20 mei 2024, 18:14:41

"STAMGASTEN"

Gestart door irma, 20 maart 2007, 19:25:39

« vorige - volgende »

irma

Hoi,

Ja het is de kooi die bij mijn vorige bericht stond.
Maar hij is best groot 80x80x1.50 breed.

gr,
Irma


Gloria en Lujo

irma

Vandaag heb ik Frodolien naar binnen gehaald.
Ze zat constant dik en vaak op de grond.
Haar kontje is helemaal vies van de ontlasting en heb het met steriel water schoon gemaakt.
En later met een kwastje er olijfolie op gesmeerd.
Het is ook iets dik en kaal ???
Ze zit nu onder de warmtelamp binnen.
Ze heeft waarschijnlijk wel een ei gelegd op de grond van de voliere vandaag voordat ik haar naar binnen haalde, maar dat weet ik niet zeker of dat van haar is :P

groetjes Irma


Gloria en Lujo

irma

26 april 2008, 15:35:27 #167 Last Edit: 26 april 2008, 15:43:43 by irma
Frodolien is de nacht goed doorgekomen en vanmorgen lag er een ei die totaal misvormd was.
De schaal was ook rossig.(windei ???)
Ik hou haar voorlopig een weekje binnen want volgende week word het weer koud buiten.
Ze heeft momenteel alles in haar kooi om op sterkte te komen.

gr,
Irma


Gloria en Lujo

•=Bonnie=•

Hoe gaat het nu met Frodolien Irma?

irma

Hoi Bonnie,

Met Frodolien gaat het goed, ze heeft totaal twee misvormde eieren gelegd waarvan de tweede helemaal plat was.
Ik heb calcilux in huis dus daar ben ik vanmorgen mee begonnen en gelijk ook in de voliere aan de andere vogels toegediend in het water.
Alleen nu wil ik haar dit jaar niet meer inzetten voor de kweek omdat ik bang ben dat ze weer windeieren gaat leggen.
Dus zal ze apart moeten ???

Bij de rest van mijn valkjes worden in alle vier de blokken eieren gelegd en wisselen ze elkaar af met de blokken, dus daar ken ik geen wijs meer uit. ???

De enige die trouw zitten te broeden zijn Blanca en Destenido, maar die zitten ook apart.
Morgen zal ik voorzichtig spieken hoe de eierstand is. ::)

groetjes Irma :)


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Hoi Irma, ;D

Hoe gaat het nu met Frodolien ?
Hopelijk heeft ze geen eitjes meer gelegd en kan ze weer opknappen.

Zijn er al donsjes geboren, of is dat nog te vroeg.

Ben heel benieuwd naar de jongen van B & D. :P

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Ik ben ook benieuwd naar de jongen van destenido en blanca :)

Is die gekke opaline veer van Blanca eigenlijk nog teruggekomen? Hopelijk wordt Frodolien weer helemaal de oude. Als er geen eitjes meer komen zal ze wel snel opknappen.


irma

3 mei 2008, 12:22:26 #172 Last Edit: 3 mei 2008, 12:36:46 by irma
Citaat van: Marlies op  3 mei 2008, 08:00:08
Hoi Irma, ;D

Hoe gaat het nu met Frodolien ?
Hopelijk heeft ze geen eitjes meer gelegd en kan ze weer opknappen.

Zijn er al donsjes geboren, of is dat nog te vroeg.

Ben heel benieuwd naar de jongen van B & D. :P

Groetjes Marlies ;)

Hoi Marlies,

Met Frodolien gaat het prima, alleen weet ik nog niet waar ik ze terug wil plaatsen.
Misschien komt die kooi die ik wou verkopen toch nog van pas, als mijn man de kooi wil verbouwen tot twee kweekkooien (hum.. mijn idee) ;)

Blanca zit trouw te broeden samen met Destenido en wil ze eigenlijk niet storen, ze zit nu al ruim twee weken op haar eieren dus ik wacht wel even af.
Het is trouwens wel het enige paartje wat heel trouw broed.

