:41:28
Hoi Esther,

Bedankt voor je tip dan ga ik gelijk in het weekend aan de gang met hulp van mijn man natuurlijk.
Ik ben meer van de schoonmaak en het voeren en vertroetelen van de valkjes.
Als ik de broedblokken op ooghoogte hang 1.70 hangen ze dan hoog genoeg?
Zazou is id van Birgit die heb ik in nov. 2005 bij haar gehaald,
dit was dan ook mijn eerste valkje en een ontzettende kroelkont maar zoals je misschien al gelezen hebt trok hij zijn
veren en kon op een gegeven moment niet meer vliegen.
En sinds hij in de voliere zit doet hij dit niet meer.
Maar ondanks dat hij wat minder tam is,is het nog steeds een
mensjesvalk.
Zou dit toch komen doordat hij met de hand is opgefokt en heel tam was.
Heb jij dat ook met jou valkje?

gr Irma




Kuifje heeft vorig jaar 2 nestjes gehad en wrs zal ze dit jaar ook wel nestjes krijgen. Is een feel tante en niet super tam.
Smoezie een ander valkje, is te jong bij de ouders weg gegaan en heeft even gepapt. Die is net zo oud als Kuifje maar zij heeft meer tijd nodig. Zij is inderdaad ook erg op mij gericht, al zoekt ze ook gewoon de andere valkjes op. Ik verwacht van haar dit jaar ook wel een nestje.

gr Esther

irma

Hoi Esther,

Ik ben ook benieuwd of hij ooit interesse gaat tonen in mijn witmasker lutino pop ,hij is al 2.5 jaar maar ik heb nog niet een pop zien betreden terwijl Rainbow nog maar een jaar is en die lust er wel pap van,en die gedraagt ze eigen ook echt als een man (de charmeur) 8)
Zazou zit ook vaak op mij te wachten en houd mij in de gaten als ik in de keuken bezig bent,terwijl ik maar 1keer in de week in de voliere kom om de grond schoon te maken.
Ik heb weinig hoop maar we zien wel

gr Irma



Gloria en Lujo

irma

Vandaag weinig nieuws ,wat ik wel frapant vind is dat mijn valkjes al de hele week in het binnenhok zitten.
Ik heb wel een week geleden wat plexiglas van de voliere afgehaald,misschien daarom. ???
Waar ik wel om zit te twijfelen of ik mijn geelwangkoppel apart moet zetten ivm dat ze de afgelopen winter geen koppel gevormd zijn (ze zijn nu ong. een jaar)
Maar als ik ze apart zet dan moeten ze in het binnenhok waar de temperatuur aardig kan oplopen.
Terwijl ik toch boven het hok isolatie heb zitten loopt de temp. toch aardig op.
Mijn broedblokken hangen nog niet maar aangezien het aardig weer word van het weekend ben ik toch van plan om ze op te hangen.


hier een foto van het binnenhok

gr Irma


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Hoi Irma, ;D

Zijn de andere twee valkjes wel een koppel ?

Het zou eigenlijk zonde zijn om de geelwangen niet bij elkaar te zetten en geen geelwangen te kweken.

Als je ze nu in het binnenhok zet voor een aantal weken, dan trekken ze misschien toch nog naar elkaar toe en kun je over een tijdje gewoon in de volière kweken. Dan ga je toch  iets langer door, of je laat ze een ronde minder doen.

Ik ben maar en beetje aan het meedenken, misschien vind je het wel helemaal niets.

Groetjes Marlies ;)

irma

Hoi Marlies,

Die andere twee waren wel als koppel bedoeld maar nu is mijn geelwang(Sunny) meer naar mijn witmasker(Zazou) getrokken en mijn splitman(Rainbow) probeert wel Sunny te verleiden maar daar moet zij niks van hebben vandaar dat Rainbow nu de albino betreed >:(
Vanavond zaten Sunny en Rainbow in het binnenhok en toen heb ik het schuifje dicht gedaan. :P
Nou daar kreeg ik wat commentaar op aan beide zijden en mijn albino zit nu voor het dichte vlieggat.
OOh dit gaat wel aan mijn hart  :'(
Sunny en Rainbow zitten nu wel rustig bij elkaar.

gr Irma


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Even doorbijten. :-\
Misschien gaat het goed komen. Even een weekje zo laten zitten en dan de blokken erbij. Dan hebben ze gelijk andere dingen aan hun hoofd. ::) :P

Sterkte,
Marlies ;)

•=Bonnie=•

Spannend. Mijn ervaring is als ze eenmaal voor elkaar hebben gekozen het best lastig is er nog wat aan te veranderen als ze elkaar nog kunnen horen/zien. Maar ze hebben nog niet samen gebroed dus misschien lukt het je nog. Succes!