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  3 mei 2008, 08:23:15
Ik ben ook benieuwd naar de jongen van destenido en blanca :)

Is die gekke opaline veer van Blanca eigenlijk nog teruggekomen? Hopelijk wordt Frodolien weer helemaal de oude. Als er geen eitjes meer komen zal ze wel snel opknappen.



Hoi Bonnie,

Bij Blanca is geen opaline veer terug gekomen, maar ik krijg bij hun wel bonte(opaline) bleekmasker lutino's. ;D
Dus hopen dat de eieren bevrucht zijn.

groetjes Irma


Gloria en Lujo

irma

....Er gebeurd niet veel bij mij in de voliere.
Blanca en Destenido zitten al ruimschoots 4 weken op hun eieren, maar ze blijft doorleggen dus dan weet ik niet meer welke ik kan weghalen.(totaal zes eieren)

Zazou en Sunny broeden trouw maar ze zitten beiden in aparte broedhokken. ???

Rainbow(split geelwang) man ben ik zo zat hij pakt werkelijk ieder popje ben dan ook van plan om hem te verkopen. >:(
Het is een man die eigenlijk samen met een pop in een kweekkooi moet dan gaat het denk ik goed.

Pardoes en Pardijn zijn eigenlijk nog te jong en doen maar wat, maar nog niet serieus. ;D




groetjes Irma :D


Gloria en Lujo

irma

Het eerste donsje is geboren van bleekmasker man Destenido en mijn albino pop Blanca het is een wit donsje.!!!


Moeder:witmasker lutino gepareld split voor bont
Vader:bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  gepareld} {X2: lutino}

man afkomst:
13% bont gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
13% bont lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: gepareld}
13% bont witmasker gepareld split voor {X2: lutino}
13% bont witmasker lutino split voor {X2: gepareld}
13% gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
13% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: gepareld}
13% witmasker gepareld split voor bont {X2: lutino}
13% witmasker lutino split voor bont {X2: gepareld}

pop afkomst:
13% bont gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% bont lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% bont witmasker gepareld
13% bont witmasker lutino
13% gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% witmasker gepareld split voor bont
13% witmasker lutino split voor bont

.....dus helaas geen bleekmasker maar er liggen nog 5 eitjes :D


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Hoi Irma, ;D

Gefeliciteerd met je eerste donsje !! :D
Wat voor kleur zijn de oogjes ?

Ik duim voor je dat de volgende donsjes wel geel zijn.

Groetjes Marlies ;)

irma

Citaat van: Marlies op 21 mei 2008, 23:22:19
Hoi Irma, ;D

Gefeliciteerd met je eerste donsje !! :D
Wat voor kleur zijn de oogjes ?

Ik duim voor je dat de volgende donsjes wel geel zijn.

Groetjes Marlies ;)

Hoi Marlies,

Het is nog zo'n friemel( ik denk dat het nog geen dag oud is) en pa beschermt haar volledig, dus zal vrijdag even goed kijken.
Ik moest wel lachen om mezelf ik liep de hele dag rond met een grote glimlach of dat ik weer voor het eerst mama was. ;D
Mijn man zat me al te pesten dat ik nu oma ben. :P

groetjes Irma

 


Gloria en Lujo

♪ Marlies

Maar wel een jonge oma dan. :D

Hij moet niet vergeten dat hij zelf dan opa is geworden. :P
Volgens mij is hij er zelf net zo gek mee. :P

irma

Citaat van: Marlies op 21 mei 2008, 23:39:44
Maar wel een jonge oma dan. :D

Hij moet niet vergeten dat hij zelf dan opa is geworden. :P
Volgens mij is hij er zelf net zo gek mee. :P


Ja ja alleen mannen (willen) het niet laten merken, behalve als ze zo'n donsje in de handen krijgen dan smelten ze ook. ;)

gr,
Irma


Gloria en Lujo

♪ Marlies